Min kat brøler, når han skal af med afføring og er i øvrigt sløj. Han har været sløj i et par timer og brølet hørte jeg, da han gik på potten her for lidt siden. Skal jeg have fat i dyrlægen eller kan jeg se det an?
jeg skriver her i første omgang i stedet for at ringe til en vagtdyrlæge, som jeg ikke kender og som jeg sikkert ikke stoler på alligevel Har ringet til fast dyrlæge, som desværre ikke har vagten
Kom han af med noget? Hvis det er forstoppelse kan det være alvorligt. Jeg ville helt sikkert ringe til dyrlægevagten hvis katten virker sløj. Min kat Bølle havde forstoppelse forrige sommer og det var bestemt ikke sjovt. Det tog to narkoser med tilhørende lavementer på to dage før der kom gang i systemet igen. God bedring med ham
Jeg ville nok også lige tage et ring til vagtdyrlægen udfra det du fortæller, det kan ikke skade noget… og hvis han også er sløj kombineret med det brøl… det kan godt være han har ondt et sted. Jeg har hørt historier nok herinde til at jeg ikke ville turde vente.
Han kom af med to temmelig store pøller i forbindelse med brølet. En smule til den bløde side, men bestemt ikke noget jeg ville kigge på to gange, hvis det ikke var for brølet og slattenheden
Hov ja - det var i forbindelse med afføring. Min første tanke var nemlig også, at det var tisseriet, den var gal med, for det har han døjet med før.
Nå, men jeg håber, at der er en tålelig dyrlæge på vagt. Hvor meget er “en telefonkonsultation?” Sådan en koster nemlig 300 kroner, og det har jeg ikke meget lyst til at ryste op med, hvis det er en dyrlæge, jeg ikke kender (jeg har heftigt dårlige og dyre erfaring med skiftende vagter, så jeg går efter de kendte ;-))
Nå, snakkede med Odense. Han var ikke bekymret endnu, når Billy har spist i dag. Så nu putter jeg børn og går i gang med at lokke med makrel i tomat bagefter
Øhm…kan grunden til at han havde smerter ved afføring ikke være pga. fyldt blære??
Det du fortæller minder mig frygteligt meget om dengang Bailey ikke kunne tisse…han jamrede af smerter og prøvede at tisse alle mulige steder - men intet kom ud. Jeg troede først det var forstoppelse, men ringede straks til dyrlægen (det var midt om natten, han havde haft det fint om aftenen) - hans blære var SPRÆNGfyldt, men der var ingen urinvejsproblemer at spore - spøjst nok. (Konklusionen var, at det formentligt havde været spasmer i urinrøret).
Havde jeg ikke kørt afsted med ham, kunne det have resulteret i en sprængt blære… :S Når din kat har så ondt, ville jeg altså tage til vagtdyrlæge prompte.
Min første tanke er også, at han ikke kan komme af med urinen (og at hans pressen kan have gjort at han derfor er kommet af med lidt afføring).
Med det du beskriver ville jeg tage til dyrlæge straks - en fyldt blære er vanvittigt smertefyldt og bliver meget hurtigt livstruende.
Tusind tak for jeres svar! Dyrlægen spurgte til, om han var begyndt at kaste op, og det var han ikke. Men det er der i hvert fald en, der har gjort nu - meget - og jeg tænke at det nok er ham. Hvad tænker I så om det?
Baileys blære var som sagt PROPfyldt - og han kastede IKKE op.
Har dyrlægen overhovedet overvejet, at det kan være BLÆREN og ikke afføringen, den er gal med?? Helt ærligt…jeg ville få missen afsted. Hellere en gang for meget end en gang for lidt. :S Er mis ikke forsikret?
[QUOTE=taina;1150641]Tusind tak for jeres svar! Dyrlægen spurgte til, om han var begyndt at kaste op, og det var han ikke. Men det er der i hvert fald en, der har gjort nu - meget - og jeg tænke at det nok er ham. Hvad tænker I så om det?
mvh.tina[/QUOTE]
Tina, tænk på, hvis nogen herinde siger : “det er nok ikke alvorligt, så vent bare”…og din kat så dør i nat af en sprængt blære?? Det ansvar tror jeg ikke nogen vil påtage sig. :S
Vi er ikke dyrlæger herinde…og jeg tør i hvertfald ikke tage ansvar for din kats ve og vel…
Det kan være fatalt for din kat, hvis du venter…måske/måske ikke, jeg er ikke dyrlæge, men var det min kat, så var jeg kørt.
Prøv at se, hvor mange, der ganske diplomatisk og venligt har sagt, at du bør tage din kat til dyrlæge.
Jeg er ikke kendt for at være særlig diplomatisk…så derfor…Du skal tage til dyrlæge NU, din kat kan ikke selv søge hjælp, du har ansvaret for det og du har pligt til det !!
Så er vi kommet hjem fra dyrlæge Billy har fået antibiotika og smertestillende, dyrlægen mente, at han havde en lungebetændelse og kunne ikke mærke forstoppelse i tarme eller fyldt blære.
Puha, han var ynkelig. Han plejer at bræge i bilen, uanset hvor syg han er, men sagde ikke et kuk. Og ikke så meget som et enkelt lille hvæs ad dyrlægen!! Nu ligger han i min seng med kattebakke, makrel i tomat og cosma thai ved siden af.
[QUOTE=taina;1150680]Så er vi kommet hjem fra dyrlæge Billy har fået antibiotika og smertestillende, dyrlægen mente, at han havde en lungebetændelse og kunne ikke mærke forstoppelse i tarme eller fyldt blære.
Puha, han var ynkelig. Han plejer at bræge i bilen, uanset hvor syg han er, men sagde ikke et kuk. Og ikke så meget som et enkelt lille hvæs ad dyrlægen!! Nu ligger han i min seng med kattebakke, makrel i tomat og cosma thai ved siden af.
Mange tak for jeres søde råd
mvh. tina[/QUOTE]
Godt du kom af sted med ham Tina - krydser fingre for, at han snart et fit for fight igen
For resten så ville jeg have hældt barylere og kat i bilen og have kørt lige efter aftensmaden, hvis det ikke lige var for den der detalje med bilen hos mekanikeren. Jeg kører hellere en gang for meget end en gang for lidt Men når jeg står og skal skaffe både bil og børnepasning (deriblandt til en unge, der er temmelig tryghedssøgende, så hvem-som-helst er ikke så godt), så KAN man altså godt komme til at overbevise sig selv om, at man ikke behøver at være bekymret, når dyrlægen i telefonen ikke lyder bekymret
TAK fordi I kom med alle de gode argumenter og fik mig overbevist om at finde ud af at komme afsted alligevel