Kastrant som har tabt sig som skal opfedes

Hej alle her på kattegale

Jeg har to hun birma kastranter som har tabt sig.
Coco på snart 5 år skulle normalt veje 3,5 kr men vejer 3.2 kg
Jeg fodre med Hill´s oral care, hairboll, kitten, mature aduelt og optimal care af tørkost. Jeg har fået anbefaldet kitten og mature adulelt da der er mere fedt i. Jeg har aldrig givet dem let foder.
Desuden får de 50 g hills vådkost hver om aftenen. Hvilket er meget for dem, da de ikke altid kan spise op.
Jeg har været i gang med opfedningen siden marts, men synes ikke rigtig det har haft en effekt.
De har fået ormekur.

Er der nogle der har gode erfaringer med andre mærker som måske er mere effektive??? eller bare gode idéer til hvad jeg ellers kan gøre for at få míne katte op på deres normal vægt?

Er det dem begge, der taber sig?

Hvorfor har hun tabt sig:? Er hun tynd at mærke på, siden du er bekymret:? Har du prøvet at give lidt råt kød:? - det kan nogle gange regulere vægten;)

Nogle birma’er er bare umulige at få vægt på, min dreng svinger i vægt fra 3,9 kg til 4.3 kg. dette er helt normalt for ham, jeg ved at hans helbror svinger lige så meget i vægt.

Det er mest Coco som er problemet. Nita er rimelig stabil.
Hun er tynd at mærke på, det er dog blevet bedre, men der er stadig et stykke vej endnu.
Hvorfor hun har tabt sig kan jeg ikke svare på… hun er ikke mere aktiv end hun plejer. Jeg synes hun er begyndt at spise bedre, men det kan ikke ses på vægten. Jeg har ikke prøvet råt kød, da hun er lidt af en kræsen pind. Hun er vild med rejer, men der er jo ikke en dyt i så det er kun en gang imellem de får det når de skal forkæles lidt extra.

Har du fået hende undersøgt hos dyrlæge, om der skulle være noget galt?
Sygdomme som fx nyreproblemer, kan give vægttab.

nej det har jeg ikke. Dog skal de snart vaccineres igen så kan det blive undersøgt ved samme lejlighed.

Vores birma var MEGET tynd da vi fik ham jeg bruger en blandning af orijen, accana og applaws han er en flot bimse nu …

Har kørt med foder uden korn og sukker det samme med våd foder.

Zooplus er en rigtig god side for der kan man se hvad der er i fodert

Hvad synes du er bedst af de 3 produkter? hvilket er der mest fedt, kylhydrat og protein i?