Kassegrus fra Zooplus

Inspireret af en anden tråd, vil jeg lige høre om det egentlig kan betale sig at købe kattegrus der? Og hvilken slags er det I bruger hvis det er?

Vi bruger extreme classic som jeg køber ved Petworld, men hvis der er noget der er lige så godt og billigere ville det da være dejligt.:slight_smile:

Jeg køber golden grey master, og mener den koster 85 kroner posen med 14 kg i. :slight_smile:
Dels synes jeg ikke rigtig jeg ser det her hjemme i butikkerne, men en dag gjorde tror jeg prisen var 110 pr. pose. Gisp

[QUOTE=Kimilla;905581]Jeg køber golden grey master, og mener den koster 85 kroner posen med 14 kg i. :slight_smile:
Dels synes jeg ikke rigtig jeg ser det her hjemme i butikkerne, men en dag gjorde tror jeg prisen var 110 pr. pose. Gisp[/QUOTE]
Den er jeg med på.
Dertil bruger jeg også det Ever Clean som jeg får på udstillinger, men jeg bruger det aldrig som det eneste i bakken, det er altid blandet op med GGM… ellers har jeg en fornærmet russer :høhø:

I forhold til normal prisen så kan det godt, men i forhold til de rigtig gode tilbud der indimellem er hos Petworld/Maxi zoo, så synes jeg ikke at det kan :slight_smile:

Der er så den kæmpe fordel at man slipper for at slæbe på det. Det bli’r bragt til døren :slight_smile: Hvilket er rart hvis man køber meget af gangen :slight_smile:

Jeg køber så, som nævnt i den anden tråd, Tigerino Nuggies Tigerino Nuggies Ultra Katzenstreu - Babypuderduft günstig kaufen | zooplus - det har så den yderlige fordel at det næsten altid er på tilbud, enten to poser til lidt nedsat pris eller “ta’ fire og betal for tre”
Det er efter min mening FULDT på højde med de dyrere mærker som GoldenGrey Master.

Til gengæld er jeg ikke imponeret over Tigerino Canada… Det var ikke så godt som Nuggies, og er ellers dyrere :?

[QUOTE=TrekkieGrrrl;905610]Der er så den kæmpe fordel at man slipper for at slæbe på det. Det bli’r bragt til døren :slight_smile: Hvilket er rart hvis man køber meget af gangen :slight_smile:

Jeg køber så, som nævnt i den anden tråd, Tigerino Nuggies Tigerino Nuggies Ultra Katzenstreu - Babypuderduft günstig kaufen | zooplus - det har så den yderlige fordel at det næsten altid er på tilbud, enten to poser til lidt nedsat pris eller “ta’ fire og betal for tre”
Det er efter min mening FULDT på højde med de dyrere mærker som GoldenGrey Master.

Til gengæld er jeg ikke imponeret over Tigerino Canada… Det var ikke så godt som Nuggies, og er ellers dyrere :?[/QUOTE]

Jeg er enig med TrekkieGrrrl, jeg bruger også dette kattegrus og syntes det er godt og rimeligt billigt.

[QUOTE=Mifle;905561]Inspireret af en anden tråd, vil jeg lige høre om det egentlig kan betale sig at købe kattegrus der? Og hvilken slags er det I bruger hvis det er?

Vi bruger extreme classic som jeg køber ved Petworld, men hvis der er noget der er lige så godt og billigere ville det da være dejligt.:)[/QUOTE]

Når man ser bort fra de rigtig gode tilbud, som Petworld ind imellem har, så er det formodentlig også billigere at købe Extreme Classic på zooplus.de. Og jeg skriver .de, fordi de jo har gratis fragt, når man når over € 69, og det kan man hurtigt nå op på, hvis man køber grus.

Golden Grey Master, er det lige så godt som Extreme classic? for så kan det da være at jeg skulle prøve det…

Til dem der skriver om gratis fragt ved zooplus, så har det også det ved petworld, hvis man køber for 500 kr (mener jeg det er)

[QUOTE=Mifle;905723]Golden Grey Master, er det lige så godt som Extreme classic? for så kan det da være at jeg skulle prøve det…

Til dem der skriver om gratis fragt ved zooplus, så har det også det ved petworld, hvis man køber for 500 kr (mener jeg det er)[/QUOTE]

Ja, de to mærker er absolut lige gode efter min mening :slight_smile:

Ja, der er flere steder der har gratis fragt, de danske priser er bare ofte for dyre med mindre der er et godt tilbud :høhø:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;905610]Der er så den kæmpe fordel at man slipper for at slæbe på det. Det bli’r bragt til døren :slight_smile: Hvilket er rart hvis man køber meget af gangen :slight_smile:

Til gengæld er jeg ikke imponeret over Tigerino Canada… Det var ikke så godt som Nuggies, og er ellers dyrere :?[/QUOTE]

OT, men når det bliver bragt til døren, hvad sker der så hvis man ikke er hjemme? Vi bor i lejlighed og jeg vil gerne have fat i noget bedre tørfoder. Men det er jo ikke så godt hvis det er efterlad foran døren i fx regnvejr og slet ikke her på hjørnet af “bodegaen”, man ved jo ikke om det kun er regn…

Herhjemme er vi gået over til at bruge 8mm træpiller. Brugte Extreme classic før, indtil en veninde fortalte om træpiller. Synes der er så mange fordele ved det, 16 kg koster 33 kr, det støver ikke, kattene har det ikke under poterne (Synes hurtigt der kunne komme kattegrus i hele hytten før) Det lugter ikke og så er det så nemt at tømme kattebakken. (derudover er vi så heldige at vi har træpille fyr, så vi får pillerne leveret til døren 2 gange om året) Og når bakken skal ren-gøres kommer det hele ud i komposten.

Jeg har brugt vitakraft ultra plus ( 4 kasser a’ 8 kg. for 200kr i Plantorama ) og det har jeg været glad for længe! Så med småkillinger brugte vi det billige fra Rema (var bange for de ville æde det klumpende kattegrus, da de var små og bakke-nybegyndere). Da de ikke gjorde tegn til at synes de ville spise det, gik vi tilbage til vita.
Fandt tilbud på extreem classic (3 stk. 15kg. poser for 250 BILLIGT!!!) og hamstrede og ærlig talt, jeg er ikke synderligt imponeret. Det bliver meget hurtigere brugt, og der opstår hurtigere “aroma” - og jeg er ellers temmelig emsig med bakkerne (har også 3 voksne katte ved siden af kitty’er) og klumpningsevnen er den samme som vita . Så jeg dribler tilbage til vitakraft - men det SKAL være PLUS, det almindelige vitakraft ultra er ikke lige så godt, lugtmæssigt - efter min mening. Dermed ikke sagt at Extreem classic er dårligt grus, det er rigtig godt i forhold til så meget andet.

Vi bruger også krystaller i vores ene kats bakke, det er det eneste hun synes om (som den eneste i huset!) - af en eller anden mystisk årsag… Katte altså! :smiley: De har jeg nogle kvikke ideer ind i mellem :slight_smile:

[QUOTE=Mifle;905723]Golden Grey Master, er det lige så godt som Extreme classic? for så kan det da være at jeg skulle prøve det…

Til dem der skriver om gratis fragt ved zooplus, så har det også det ved petworld, hvis man køber for 500 kr (mener jeg det er)[/QUOTE]

Det er rigtigt - men så er gruset næppe lige så billigt, med mindre det er et af deres slagtilbud :slight_smile:

De har tit 5 poser til 5-600 kr, så det er som regel det jeg køber, men det kræver jo så også at man har plads til at have det stående. :slight_smile: En sjælden gang har de det til 100 kr eller mindre pr. pose og så køber jeg temmelig stort ind :smiley:

Jeg kom forresten også lige i tanke om, at jeg får en pose gratis en gang imellem, men om det er når jeg har købt 8,9 eller 10 kan jeg ikke huske.

Jeg har prøvet flere forskellige mærker, både fra dyrehandleren og zooplus. Og min klare favorit er og bliver Golden Grey Master. Jeg har tre indekatte…

Jeg køber det somregel når det er på tilbud…og så køber jeg til lang tid.