Kan vi lige dele nogle dyrlæge priser?

Jeg tror ikke der er dyrlæger som har ‘normal’ åben om søndagen …Men der er altid vagtdyrlæger som tager sig af ‘søndags-patienter’

De her klinikker i dit område indgår i et vagtsamarbejde:

vagthavende dyrlæge kontaktes på tlf: 7022 1101

vagtkreds København Nord og Vest, som består af:
Dyreklinikken Skovlunde-Herlev
Charlottenlund Dyrehospital
Dahlgaard’s Dyreklinik
Gentofte Dyreklinik
Hellerup Dyreklinik
Lyngby Dyrehospital
Vangede Dyreklinik

Døgnåbent: Københavns Dyrehospital og Karlsunde Dyrehospital

Min dyrlæge tager 1300,- kr. for en neutralisering af hunkat, uden noget, dvs minus vacc og chip. Hankat = 1000,-
Hvis det er incl det er prisen 1500,- kr.
Kejsersnit kr 6000,-

Er der nogen der kender en god dyrlæge i nærheden af Albertslund/Glostrup?? Min kat skal neutraliseres, vaccineres og øremærkes, men kender ikke rigtig nogen dyrlæger i nærheden? Så kunne da godt bruge en anbefaling :slight_smile:

Dyreklinikken Skovlunde-Herlev, der er både to og firbenede i gode hænder:

www.skovlundedyreklinik.dk

Tak :slight_smile:

Wauw, jeg kan høre, at min dyrlæge bestemt ikke ligger i den billige ende. Så vidt jeg husker, gav jeg over 2000 kroner for stirilisation af hunkat, øremærkning og vacc. For de penge fik jeg en udvendig syning, en stiv krave, som var det eneste, der kunne få den til at vågne op og gå i panik, og de glemte at udlevere smertestillende til den. Der var hammertravlt, da jeg hentede den, og jeg opgav at få vejledning - jeg fik heller aldrig at vide, hvad dyrlægen mente, da hun sagde, at livmoderen havde en underlig konsistens. Da katten blev hængende i narkosen, ringede jeg til vagtdyrlægen om natten, det var en dyrlæge fra min klinik på vagt og kostede ikke noget.

Et par dage efter måtte jeg tilbage, for katten gik så meget i panik med kraven, at jeg pillede den af. Desværre fik den så også pillet temmelig mange af stingene, så den skulle både have tjekket, om såret hang sammen og så bad jeg (efter råd fra “internettet”) om en onslow-trøje. Her fik katten også antibiotika som indsprøjtning, fordi jeg ikke kunne få pillerne i hende. Så vidt jeg husker, betalte jeg ikke noget for det besøg - men det burde heller ikke have været nødvendigt!

Der er en anden dyrlægeklinik i byen, og den er efter sigende endnu dyrere end min. Spørgsmålet er, om det ikke er det værd - alle bekymringerne, der følger efter dårlig behandling, vil jeg gerne betale mig fra. Det er nok mest vane og så det, at min dyrlæge tydeligvis virkelig holder af dyrene, og at han ikke er helt afvisende over for mine ideer, der gør, at jeg er der endnu…

mvh. tina

[quote=taina;303277]Wauw, jeg kan høre, at min dyrlæge bestemt ikke ligger i den billige ende. Så vidt jeg husker, gav jeg over 2000 kroner for stirilisation af hunkat, øremærkning og vacc. For de penge fik jeg en udvendig syning, en stiv krave, som var det eneste, der kunne få den til at vågne op og gå i panik, og de glemte at udlevere smertestillende til den. Der var hammertravlt, da jeg hentede den, og jeg opgav at få vejledning - jeg fik heller aldrig at vide, hvad dyrlægen mente, da hun sagde, at livmoderen havde en underlig konsistens. Da katten blev hængende i narkosen, ringede jeg til vagtdyrlægen om natten, det var en dyrlæge fra min klinik på vagt og kostede ikke noget.

Et par dage efter måtte jeg tilbage, for katten gik så meget i panik med kraven, at jeg pillede den af. Desværre fik den så også pillet temmelig mange af stingene, så den skulle både have tjekket, om såret hang sammen og så bad jeg (efter råd fra “internettet”) om en onslow-trøje. Her fik katten også antibiotika som indsprøjtning, fordi jeg ikke kunne få pillerne i hende. Så vidt jeg husker, betalte jeg ikke noget for det besøg - men det burde heller ikke have været nødvendigt!

Der er en anden dyrlægeklinik i byen, og den er efter sigende endnu dyrere end min. Spørgsmålet er, om det ikke er det værd - alle bekymringerne, der følger efter dårlig behandling, vil jeg gerne betale mig fra. Det er nok mest vane og så det, at min dyrlæge tydeligvis virkelig holder af dyrene, og at han ikke er helt afvisende over for mine ideer, der gør, at jeg er der endnu…

mvh. tina[/quote]Jeg synes nu 2000,- lyder billigt for alt det.

Som jeg har forstået det, ville katten ikke kunne komme til såret, hvis det havde været syet med indvendige sting. Det havde sparet det opfølgende besøg hos dyrlægen.

Hvis dyrlægen havde haft tid til at svare på spøgsmål, da jeg hentede katten, ville jeg have spurgt grundigt til, hvad jeg kunne forvente af reaktioner på narkosen. Det kunne have sparet opkaldet vil vagtdyrlægen om natten.

Og hvis jeg ikke skulle tilbage efter bedøvende og tilbage til tjek af sår, kunne jeg have sparet tid, gået på arbejde og tjent penge i den tid i stedet for.

Synes du virkelig stadig, at det er billigt?

mvh. tina

[quote=taina;303296]Som jeg har forstået det, ville katten ikke kunne komme til såret, hvis det havde været syet med indvendige sting. Det havde sparet det opfølgende besøg hos dyrlægen.
[/quote]

Indvendige sting sværger jeg også til, men det er altså fysisk umuligt for dyrlægen at lave det sidste sting indvendigt :wink:

Så den må stadig ikke få lov at pille i det :slight_smile:

[quote=taina;303296]Som jeg har forstået det, ville katten ikke kunne komme til såret, hvis det havde været syet med indvendige sting. Det havde sparet det opfølgende besøg hos dyrlægen.

[/quote]

Katten kan sagtens lukke op selvom der er syet med indvendige sting. Vigtigt er det katten er smertebehandlet ordenligt - det får den til at interessere sig mindre for såret.

Jeg kan ikke finde leksikon herinde mere - der var en model af en bodystocking.

Denne killing var syet med indvendige sting (jeg beder altid om udvendige - da nogen katte kan udvise allergisk reaktion på den indvendige tråd):

Jeg gav 850 kr for at få min hunkat steriliseret, hos en dyrlæge her i Silkeborg - og nej bare rolig, det var ikke doktor dyredød :høhø:

Det er 1½ år siden, så tror stadig prisen holder.

Hvad koster en rabiesvaccination i grunden ??
Den er man vel nødt til at få givet katten, inden man lovligt kan tage den med til Tyskland ??

Hvis det skulle være den eneste grund til at rabiesvaccinere, skal man jo kende den s pris, for overhovedet at kunne lave en brugbar sammenligning.

Jeg ville nu ikke gøre det, vil hellere bruge Givskud Dyreklinik.
Mener jeg gav ca. 1500 kr. for sterilisation og øremærkning.

vi kommer tit til flensborg og har haft vinter-residens i kollund, så det ku da være interessant at vide hvilken tysk dyrlæge der er tale om, sælger den dyrlæge osse foder,div ting og sager til katte und so weiter und so weiter:)

[quote=Camilla;303341]Jeg gav 850 kr for at få min hunkat steriliseret, hos en dyrlæge her i Silkeborg - og nej bare rolig, det var ikke doktor dyredød :høhø:

Det er 1½ år siden, så tror stadig prisen holder.[/quote]

Vil du sige hvilken dyrelæge du har i silkeborg? :slight_smile:

Det er Balle Dyreklinik, men jeg bruger hende ikke som dyrlæge ellers og det er kun fordi hun er ene dyrlæge i sin praksis. Jeg synes en dyreklinik skal have flere dyrlæger, da jeg tror det giver et højere fagligt niveau at man har nogle at spare med. Men en rutineoperation som sterilisering turde jeg nu godt overlade hende :slight_smile:

Oki… :slight_smile: Vil nemlig gerne have hørt noget om min dyrelæge… hehe, men det var desværre ikke den samme… :slight_smile:

[quote=Lisbeth S.;304062]Hvad koster en rabiesvaccination i grunden ??
Den er man vel nødt til at få givet katten, inden man lovligt kan tage den med til Tyskland ??

Hvis det skulle være den eneste grund til at rabiesvaccinere, skal man jo kende den s pris, for overhovedet at kunne lave en brugbar sammenligning.
.[/quote]

Katten skal være rabiesvaccineret, chippet og have pas for at krydse grænsen. Og alt det skal foretages i Danmark

Jeg ville være betænkelig ved at give mine katte rabies der ikke er meget nødvendigt - en af de vacciner der kan være del mindre heldige egenskaber ved.

[quote=taina;303277]Wauw, jeg kan høre, at min dyrlæge bestemt ikke ligger i den billige ende. Så vidt jeg husker, gav jeg over 2000 kroner for stirilisation af hunkat, øremærkning og vacc. For de penge fik jeg en udvendig syning, en stiv krave, som var det eneste, der kunne få den til at vågne op og gå i panik, og de glemte at udlevere smertestillende til den. Der var hammertravlt, da jeg hentede den, og jeg opgav at få vejledning - jeg fik heller aldrig at vide, hvad dyrlægen mente, da hun sagde, at livmoderen havde en underlig konsistens. Da katten blev hængende i narkosen, ringede jeg til vagtdyrlægen om natten, det var en dyrlæge fra min klinik på vagt og kostede ikke noget.

Et par dage efter måtte jeg tilbage, for katten gik så meget i panik med kraven, at jeg pillede den af. Desværre fik den så også pillet temmelig mange af stingene, så den skulle både have tjekket, om såret hang sammen og så bad jeg (efter råd fra “internettet”) om en onslow-trøje. Her fik katten også antibiotika som indsprøjtning, fordi jeg ikke kunne få pillerne i hende. Så vidt jeg husker, betalte jeg ikke noget for det besøg - men det burde heller ikke have været nødvendigt!

Der er en anden dyrlægeklinik i byen, og den er efter sigende endnu dyrere end min. Spørgsmålet er, om det ikke er det værd - alle bekymringerne, der følger efter dårlig behandling, vil jeg gerne betale mig fra. Det er nok mest vane og så det, at min dyrlæge tydeligvis virkelig holder af dyrene, og at han ikke er helt afvisende over for mine ideer, der gør, at jeg er der endnu…

mvh. tina[/quote]

Hvilken dyrlæge bruger du?

[quote=Lis Dahlstrøm;304100]Katten skal være rabiesvaccineret, chippet og have pas for at krydse grænsen. Og alt det skal foretages i Danmark

Jeg ville være betænkelig ved at give mine katte rabies der ikke er meget nødvendigt - en af de vacciner der kan være del mindre heldige egenskaber ved.[/quote]

Ja, jeg ville ikke gøre det blot for at spare nogle få penge til dyrlægen.