Kat lugter efter bakkebesøg

Jeg ved ikke om det er normalt, men Elvis lugter altså ret fælt, lige når han har været på bakken. Så hvis han kommer i nærheden af mig umiddelbart efter han har været der, kan jeg med det samme lugte, at han har været ude og lave stort. Er det normalt? Han har ikke dårlig mave, og der sidder ikke noget i hans pels eller andre steder. Efter ganske kort tid er lugten forsvundet. Det er som om det bare “hænger” i hans pels… Men det synes jeg virker underligt. Nogle erfaringer?

Er det altid og fra dag 1 eller er det på det seneste? Hvornår har du sidst tømt bakken i bund? Det kan være gruset trænger til at blive skiftet. Jeg har oplevet et par gange at Bruno har lugtet af bakke og så har det været fordi jeg ikke har fået skiftet gruset i tide

Hm det har faktisk været sådan fra starten. Men har så ikke tænkt så meget over det på det sidste, for det er jo ikke altid, jeg er hjemme, eller at han kommer i nærheden af mig, når han lige har været der. Det er ikke ret længe siden, jeg skiftede alt gruset, og bakken lugter overhovedet heller ikke, når jeg stikker snuden helt derind.

Måske har han også lidt luft i maven, der først slipper ud, når han kommer ud af bakken igen :slight_smile:

Så længe der ikke er andet i vejen med ham, og så længe hans afføring ser fin og normal ud, er det næppe noget, du behøver bekymre dig om. Altså ud over at du må prøve at leve med lugten, så længe den er der :slight_smile:

Måske kan det skyldes foderet? Hvis mine får fx. whiskas stinker de, så det får de ikke.
Eller måske skyldes lugten bare at nogle har mere luft i maven end andre? :tihi:

Altså hvis man slår en fis i sine bukser, kan den også “følge med” der kan vel også sidde lidt odeur i pelsen? :slight_smile: