Kastratdellen.. kan den overhovedet undgås?

Zilaz var kastreret og havde en kæmpe hud delle, så det har ikke noget at gøre med om de er skåret op i maven eller ej.
Kista har lidt delle, og Juno også men Aicha har næsten ingenting og de er alle 3 steriliseret.

Devi har haft en kastratdelle men den forsvandt på mystisk vis igen. Nu er hun så strømlinet på det nedre af maven at man skulle tro skindet var hæftet fast til ryggen indefra :wink:

Niggi har en lille smule der ikke kan ses for pels hvorimod Juniors er rimelig veludviklet og efter han har tabt sig et halvt kilo også rimelig slasket - man kan se den daske fra side til side når han løber :wink:

Mine er alle 4 kastrater… Nynne er 4,5 år, og har været kastreret i snart 2 år… Fisen er 3,5 år, og har været kastreret i 3 år, William er 1,5 år, og har været kastreret 1 år, Svegus er 6 måneder og har været kastreret i en måned (Dette er cirka tal, og siger på forhånd undskyld til opdrættere for at jeg ikke har regnet det præcis ud ;)) Her i firmaet er der meget stor forskel på dellernes størrelse, men de har den altså allesammen, lige imellem bagbenen, og dejlig blød er den :wink: Williams er klart størst, så kommer Nynnens, Fisens og til sidst lille Svegus… Jeg ved ikke hvad der gør det, for jeg har over sommeren synes at mine godt måtte tage bare lidt på, men dellen har altså været der alligevel, selvom jeg havde det sådan. Nu har de taget på allesammen, men jeg synes ikke dellen er vokset… Mine er det jo så relativt svært at se på, fordi de er semilanghårede, og Svegus’ er så lille at den faktisk ikke ses… Men hvad der gør det ved jeg altså ikke… Det eneste jeg synes jeg kan konstatere (Uden at være helt sikker) er at dellens masse altså herhjemme er konstant :stuck_out_tongue:

Vi kalder den for fussevarmeren fordi den sænker sig elegant over Tøffes bagpoter når han sidder.

[QUOTE=TrekkieGrrrl;722069]Hehe nu er det jo ikke dér dellen sidder… og åbenbart får hunner den osse (det vidste jeg faktisk ikke(

Men… til de kloge… Det er ikke noget der vil trække ned ved en udstilling, vel? Hvis “alle” katte får det…[/QUOTE]

Neeej, og nu troede jeg lige jeg havde besvaret et af livets store spørgsmål… :stuck_out_tongue:

Men okay… Kan godt følge dig i at det ikk er der dellen sidder. I så fald vil jeg også mene at min mors kat var MEGET mystisk skruet sammen, eftersom han også fik dobbelthage… :wink:

Det ser i øvrigt tosset ud… En fin slank kat, med selleri under maven og dobbelt hage… :smiley:

[QUOTE=Darc;722104]Neeej, og nu troede jeg lige jeg havde besvaret et af livets store spørgsmål… :stuck_out_tongue:

Men okay… Kan godt følge dig i at det ikk er der dellen sidder. I så fald vil jeg også mene at min mors kat var MEGET mystisk skruet sammen, eftersom han også fik dobbelthage… :wink:

Det ser i øvrigt tosset ud… En fin slank kat, med selleri under maven og dobbelt hage… :D[/QUOTE]

Selleri er så lig med delle… Damn you autocorrect på telefonen!

In your dreams!! :tihi::ups:

[QUOTE=TrekkieGrrrl;722069]
Men… til de kloge… Det er ikke noget der vil trække ned ved en udstilling, vel? Hvis “alle” katte får det…[/QUOTE]

Tnjaaaj… og dog - det ér jo en “skønhedskonkurrence”, så skulle man stå med to fuldstændig ens katte og en éne så har “dellepy”, tjaa… noget skál dommeren jo vælge ud fra - men sansynligheden er ikke stor.
Jeg skal vise dig et trick til at “snyde” med “py’en” når du holder Ozzy i stræk til bedømmelsen - men husk mig lige selv på det ik :wink:

/Mette

:smiley: :smiley: :smiley: :smiley:

Tak for den… :lol:

Det er ikke alle katte der får kastratdellen (egentligt et forkert navn, for ikke-neutraliserede kan også få slaskedellen selv om det ikke ses så ofte).
Jeg ved ikke hvad det kommer af, har altid hørt det er noget hormonelt…

Og nej, man kan ikke gøre noget for at forebygge eller fjerne den.
Nogen tror desværre fejlagtigt, at det skyldes fedme og lader deres stakkels katte leve på sultegrænsen for at tabe slaskedellen.

Pt har jeg 6 katte.
De 5 af dem (2 piger og 3 drenge, hvoraf 2 piger og 2 af drengene er kuldsøskende) er nu 8½ år gamle og ud af kuldet er der kun en af hunnerne med slaskedelle og den ene han er ved at anlægge en fiks lille delle, hvorimod ham der ikke er i familie med dem har en ret stor slaskedelle
Og så har jeg en kastrathan på 4½ han har heller ingen slaskedelle endnu.

Nu skal det så siges, at mine katte var voksne før de blev neutraliseret, mellem 11 og 15 måneder, men jeg har da set endda meget unge katte der allerede har fået slaskedellen tidligt, det må hænge sammen med tidlig neutralisering, er mit bud…

Jeg har i øvrigt for mange år siden haft en fertil, sort hankat, da han blev gammel, blev “tyngdekraften” så stor, at han skulle passe på med at løbe for stærkt, for så kunne han i værste fald snuble med bagbenene i slaskedellen, sådan lidt hvis man kommer til at jokke i kjolesømmen på en lang kjole ;-)))

Ikke min erfaring. Tullen har ingen - hun er neutraliseret før kønsmodning. Donna og Ditte, derimod var over 1 år, før de blev opereret (og hvor var de medtagne…). De to udviklede de største deller af dem alle :gruble:

Som før nævnt, har jeg haft killinger, der allerede 9 uger gamle havde “dellen”, altså før de blev neutraliseret.
Har også flere ældre kastrater, som slet ikke har den, men da Fenris (nuværende sort kastrat) blev klippet, så han ud som løven på billedet i starten af tråden.

Er det sådan en delle vi taler om? :tihi:

Det er en af Sufiehs killinger, men kun en af dem har det som voksen. (en snittet han)

Tino har en lille en ellers er der ingen der har det her i huset :slight_smile:

Ja, jeg har både set og ikke set det på tidligt som sent neutraliserede/fertile, så lige det tror jeg ikke har den store betydning :slight_smile:

Maine coon synes jeg som race får den lidt mere end nogle af de andre racer… (Og har da også hørt flere dommere kommentere på det, og det handler altså ikke om fedme, men om mængden af hud mellem benene)

[QUOTE=Ann R;722111]:smiley: :smiley: :smiley: :smiley:

Tak for den… :lol:[/QUOTE]

Det var så lidt… Kan jeg ikk blive til andet kan jet altid blive til grin ikk’? :stuck_out_tongue: haha

Sjovt som der er forskel.
Solveig skriver Bastian ikke har fussevarmer, for Leopold har en lille en.:slight_smile:
Lille pigen har en pæn stor fussevarmer, men nu er det jo også snart vinter og Pigen er lidt til den tykke side nu.:høhø:
Pippi er en slank fin missepige med en fin fussevarmer, der rigtig kan slaske når hun løber.:høhø:
Knud og Viggo er ikke udstyret med fussevarmer og det er enda dem der bor køligst.:slight_smile:
Knus Elin

[QUOTE=DK Sugieh;722133]

Er det sådan en delle vi taler om? :tihi:

Det er en af Sufiehs killinger, men kun en af dem har det som voksen. (en snittet han)

Tino har en lille en ellers er der ingen der har det her i huset :)[/QUOTE]

Nej, det er ikke sådan en, for det der er jo nærmest en abnorm hængemave, det der har jeg aldrig set før, hvad var der galt med den og hvordan så det ud da den voksede op…ligner nærmest den mangler bugmuskulaturen?.

Slaskedellerne sidder på hver side af katten, lige foran lårenes runding.

Med tiden kan det da godt tænkes, at selve bugskindet trækkes lidt med ned, men ikke nødvendigvis

[QUOTE=Felis;722529]Nej, det er ikke sådan en, for det der er jo nærmest en abnorm hængemave, det der har jeg aldrig set før, hvad var der galt med den og hvordan så det ud da den voksede op…ligner nærmest den mangler bugmuskulaturen?.

Slaskedellerne sidder på hver side af katten, lige foran lårenes runding.

Med tiden kan det da godt tænkes, at selve bugskindet trækkes lidt med ned, men ikke nødvendigvis[/QUOTE]
Mine katte (nogle af MCO’erne) har altså kun én lang slaskehudsdelle, der starter mellem bagbenene og når næsten helt frem til brystbenet.
Huskattenes er kortere, men altså kun én.

:lol: Der er absolut intet galt med dem :slight_smile: De var bare ualmindelig fede, og da de så begyndte at røre sig, ja så forsvandt “hvalpefedter” fra mavsen og dellen så vildt stor ud. :lol:Tino og den killing(Obersten), der stadig har delle, har altså også kun én, og den ER skrumpet på Obersten :wink:

Sparta har en yndig delle :slight_smile: Elsker at rører ved hendes vamset mave… Når jeg da får lov :stuck_out_tongue:

Sid har en god håndfuld kastratvom, som er han ikke synes “man” skal pille så meget ved som “man” gør (men den er så bløøød :hjerte:). Glamour er slank som en mynde, ikke antydningen af vom der :slight_smile: