Kat hjem fra England

Hvordan er det nemmest og billigst at få en kat hjem fra england

Hvor i England? Diverse lavprisrutee flyver jo til London, men det hjælper jo ikke hvis katten er i Manchester :joy:

2 Synes om

Hvis du bare skal have den ud af England, er det nemmeste og hurtigste - og relativt billigste - faktisk at flyve derover og selv flyve hjem med den igen fra en af de godkendte lufthavne og med et af de selskaber, der tillader kat i kabinen UD af England :slight_smile:

1 Synes om

Det er fra Frinton-on-Sea

Er det fra Nicki?

jeps

Er der ikke en max vægt for kat i kabine, katten jeg skal have hjem er lidt over 1 år

Max. vægt er 8 kg og det kan jeg ikke forestille mig, en voksen Kurilian overstiger :slight_smile:

Men hvis det er fra Nicki vil jeg da foreslå, at du beder hende tage den med, næste gang hun kører på udstilling og så møde jer i f.eks. Bruxelles lufthavn. Det er langt billigere end selv at flyve til England og transport mellem lufthavn og hendes hus :slight_smile:

1 Synes om

Ellers så spørger du den danske lastbil chauffør der bor der over om hun snart skal til dk… hun er vist kørt her over en del gange med kat…
damen opdrætter orientaler

2 Synes om

Joan Hamner tilbyder regelmæssigt transport til og fra England til Danmark :slight_smile:

4 Synes om

Hippy er hentet hjem fra England sidste år i december. Jeg aftalte med hendes opdrætter dengang at vi mødtes i en lufthavn i Europa, fordi det var (syntes jeg) megabesværligt at få kat ud af England via fly

Jeg var faktisk ikke klar over at der overhovedet kunne lade sig gøre at få kat ud af England via fly (her mener jeg “pet in cabin”). Manden og jeg havde ikke bil på det tidspunkt (jeg har heller ikke kørekort), så jeg kunne ikke engang have hentet hende (katten) via bil. Hippys opdrætter og jeg mødtes i Amsterdam Lufthavn.

Jeg betalte så for opdrætterens tur til Amsterdam. Det var helt klart det nemmeste for mig at gøre det på den måde… om det var den billigste det ved jeg ikke, men det var det mindst besværlige :slight_smile:

1 Synes om

Hvem lader dig flyve ind ig ud af england med fly…troede den ene vej var umulig?

Nu er der ingen her, der taler om at flyve IND i England med pet in cabin - jeg skrev helt bevidst UD (og endda med store bogstaver) i mit tidligere indlæg og da Jeanette skal eksportere en kat fra England er det også UD, der er relevant for hende. Både KLM og Lufthansa (og vist nok også Air France - hvilket giver mening, eftersom de er søsterselskab til KLM) flyver pet in cabin ud af England - bare ikke direkte til Skandinavien, så det kan sagtens lade sig gøre.

I Jeanettes tilfælde kommer katten fra en opdrætter, der er særdeles aktiv udstiller på det europæiske fastland i både TICA og FIFe (hun fik en WW i Holland) og i forvejen transporterer katte til og fra England for andre opdrættere, så det letteste i mine øjne ville være at bede hende tage katten med, næste gang hun selv skal udstille og så møde hende dér :slight_smile:

2 Synes om

Aha, der har vi forklaringen på at jeg ikke fandt afgange der tog “pet in cabin”. Men det er da rigtig rart at vide det er muligt at få katten med hjem via fly som angivet. Tak @Temple_Bar :ok:

2 Synes om

Ja hun fik skrevet historie til WS, det var et stort øjeblik for alle os med Kurilean Bobtail.
Hendes udstillings aktivitet vil i den nærmeste fremtid vist være begrænset, som jeg har forstået det, det er derfor en af hendes drenge flytter over til mig.

Men jeg undersøger lige de muligheder der er for at flyve ud med katten, tænker det kan gøres hvis jeg tager et stop under vejs

Ja, check KLM Heathrow-Amsterdam-København (jeg har ikke styr på, om de også flyver Billund, men ellers er det selvfølgelig oplagt) eller Lufthansa Heathrow-Frankfurt-København. Det er de mest oplagte :slight_smile:

1 Synes om

Nå det er nu blevet to katte vi skal have hjem, den ene er fra vores eget opdræt

Har nu lavet et opslag i de forskellige grupper på face, da jeg ikke selv lige kan overskue rejsen

Hvis ikke der er noget bestemt tidspunkt, det skal foregå på, er jeg sikker på, Joann Hanmer (den danske orientaleropdrætter, der arbejder som lastbilchauffør) er dit billigste bud - netop når der er to. Men hun kører ikke ligefrem regelmæssigt og vil nok også foretrække, at Nicki kunne køre kattene til et sted syd for London, da hun selv bor i Wales, som jo er stik modsat London af, hvor Nicki bor.

Jeg har kontakt til Joann, hun kan desværre ikke før feb

Nicki står desværre i en svær familiemæssig situation, så hun er nød til at lukke sit opdræt på ubestemt tid :disappointed_relieved:

Jeg tror dog vi er ved at have fundet en løsning

1 Synes om

Har i dag fået en skøn pb på face :slight_smile: med tilbud om at tage en køretur til England og hente vores to katte, mod vi naturligevis betaler alle udgifter :smiley::smiley::smiley:

Jeg er så overvældet og jeg måtte kæmpe for ikke at give mig til at tude.

Tusind tusind tak for hjælpen :sparkling_heart::sparkling_heart:

10 Synes om