Kanariefugl - kønsforskel

Hej
Nogen der ved hvordan man kan se kønsforskel på kanariefugle?
Ja, jeg ved godt, at hannerne synger, men har hørt at man kan puste dem i “enden” også kunne man se en forskel, men det var svært…
Nogen der kender til dette, eller evt har billeder?

Hannerne synger, det er den sikreste måde at bestemme dem på.

Jeg kender også den der med “læg fuglen på ryggen i din hånd, vip halen lidt bagud og pust, idet du puster kan du se forskel”…men det kræver jo lissom, at man skal vide hvori forskellen består ;-)))

Der er også en metode med at presse forsigtigt og føle på fuglens skamben…hos hunnerne er der bredere imellem end hos hannerne…

Jeg fandt denne lille tekst om emnet på bonniedyrecendet.dk

Farver/kønsforskel:
Den vilde kanariefugl er olivengrøn med sorte striber. Vingerne og halen er mørkegrønne og kinderne og siden af hovedet er gule. Hannen og hunnen ligner hinanden, men hunnen er lidt mere bleg i farverne. Der er i fangenskab fremavlet mange forskellige farvevarianter af kanariefugle, eksempelvis rød, gul, grøn, brun, blå, hvid og broget, og den findes også i forskellige figurtyper. Af udseende på disse fremavlede fugle er der ikke forskel på han og hun, men fagfolk kan normalt finde ud af det. Hvis du vælger en stærkt rød fugl, må du forvente, at den falmer meget med tiden. Disse fugle skal nemlig have farvefoder for at kunne beholde farven. Hvis man er i tvivl om kønnet, kan man lytte efter. Det er nemlig kun hannen der synger rigtigt. Hunnen nøjes med at slå korte triller.