Kan vi lige dele nogle dyrlæge priser?

Hejsa

Jeg har fået nogle priser fra en dyrlæge i tyskland, og ville gerne lige sammenligne med hvad de danske dyrlæger ligger på :slight_smile:
Så hvis i vil dele, ville det være super :tihi:

Jeg ligger ud:

Steralisering hunkat: … ~ 735 kr
Tatoo (i forbindelse med steralisering): … ~ 60kr
Chip: … ~ 165 kr

Det er jo meget forskelligt fra dyrlæge til dyrlæge.

Min tager 1300,- for en “ren” neutralisation af hunkat.

Min dyrlæge tager 1500,- kr for en ren neutralisering af en hunkat …Hvilke jeg finder iorden, da han bruger den dyreste og bedste narkose, og desuden er han knald-hamrende dygtig, og det betyder mere for mig, end evt. at spare nogle få hundrede kroner.

Jeg synes ikke prisen er det vigtigste i en behandling hos en dyrlæge.

Hos mig det en kompetent læge der ved hvad han/hun taler om.

En god evne for at forklare bekymret ejer tingene på et let forståligt sprog.

Venlig håndtering af kat men sandelig også af bekymret ejer.

Samt masser af TID under en konsultation.

Og jeg er så heldig at have sådan en dyrlæge 5 minutters kørsel herfra :slight_smile:
Og han har altid tid til både mig og mine katte.

[quote=StarZoo;296288]Hejsa

Jeg har fået nogle priser fra en dyrlæge i tyskland, og ville gerne lige sammenligne med hvad de danske dyrlæger ligger på :slight_smile:
Så hvis i vil dele, ville det være super :tihi:

Jeg ligger ud:

Steralisering hunkat: … ~ 735 kr
Tatoo (i forbindelse med steralisering): … ~ 60kr
Chip: … ~ 165 kr[/quote]

Men det du sparer hos tysk dyrlæge, bliver jo hurtigt brugt til pas, rabies m.m

Familiedyrlægerne i Aars. De er søde, rare og rigtig dygtige. Kan kun anbefale dem. De hilser først først på dyrene derefter ejerne:ok:

[ul]
[li]Konsultation kr.[/li][/ul]
[RIGHT]520,63[/RIGHT]

[ul]
[li]Vaccination kr.[/li][/ul]
[RIGHT]597,30[/RIGHT]

[ul]
[li]Sterilisation kr.[/li][/ul]
[RIGHT]1.364,69[/RIGHT]

[ul]
[li]Sterilisation inkl. øretatovering og vaccination kr.[/li][/ul]
[RIGHT]1.935,55[/RIGHT]

[ul]
[li]Kastration kr.[/li][/ul]
[RIGHT]854,84[/RIGHT]

[ul]
[li]Kastration inkl. øretatovering og vaccination kr.[/li][/ul]
[RIGHT]1.405,71[/RIGHT]

Den sidste hunkat jeg fik steriliseret, kostede 1360,- … det var for selve operationen, vaccine og øremærkning … inclusive registrering i katteregistret :ok:

Ren sterilisation af hunkat i Nærum: 1900 kr (hverken mærkning, vaccine, registering eller noget andet).
Til gengæld fik jeg en fuldstændig opvågnet og narkosefri kat hjem, der havde fået det første måltid under overvågning af veterinærsygeplejerske :ok:
Men jeg skelner heller ikke til prisen. En kombination af kompetence og rimelig afstand til især de daglige ting er vigtigst her.
Og hvis det kræver rabies at tage til Tyskland ville det uanset hvad aldrig være en option, for jeg vil ikke vaccinere mere end nødvendigt.

Der, hvor jeg synes, at det er på sin plads at sammenligne priser, det er der, hvor pris og kvalitet ikke hænger sammen.
Dvs, hvor man oplever, at det er både dyrt og dårligt.
Derfor synes jeg, at det er OK at snakke priser.
Ja, det er en individuel oplevelse, men når vi nu ikke har noget Forbrugerråd (eller lignende) for dyrlæger, så er det det, vi har at gå ud fra.
Og selv om nogen ikke bryder sig om tanken, så er der nogle gange forskel på, hvad en super-seriøs opdrætter vil “ofre” på en dyrebar kat i opdrættet, og hvad hr Jensen vil/kan (hvis han f eks er på bistand) ofre på sin kælekat.
Det er barsk, og nogle vil mene, at så skal han ikke have kat. Men det har mange på den måde, og det synes jeg også er værd at forholde sig til.
Jeg tager mine til f eks Raiku, men har det helt OK med at anbefale knap så dyre ikke-katte-ekspert-dyrlæger til andre. Jeg nævner begge muligheder, for bare katten kommer til en rimeligt god dyrlæge, når der er behov, så er der da vundet noget for katten.

[quote=MiSi;296342]Der, hvor jeg synes, at det er på sin plads at sammenligne priser, det er der, hvor pris og kvalitet ikke hænger sammen.
Dvs, hvor man oplever, at det er både dyrt og dårligt.
Derfor synes jeg, at det er OK at snakke priser.
Ja, det er en individuel oplevelse, men når vi nu ikke har noget Forbrugerråd (eller lignende) for dyrlæger, så er det det, vi har at gå ud fra.
Og selv om nogen ikke bryder sig om tanken, så er der nogle gange forskel på, hvad en super-seriøs opdrætter vil “ofre” på en dyrebar kat i opdrættet, og hvad hr Jensen vil/kan (hvis han f eks er på bistand) ofre på sin kælekat.
Det er barsk, og nogle vil mene, at så skal han ikke have kat. Men det har mange på den måde, og det synes jeg også er værd at forholde sig til.
Jeg tager mine til f eks Raiku, men har det helt OK med at anbefale knap så dyre ikke-katte-ekspert-dyrlæger til andre. Jeg nævner begge muligheder, for bare katten kommer til en rimeligt god dyrlæge, når der er behov, så er der da vundet noget for katten.[/quote]

Hvor har du bare ret, vi har nemlig alle vores grænser økonomisk for hvad vi vil/kan “ofre” på vores dyr.
Og jeg kan læse at mange folk har en anden holdning end jeg, og det gør hverken min eller de andres forkerte.

Min dyrlæge er så heldigvis en rigtig god en af slagsen, og samtidig er han ikke specielt dyr, til trods for at jeg kan se priserne er steget samtidig med at de har lavet ny hjemmeside. :tihi:

For mig vil det jo aldrig kunne betale sig at tage til tyskland,har ca.2-2½ times kørsel hver vej…
Desuden har jeg min gode gl. dyrlæge igennem nok 20 år og jeg betaler aldrig fuld pris for noget,uanset tidspunket på døgnet.
Typisk betaler jeg 800-1000 kr. for en sterilisation og omkr. 500 kr. for en kastration,incl. øremrk.,registering og smertestill. medicin til 4 dage,en vacc. giver jeg 100 kr. for.
Næe…jeg klager ikke :slight_smile:

Kommer det ikke også lidt an på, hvor i landet man bor? Hvis jeg nu
boede i Sønderjylland, så kunne jeg måske overveje at benytte en tysk
dyrlæge, men fra københavnsområdet kunne jeg ikke drømme om at tage
så langt væk for at spare nogle penge på en dyrlæge. Hvis man regner tid,
kørsel og klargøring af kat til udenlandsbesøg med, så kan almindelige
dyrlægebesøg heller ikke indtjene sig igen.

Personligt har jeg det også sådan, at jeg gerne vil føle mig tryg og
bekendt med dyrlægen og klinikken, og det forhold, tror jeg, vil blive
vanskeligt at få med en dyrlæge i Tyskland.

Og endelig - hvis jeg skulle af sted med en syg kat, så synes jeg heller
ikke, at den skal udsættes for længere transport end højst nødvendigt - og
det vil ikke være nødvendigt at tage helt til Tyskland.

Jeg kigger ikke på pris, for jeg vil kun ha’ det bedste og de mest opdaterede dyrlæger.

Mine killingekøbere er ikke helt så kritiske og det er helt deres valg - og som regel (forhåbentlig) behøver de heller ikke den dyrlæge, som jeg har brug for.

Men når det så er sagt, kan den billige dyrlæge vise sig at være temmelig dyr. Er der problemer, skal katten oftest igennem flere konsultationer og tests hos den lille billige dyrlæge end den ville skulle hos min dyrlæge.
En dyrlæges erfaring spiller en meget stor rolle - og de dyrlæger der har mange opdrættere som klienter, har også langt større erfaring med “problemkatte”.

Nu bor jeg jo i Sønderjylland, og havde fået den tyske dyrlæge anbefalet af en veninde, der på daværende tidspunkt boede i tyskland, og jeg må sige at jeg kun har haft gode erfaringer med dem dernede… :smiley:

Jeg har gennem de 3 år jeg har haft katte, haft lidt forskellige dyrlæger - og de dyrlæger, som ikke har haft et specielt godt førstehåndsindtryk af, er jeg bare ikke kommet tilbage til…
Jeg kan sådan “mærke” om jeg synes om dyrlægen eller ej.

Men som MiSi skriver, så er jeg en af dem, som har en begrænset økonomi, og har fundet mig godt til rette med dyrlægen i tyskland. De er både billige, og efter min mening (indtil videre) dygtige.

I øvrigt var jeg nede og få Sille vaccineret idag - og hørte om nogle der kom fra Ålborg, som skulle have deres hund vaccineret og chippet… Men de havde vidst også familie hernede af :slight_smile:

Mine dyrs sundhed “shopper” jeg ikke med - aldrig. Det gør jeg så med glæde med døde ting.

Det er vigtigt for mig at have en dygtig dyrlægestab i baglandet - og de får mine dyr og mine penge - også selvom det skulle forholde sig sådan jeg kunne få noget billigere et andet sted. Den tryghed og sikkerhed jeg føler jeg har ved at bruge min faste klinik kan ikke gøres op i penge.

Jeg ville aldrig begynde at rabies vaccinere (og det der medfølger, som også koster) katte for at få dem ind i Tyskland. Alt har en bagside - også rabiesvaccinen.

Jeg kunne sikkert få mange ting gjort i Sverige - de er ihvertfald billigere derovre. De ville ikke give mig samme tryghed - og jeg vil ikke proppe unødigt på min kat - og især ikke rabies. Alene det et eller andet sker så man skal tilbage til klinikken - nej tak.

Som med alt andet kigger jeg både på pris og kvalitet.

Til januar får jeg en stor dyrlægeregning med 2 gange sterilisation og 4 gange vaccination. Min dyrlæge i Odense (Kirsten Brock fra Højby dyreklinik) får jeg ikke til at foretage dette indgreb, hun er meget dygtig og jeg er meget glad for at have fundet hende, men hun er for dyr til disse ting. Jeg får derfor ovenstående gjort ved Mitchell i Aabenraa som både er billig og fantastisk med katte, hvilket er vigtigt for mig da Frigg skal med.
Jeg har intet problem med at bruge en dyrlæge langt væk for at spare penge, så længe det ikke har indflydelse på kvaliteten, men jeg vil samtidig også have en dyrlæge tæt på da jeg jo ikke kan køre til Aabenraa med en kat der bliver akut syg.

[quote=Nevadaisy;296441]Som med alt andet kigger jeg både på pris og kvalitet.

Til januar får jeg en stor dyrlægeregning med 2 gange sterilisation og 4 gange vaccination. Min dyrlæge i Odense (Kirsten Brock fra Højby dyreklinik) får jeg ikke til at foretage dette indgreb, hun er meget dygtig og jeg er meget glad for at have fundet hende, men hun er for dyr til disse ting. Jeg får derfor ovenstående gjort ved Mitchell i Aabenraa som både er billig og fantastisk med katte, hvilket er vigtigt for mig da Frigg skal med.
Jeg har intet problem med at bruge en dyrlæge langt væk for at spare penge, så længe det ikke har indflydelse på kvaliteten, men jeg vil samtidig også have en dyrlæge tæt på da jeg jo ikke kan køre til Aabenraa med en kat der bliver akut syg.[/quote]

Enig !! …Vi kører osse gerne små 100 km hver vej, når det gælder neutralisering, og bruger naturligvis nogle lokale dyrlæger hvis der opstår noget akut.

Til småting bruker jeg mine lokale dyrleger.
Jeg husker kun kastrering nå på sparket.
Der er ca 500kr på hannkatt og 800kr på hunnkatt.
Dem har valgt disse prisene for å få “den vanlige mann og dame i gaten” til å bruke penger på å kastrere huskattene sine:ok:
,og
Det gjør meg absolutt ingenting at dem er veldig rimelige til de vanligste saker.

Dem er veldig flinke og også til å undersøke hvor jeg kan få best hjelp om der er mer alvorlige undersøkelser. Som feks da en katt her fikk FORL.
Dem er opptatt av at dyret får riktig hjelp,og sier i fra når dem ikke kan hjelpe. Mine er faste er bare et lite kontor her på bondelandet. Dem er mer gårds dyrleger for å hjelpe sau og ku.

Men jeg har en fast dyreklinikk jeg bruker utenom til mer avanserte ting. Dem er faktisk de dyreste på hele Sørlandet. Men det at jeg føler meg 100% trygg og blir tatt vare på,så bryr jeg meg ikke overhode om pris.

nu er vores dyrlæge ret billig så det ville jeg ikke benytte mig af sidste gang vi var afsted kom jeg af med 2880 kr (vi havde begge katte aftsed) , for kasteration, øremærke, vacine, tandrensning (plus tandtjek fra den tandlæge som er knytte til deres dyreklinikker), blodprøve og sundheds tjek . Morgan blev syg af bedøvelsen og vi kunne kører til vagtdyrelæge til et tjek og det gav vi ikke noget for .

Ville andre skifte dem ud vi for meget for pengene hos demog super rådgivning.

Er der egentlig nogle dyrlæger som har søndagsåbent :?