Kaplan, Nanok og Milaks historie

Nu har jeg jo postet Aslans og Malous historie så vil jeg da også fortælle Kaplans, Nanoks og Milaks historie.

Jeg lærte Marina (Chagall´s) at kende gennem Anette O. som jeg havde lært at kende på et katteforum.

Jeg skulle selvfølgelig besøge den her fantastiske briteopdrætter. Ikke i købsøjemed, for hun havde ikke ikke sort/sølv briter i henes opdræt.

Jeg lærte så Marina at kende som en god ven og jeg besøgte hende ofte og gennem tiden kom der jo killinger til. De var da søde bevars, men det var jo ikke sølvbriter og det var da det eneste rigtige i mine øjn.

Jeg havde jo mistet Malou og gik og overvejede at få mig en legekammerat til Aslan, men var blevet rådet til at vente, da det at få en ny killing kunne være farligt for Aslan pga hans immunforsvar. Jeg blev derfor skrevet op hos en dejlig sølv/brite opdrætter - Alice - til en af hendes killinger når nu hendes avlskat kom i løb. Det kunne jo kun gå for langsomt.

En dag havde Marina fået endnu et kuld og da de var gamle nok til besøg, skulle de da også nusses.

Fra første øjeblik blev jeg forelsket i en lille rød bandit som bare tog mig om hjerte. Det var ham jeg kredsede om hver gang vi besøgte Marina. Han var bare så dejlig, så tillidsfuld, så kælen nå ja og fræk.

Lærke, min datter, mente bestemt at vi skulle have ham og jeg svarede meget bestemt “nej!” for jeg skulle kun have sølvbriter - og dermed basta.

Tiden kom for at killingerne skulle finde nye hjem. En efter en blev de solgt og det var jo dejligt at de havde fundet et kærligt hjem.

Pludselig en aften hvor jeg var gået i seng, gik jeg totalt i panik. Hvad havde jeg dog gjort. Nej, nej, Kaplan skulle jo bo hos os. Ud af sengen og ned og skrive en mail til Marina, om at hun ikke måtte sælge ham til andre end mig! Det var desværre for sent at ringe.

Næste morgen kimede jeg panisk Marina ned på hendes fastnetstelefon og mobiltelefon. Hvorfor pokker tog hun den ikke??? Endelig var der respons, Marina tog sin mobiltelefon og jeg skyndte mig at spørge om Kaplan var solgt, for det måtte han ikke være for han skulle bo hos os.

Marina svarede at hun altså lige stod i paskontrollen et eller andet sted i udlandet… Det var jeg da ligeglad med - HVAD MED KAPLAN??? Endelig svarede Marina: “Rolig nu han er der stadigvæk!”

Glæden ville ingen ende tage i den lille familie. Kaplan var vores.

Den dag Kaplan flyttede ind fulgte Marina med for at sikre at det blev en god sammenføring. Jeg havde jo hørt så meget om problemer med nye killinger så det var rart.

Marina lukkede Kaplan ud af transportkassen, og han gik straks i gang med at undersøge sit nye hjem. Aslan fulgte ham interesseret rundt og inden der var gået 10 minutter fór de to rundt og legede. Det var så den sammenføring, let og smertefrit.

Jeg havde egentlig ikke tænkt mig at skulle have flere katte, men da jeg havde været på ferie en uge sidste sommer oplevede jeg, da jeg kom hjem at Kaplan bed Aslan så han peb.

Denne adfærd stod på en uges tid og forsvandt så igen. Efter noget tid skete det igen med jævne mellemrum. Ikke at Kaplan bevidst var ond ved Aslan, han ville bare lege og Aslan orkede det ikke.

Jeg kontaktede derfor Marina og Alice for at høre om en killing ville kunne afjælpe mit problem. De mente begge at en killing ville afhjælpe problemet da Kaplan så kunne lege med killingen og Aslan få den ro han ønskede.

Så beslutningen om en trejde kat blev taget.

Alices alvskat var endelig gået i løb og var med killinger. Jubii! Desværre besluttede Alice sig for at beholde den killing selv, som vi havde tabt vores hjerte til. Så nul sølvbrite til os.

Tiden gik og vi besøgte jævnligt Marina og selvfølgelig kom der killinger til.

Pludselig en dag var der en lille creme killing i kuldet som øjeblikligt stjal mit hjerte. Denne gang turde jeg ikke overhørte mit hjerte, men skyndte mig at gøre krav på den lille uldtot. Jeg insistederede endda på at betale ham med det samme, hvilket tog mig megen overtalelse for sådan “plejede” Marina ikke at gøre det.

Hold da op hvor var tiden lang inden Nanok skulle flytte hjem til os.

Vi besøgte ham jævnligt og der var to blå uldtotter som også krøb under huden på mig i den tid. Om Marina fornemmede hvor det bar hen ved jeg ikke for jeg anede det ikke selv, før 3 dage før Nanok flyttede ind. For naturligvis skulle den ene blå uldtot da flytte med.

Igen stillede Marina op til at være med under sammenføringen, selv om det betød at hun måtte køre med mig i et noget tvivlsomt snevejr.

Igen blev bamserne lukket ud og de “to gamle” fulgte nøje med i hvad der forgik.

Kaplan var frygtelig nysgerrig og nærmede sig killingerne, men når de tog kontakt nærmest flygtede han. Aslan fulgte det hele på behørig afstand.

Milak fik på et tidspunkt presset Kaplan op i et hjørne, hvor han ikke turde flytte sig fra førend jeg flyttede Milak, men efter noget tid indså Kaplan at de jo var sjove at lege med. Aslan derimod interesserede sig ikke få de små uldtotter der havde indtaget hans hjem.

Den første nat sov killingerne inde på Lærkes legeværelse i fred og ro.

Dagen efter legede Kaplan lystigt med de små, når han ikke lå og puttede med dem i sofaen. Aslan havde stadig ikke vist de små nogen form for interesse og gik væk når de nærmede sig ham.

Kaplan legede på et tidspunkt med Milak, og legen var åbenbart for vild for Milak peb. Kaplan skyndte sig at lægge sig ned og gennem stuen for der bare et sølvlyn. Pludselig stod Aslan hvæssende og spruttende foran Milak med front imod Kaplan. Aldrig nogensinde har jeg set Aslan “sige fra” overfor Kaplan og nu oplevede jeg det til fordel for Milak, en uldtot Aslan slet ikke havde vist interesse for.

Efter det så var det bare en stor katteflok.

Aslan spankulerer nu dagligt rundt og inspicerer sin flok. Han er uldtotternes beskytter og finder dem, når de går og kalder, slikker dem kærligt i øret, og holder øje med at Kaplan ikke er for vild.

Kaplan, han har endelig fået nogen der gider at lege.

Modsat Aslan har Kaplan aldrig været syg og det var helt underligt at få en killing man ikke skulle rende til dyrlæge med flere gange om ugen og jeg er ikke i tvivl om at Nanok og Milak viser sig at være lige så robuste.

Kaplan er også en meget social kat og mener at alle besøgende er til for ham, hvorimod Aslan lige ser folk lidt an først. Milak og Nanok er lige så insisterende som Kaplan når det kommer til kæl og begge elsker at ligge i arm.

Så for mig er lykken Aslan og tre Chagall´s katte …

…eller måske fire. Mangler jo lige en lille brun Ayi til flokken og jeg er ikke i tvivl om at det naturligvis skal være en Chagall´s.

[quote=Mai;340761]Nu har jeg jo postet Aslans og Malous historie så vil jeg da også fortælle Kaplans, Nanoks og Milaks historie.

Jeg lærte Marina (Chagall´s) at kende gennem Anette O. som jeg havde lært at kende på et katteforum.

.[/quote]

Hmm det må være alderen der trykker eller forkølelse siden hukommelsen ikke er hvad den har været:høhø:
Men tak for de pæne ord om de små, desværre er der jo altid en risiko med killinger, ligesom med små børn:)
Men håber de små bliver tykke og trinde og vil styre familie og hus de næste mange år:høhø:

Marina

[quote=Mai;340761]Nu har jeg jo postet Aslans og Malous historie så vil jeg da også fortælle Kaplans, Nanoks og Milaks historie.

Jeg lærte Marina (Chagall´s) at kende gennem Anette O. som jeg havde lært at kende på et katteforum.

Jeg skulle selvfølgelig besøge den her fantastiske briteopdrætter. Ikke i købsøjemed, for hun havde ikke ikke sort/sølv briter i henes opdræt.

Jeg lærte så Marina at kende som en god ven og jeg besøgte hende ofte og gennem tiden kom der jo killinger til. De var da søde bevars, men det var jo ikke sølvbriter og det var da det eneste rigtige i mine øjn.

Jeg havde jo mistet Malou og gik og overvejede at få mig en legekammerat til Aslan, men var blevet rådet til at vente, da det at få en ny killing kunne være farligt for Aslan pga hans immunforsvar. Jeg blev derfor skrevet op hos en dejlig sølv/brite opdrætter - Alice - til en af hendes killinger når nu hendes avlskat kom i løb. Det kunne jo kun gå for langsomt.

En dag havde Marina fået endnu et kuld og da de var gamle nok til besøg, skulle de da også nusses.

Fra første øjeblik blev jeg forelsket i en lille rød bandit som bare tog mig om hjerte. Det var ham jeg kredsede om hver gang vi besøgte Marina. Han var bare så dejlig, så tillidsfuld, så kælen nå ja og fræk.

Lærke, min datter, mente bestemt at vi skulle have ham og jeg svarede meget bestemt “nej!” for jeg skulle kun have sølvbriter - og dermed basta.

Tiden kom for at killingerne skulle finde nye hjem. En efter en blev de solgt og det var jo dejligt at de havde fundet et kærligt hjem.

Pludselig en aften hvor jeg var gået i seng, gik jeg totalt i panik. Hvad havde jeg dog gjort. Nej, nej, Kaplan skulle jo bo hos os. Ud af sengen og ned og skrive en mail til Marina, om at hun ikke måtte sælge ham til andre end mig! Det var desværre for sent at ringe.

Næste morgen kimede jeg panisk Marina ned på hendes fastnetstelefon og mobiltelefon. Hvorfor pokker tog hun den ikke??? Endelig var der respons, Marina tog sin mobiltelefon og jeg skyndte mig at spørge om Kaplan var solgt, for det måtte han ikke være for han skulle bo hos os.

Marina svarede at hun altså lige stod i paskontrollen et eller andet sted i udlandet… Det var jeg da ligeglad med - HVAD MED KAPLAN??? Endelig svarede Marina: “Rolig nu han er der stadigvæk!”

Glæden ville ingen ende tage i den lille familie. Kaplan var vores.

Den dag Kaplan flyttede ind fulgte Marina med for at sikre at det blev en god sammenføring. Jeg havde jo hørt så meget om problemer med nye killinger så det var rart.

Marina lukkede Kaplan ud af transportkassen, og han gik straks i gang med at undersøge sit nye hjem. Aslan fulgte ham interesseret rundt og inden der var gået 10 minutter fór de to rundt og legede. Det var så den sammenføring, let og smertefrit.

Jeg havde egentlig ikke tænkt mig at skulle have flere katte, men da jeg havde været på ferie en uge sidste sommer oplevede jeg, da jeg kom hjem at Kaplan bed Aslan så han peb.

Denne adfærd stod på en uges tid og forsvandt så igen. Efter noget tid skete det igen med jævne mellemrum. Ikke at Kaplan bevidst var ond ved Aslan, han ville bare lege og Aslan orkede det ikke.

Jeg kontaktede derfor Marina og Alice for at høre om en killing ville kunne afjælpe mit problem. De mente begge at en killing ville afhjælpe problemet da Kaplan så kunne lege med killingen og Aslan få den ro han ønskede.

Så beslutningen om en trejde kat blev taget.

Alices alvskat var endelig gået i løb og var med killinger. Jubii! Desværre besluttede Alice sig for at beholde den killing selv, som vi havde tabt vores hjerte til. Så nul sølvbrite til os.

Tiden gik og vi besøgte jævnligt Marina og selvfølgelig kom der killinger til.

Pludselig en dag var der en lille creme killing i kuldet som øjeblikligt stjal mit hjerte. Denne gang turde jeg ikke overhørte mit hjerte, men skyndte mig at gøre krav på den lille uldtot. Jeg insistederede endda på at betale ham med det samme, hvilket tog mig megen overtalelse for sådan “plejede” Marina ikke at gøre det.

Hold da op hvor var tiden lang inden Nanok skulle flytte hjem til os.

Vi besøgte ham jævnligt og der var to blå uldtotter som også krøb under huden på mig i den tid. Om Marina fornemmede hvor det bar hen ved jeg ikke for jeg anede det ikke selv, før 3 dage før Nanok flyttede ind. For naturligvis skulle den ene blå uldtot da flytte med.

Igen stillede Marina op til at være med under sammenføringen, selv om det betød at hun måtte køre med mig i et noget tvivlsomt snevejr.

Igen blev bamserne lukket ud og de “to gamle” fulgte nøje med i hvad der forgik.

Kaplan var frygtelig nysgerrig og nærmede sig killingerne, men når de tog kontakt nærmest flygtede han. Aslan fulgte det hele på behørig afstand.

Milak fik på et tidspunkt presset Kaplan op i et hjørne, hvor han ikke turde flytte sig fra førend jeg flyttede Milak, men efter noget tid indså Kaplan at de jo var sjove at lege med. Aslan derimod interesserede sig ikke få de små uldtotter der havde indtaget hans hjem.

Den første nat sov killingerne inde på Lærkes legeværelse i fred og ro.

Dagen efter legede Kaplan lystigt med de små, når han ikke lå og puttede med dem i sofaen. Aslan havde stadig ikke vist de små nogen form for interesse og gik væk når de nærmede sig ham.

Kaplan legede på et tidspunkt med Milak, og legen var åbenbart for vild for Milak peb. Kaplan skyndte sig at lægge sig ned og gennem stuen for der bare et sølvlyn. Pludselig stod Aslan hvæssende og spruttende foran Milak med front imod Kaplan. Aldrig nogensinde har jeg set Aslan “sige fra” overfor Kaplan og nu oplevede jeg det til fordel for Milak, en uldtot Aslan slet ikke havde vist interesse for.

Efter det så var det bare en stor katteflok.

Aslan spankulerer nu dagligt rundt og inspicerer sin flok. Han er uldtotternes beskytter og finder dem, når de går og kalder, slikker dem kærligt i øret, og holder øje med at Kaplan ikke er for vild.

Kaplan, han har endelig fået nogen der gider at lege.

Modsat Aslan har Kaplan aldrig været syg og det var helt underligt at få en killing man ikke skulle rende til dyrlæge med flere gange om ugen og jeg er ikke i tvivl om at Nanok og Milak viser sig at være lige så robuste.

Kaplan er også en meget social kat og mener at alle besøgende er til for ham, hvorimod Aslan lige ser folk lidt an først. Milak og Nanok er lige så insisterende som Kaplan når det kommer til kæl og begge elsker at ligge i arm.

Så for mig er lykken Aslan og tre Chagall´s katte …

…eller måske fire. Mangler jo lige en lille brun Ayi til flokken og jeg er ikke i tvivl om at det naturligvis skal være en Chagall´s.[/quote]

Hvor er det altså dejlig læsning …Din beretning OSER af kærlighed til dine bamser, og jeg er aldeles sikker på, at du ikke har overdrevet spor, når du beretter om, hvor skønne de er …Meeeeeeen du mangler altså stadig en lille fræk sølvkugle - Og bare vent, pludselig er hun der, og så tror jeg sagtens du finder en bette hylde til en mere :slight_smile:

hvor er det bare dejligt læsning, man bliver så dejlig glad af det:thumbup:
og hvad jeg ikke har skulle se af billeder og læse om inde på facebook om de 2 nye beboere.
og ja nu har du endelig opdaget hvordan det er at ha små terrorister i huset:høhø:

Altså Alice intet vil glæde mig mere og jeg kan jo ikke nøjes med en enklet pige der vil jo være synd.

Så en lille brun pige fra Marina og en lille sølv fra dig vil jo være sååååååå perfekt eller hvem ved to piger fra Marina og to fra dig så er der jo ligevægt!

Hvordan har “min” skønne Butterflie det? Birdie er din, men Butterflie er og bliver min i hjerte!

[quote=Johnny;340930]hvor er det bare dejligt læsning, man bliver så dejlig glad af det:thumbup:
og hvad jeg ikke har skulle se af billeder og læse om inde på facebook om de 2 nye beboere.
og ja nu har du endelig opdaget hvordan det er at ha små terrorister i huset:høhø:[/quote]

Jamen Tigerdyr jeg skulle jo dele min glæde med nogen og kunne ikke tænke mig én bedre end dig!

Jeg nyder at bombarderer dig med billeder og fortællinger om mine bamser for altså de er jo så tæske hamrende super vidunderlige alle fire.

[quote=Mai;340987]Altså Alice intet vil glæde mig mere og jeg kan jo ikke nøjes med en enklet pige der vil jo være synd.

Så en lille brun pige fra Marina og en lille sølv fra dig vil jo være sååååååå perfekt eller hvem ved to piger fra Marina og to fra dig så er der jo ligevægt!

Hvordan har “min” skønne Butterflie det? Birdie er din, men Butterflie er og bliver min i hjerte![/quote]

Det er det jeg siger, briter er stærkt vanedannende :slight_smile:

Jeg er sikker på at både Lucky og Birdie kan ‘bage’ et par pragtfulde piger, til at herske i din drenge-klan :slight_smile:

Din Butterflies og min Birdie har det fortrindeligt - Hun / de bliver 8 måneder i morgen, og er nogle frække gadetøser :D. Der er faktisk stor forskel på dem - Birdie er MEGET blid, og utrolig føjelig. Hun er en udpræget ‘missefar-pige’ som bare ELSKER Carsten, og putter på hans hovedpude hver nat - De nætter hvor han er på job, kan jeg godt bruges :-). Lucky er lalle-glad, hun er sikker på at hun må være omdrejningspunktet for hele verden. Hun er glad for alle, bare de gider kæle med hende :slight_smile:

De er begge nogle fantastiske briter, som udvikler sig meget bedre end jeg turde håbe …Typemæssigt ligger de i toppen, desuden er de store og kraftige ( begge vejer over 3500 gram ). Sundhedsmæssigt tyder alt på, at de har et jern-helbred, vi har ikke hørt et nys, eller set en blød ‘bæ’ fra nogen af dem …Glæden ved at skabe/forme sådan nogle killinger er ubeskriveligt :slight_smile:

For at glæde dig, snuppede jeg lige et billede af Birdie / Butterflies …Heldigvis ser det ud til, at kontrasterne i hendes mønster begynder at brænde igennem - Nu er hun flot sort på benene og halen, og kroppen begynder osse at følge med nu, i takt med at hun får smidt hendes killingepels :slight_smile:

Hun er da dejlig, ikk’ ?? :slight_smile:

Tak for “kikket”!

:wehuu:Hun er da bare såååååååå smuk så smuk :wehuu:

Det er en slet skjult sandhed, at ALLE katte med navnet Nanoq er noget ganske særligt:-)

[quote=Marina;340926]Hmm det må være alderen der trykker eller forkølelse siden hukommelsen ikke er hvad den har været:høhø:
Men tak for de pæne ord om de små, desværre er der jo altid en risiko med killinger, ligesom med små børn:)
Men håber de små bliver tykke og trinde og vil styre familie og hus de næste mange år:høhø:

Marina[/quote]

Nå for søren så husker jeg måske alligevel rigtigt og Anette O forkert!

Jeg syntes nemlig selv jeg fandt frem til dig, men Anette skrev i et indlæg at hun præsenterede os. Jeg ved jo at jeg er gammel og senil, så jeg tror da på at andre husker bedre end jeg.

Jamen søde hvad kan jeg sige andet end at du jo er som en dejlig sko der bare passer perfekt efter megen brug, men man glemmer jo hvor man købte dem, det eneste man husker er hvor glad man er for dem…:tihi:

Det er jo Chagalls katte jeg har mig (ihverfald de tre af dem!) - Hvordan skulle de kunne undgå at blive tykke og trinde og styre familie og hus?

[quote=Mai;341200]Nå for søren så husker jeg måske alligevel rigtigt og Anette O forkert!

Jeg syntes nemlig selv jeg fandt frem til dig, men Anette skrev i et indlæg at hun præsenterede os. Jeg ved jo at jeg er gammel og senil, så jeg tror da på at andre husker bedre end jeg.

Jamen søde hvad kan jeg sige andet end at du jo er som en dejlig sko der bare passer perfekt efter megen brug, men man glemmer jo hvor man købte dem, det eneste man husker er hvor glad man er for dem…:tihi:

Det er jo Chagalls katte jeg har mig (ihverfald de tre af dem!) - Hvordan skulle de kunne undgå at blive tykke og trinde og styre familie og hus?[/quote]

Ok, så må jeg jo så som den ældste af os men født med klæbehjerne, opgradere jeres hukommelse. Det var nu Aalborg Dyrehospital der førte os sammen og en langhåret Brite der nok skulle blive korthåret en gang-LOL

Marina

[quote=Marina;341221]Ok, så må jeg jo så som den ældste af os men født med klæbehjerne, opgradere jeres hukommelse. Det var nu Aalborg Dyrehospital der førte os sammen og en langhåret Brite der nok skulle blive korthåret en gang-LOL

Marina[/quote]

Så så nu blev jeg altså aldrig lovet at hun skulle blive korthåret. Jeg blev kun lovet at hun var udstillingsegnet og havde stor potientale som udstillingskat.:øhmm:

Godt at vide at Anette er lige så senil som mig…Hun er endda yngere! :stuck_out_tongue:

Sådan som jeg husker det (og husk nu at jeg er senil!) så blev jeg opfordret af Aalborg dyrehospital til at kontakte dig i BB, hvilket jeg gjorde og se bare hvad det har ført til…

Forsøger du nu også at fortælle mig at ingen af mine briter kommer op og veje 10-12 kg.?

[quote=Mai;341223]Så så nu blev jeg altså aldrig lovet at hun skulle blive korthåret. Jeg blev kun lovet at hun var udstillingsegnet og havde stor potientale som udstillingskat.:øhmm:

Godt at vide at Anette er lige så senil som mig…Hun er endda yngere! :stuck_out_tongue:

Sådan som jeg husker det (og husk nu at jeg er senil!) så blev jeg opfordret af Aalborg dyrehospital til at kontakte dig i BB, hvilket jeg gjorde og se bare hvad det har ført til…

Forsøger du nu også at fortælle mig at ingen af mine briter kommer op og veje 10-12 kg.?[/quote]
Jo, hvis du lægger dem samlet på vægten må du endda være over den vægtklasse:høhø:
Marina

[quote=Marina;341225]Jo, hvis du lægger dem samlet på vægten må du endda være over den vægtklasse:høhø:
Marina[/quote]

Ja at tro at Aslan bliver så stor er nok idioti og du har trods alt aldrig påstået at dine blev så store…Er nu ikke helt sikker på at Kaplan ikke godt kunne komme op i den vægtklasse, han er da godt på vej. Han vejer allerede 6 kg og tja han elsker jo mad…

Aslan vejr 5 kg. hvilket kan undre når man sammenligner ham med Kaplan som jo er så meget større.

Prøvede lige at veje de små på køkkenvægten det gik da ikke de røg udover skalaen. Så vægten er over 2 kg.

Hvad vejer briter egentlig i deres alder sådan ca?

Aslan og Malou vejede jo ikke engang et kg. i den alder.

Nu ved jeg ikke lige helt hvor gamle dine små er. Men da Basil var 16 uger vejede han 2 kg. lige ud. Og han var ikke en stor killing. Næsten lidt lille i det.

Og forresten, for lige at spamme din tråd Mai… Alice, kan du så komme i gang med det lamera og få lagt en masse billeder ind af de to tøser! Hvor er hun bare blevet stor! Jeg VIL se mere!!! :slight_smile:

[quote=Bamse;341439]Nu ved jeg ikke lige helt hvor gamle dine små er. Men da Basil var 16 uger vejede han 2 kg. lige ud. Og han var ikke en stor killing. Næsten lidt lille i det.

Og forresten, for lige at spamme din tråd Mai… Alice, kan du så komme i gang med det lamera og få lagt en masse billeder ind af de to tøser! Hvor er hun bare blevet stor! Jeg VIL se mere!!! :)[/quote]

Ja ja …Skal nok Laina :smiley:

De bliver ALT for hurtig store - Desværre :-/

De to drenge i Gaia kuldet vejede da de blev fixed som 12 uger, henholdsvis 1900 og 1890 gram - Sidst jeg fik mail fra Beat It og Dirty Diana’s nye slaver, skrev de at Beat It som 7½ måned vejede 5100 gram, så han bliver en stor missedreng :slight_smile:

[quote=Mai;341227]Hvad vejer briter egentlig i deres alder sådan ca?

Aslan og Malou vejede jo ikke engang et kg. i den alder.[/quote]

Kan så fortælle at Nanok nu vejer 2740 gr. :slight_smile: