Kat der ikke ikke kan lide kattemad...?

Vi har Isabella - hun er dejligt.

Hun var MEGET tynd da vi fik hende, og har taget lidt på, men synes stadigvæk hun næsten intet spiser. Selv Lula på 4 måneder spiser MEGET mere end hende!

Men vi har så opdaget noget… Hun ELSKER frugt og grønt!! Hvis hun fx får en agurk, gnasker hun den i sig… Giver vi hende et stykke hamburgeryg - næ tak. Og sådan er det generelt…
HUn spiser da vådkost når det serveres - en lille smule, men går igen efter 1½ min.

Havde hun været et menneske havde jeg virkelig ment hun havde en spiseforstyrrelse!! Vi har prøvet at fodre hende når de andre er væk - når vi er der, når vi ikke er der. I køkkenet, i stuen… Ja, jeg ved snart ikke hvad vi skal gøre?? Skal man bare acceptere at hun er en kat der spiser hvad hun behøver og intet mindre?

Det er nok også svært, fordi vi har Pelle som æder ALT og som også er en stor stor huskat…

Freja bliver heller ikke ret længe ved skålen med vådfoder. Nogle gange spiser hun en smule mere hvis jeg sætter skålen et andet sted hen efter hun er gået 1. gang.
Og ellers støvsuger Bernie begge skåle, når hun først er gået.

Har I prøvet at give hende foderbolde og aktivitetsbrædt? Kan være hun mangler lidt udfordring :slight_smile: Freja spiser faktisk hellere fra foderbolden og brædtet end fra skålen…

Nu ved jeg jo ikke hvor stor eller hvor gammel Isabella er, men…
Jeg har jo Ting rendende rundt herhjemme… ser jeg på diverse fodermærkers vejledning, skal hun have ca 40 - 50 g foder (afh produkt) om dagen…
Prøv lige at veje det af… ikke meget mad, nej! :uha:
Ting spiser ca 35 - 45 gr tørfoder dagligt afhængig af produkt… dvs ikke engang det hun “skal”… det har dog ikke forhindret hende i at blive smælderfed :smiley:

[quote=Ann K;439567]Nu ved jeg jo ikke hvor stor eller hvor gammel Isabella er, men…
Jeg har jo Ting rendende rundt herhjemme… ser jeg på diverse fodermærkers vejledning, skal hun have ca 40 - 50 g foder (afh produkt) om dagen…
Prøv lige at veje det af… ikke meget mad, nej! :uha:
Ting spiser ca 35 - 45 gr tørfoder dagligt afhængig af produkt… dvs ikke engang det hun “skal”… det har dog ikke forhindret hende i at blive smælderfed :D[/quote]

Freja spiste også kun omkring 25-30 g. om dagen i en periode. Mener det var de første måneder efter hun var flyttet ind. Hun skal have lidt tid til at omstille sig til forandringer tror jeg. :inlove:

Katte kan - ligesom mennesker - have de særeste kostpræferencer :slight_smile:
Det kan være ret underholdende læsning.

Jeg ville også foretrække frugt og grønt, og mennesker, der f eks foretrak burgere og hotdogs, ville nok mene, at det er forstyrret.
Det mente de ingeniørstuderende på kollegiet da:
Når jeg stod og wokkede en halv balle kål, løg, og bønnespirer, så stod de med deres frosne frikadeller og undrede sig “Skal du spise dét dér?? Skal du spise alt dét??”
Enhver, der har wokket grønt, ved, hvor meget, det bjerg af råkost svinder ind, og hvor godt, det smager.

Men smag og behag er jo så forskellig. Eller som de siger i Sverige: “Smaken er som baken - delt!” :tihi::ups: