Kat kradser på min soveværelses dør

Der sidder pt. En kat uden for mit soveværelse og kradser på min dør/vindue. :frowning: hvad søren kan jeg gøre ved det. Jeg ved den er ejet. Ser den ofte herude hvor jeg bor og den er i god foder stand. Men hvor er det hjerteskærende at hører den miave og kradser på båede rude og dør. :ked: jeg kan slet ikke sove pga det. Det er ikke første gang den gør det. Dog er det første gang kl 2 om natten og hvor den bliver ved.

Jeg havde nok lukket den ind…

Den må have en mening med det.

Kan du få den ført hjem til dens ejer? hvis ikke så lad den bo hos dig?

Det stoppede efter 1 time. Altså jeg ved den altid bliver fodret et andet sted end dens hjem.
Det er en sød og kærlig mis. Den løber altid sin familie i møde når den kommer hjem. Så bo her er ikke muligt.
Jeg lukkede jo min kat Sparta ind ved 12tiden. Da sad hun nemlig og miavede. Også tænkte jeg da jeg vågnede omkring 1tiden hvad søren er dette? Har jeg ikke lige lukket hende ind.
Den kradsede og kradsede. Sparta kan bare ikke rigtig andre katte, så at lukke den ind i mit 1værelse ville ikke gå. Trille ville være glad dog:D

Der er desværre ikke andet at gøre end at ignorere den.

Åh, jeg kan godt forstå det er svært, men er enig med Marie i at det eneste man egentlig kan gøre er at ignorere katten.

Herhjemme har naboens kat lidt luksus. Han er ved at være aldrende og har noget gigt, og vi har aftalt at når jeg møder ham ude, når hun er på arbejde eller ikke er hjemme, så skal jeg endelig bare lukke ham ind (har nøgle til begge naboer, da vi tit passer kat for dem begge). Hun forsøger jo at få ham ind inden hun tager afsted, men de kommer jo ikke altid når man kalder de kære katte :høhø: Men den aftale fik vi jo så også i stand fordi jeg fik ondt i hjertet når jeg mødte ham ude i vinterkulden og han såå gerne ville inde til os :slight_smile:

Hvem betaler så for skaderne på din bolig?

Jeg ville nok få en alvorlig samtale med ejer. Om kattelem og kan sættes i mange steder også steder hvor der egentligt slet ikke er beregnet. Eller en kasse ude med chipkattelem med lun kasse og foder/vand. Altså en samtale om at tage ansvar for sit dyr.

Må være yderst frustrende at den står en time og kradser fordi den vil ind

Mange - eller nogle - katteejere tror, at katte er natdyr og derfor skal være ude om natten.
Katte foretrækker faktisk at være ude ved gry og skumring, og de sover om natten.
Og om vinteren er det en kold fornøjelse af være uden for om natten. Så foretrækker de varmen indenfor.

Også de vildtlevende katte prøver på at finde et udhus, en garage el.lign., hvor de kan være om natten.

Jeg må lave en Papkasse og noget tæppeværk :smiley: Som sagt, Sparta kommer næsten altid og vil ind. ellers så miaver hun til jeg vågner :smiley: Kan være den lille sorte har luret Sparta af og set at det virker…

Du kunne også tage en snak med dens ejere. Måske tror de, katte helst vil være ude om natten.

det vil jeg bestemt gøre :slight_smile: