Kat mellem hjem

Hej alle herinde, jeg har brug for gode råd . Min mor har en kat, som kom tilløbende til hendes hus for ca 10 år siden, og han har været glad for at bo hos hende i al den tid. Desværre er hun nu ude af stand til at tage sig af ham, og er akut kommet væk fra sit hjem. Felix, hendes tilløbende kat, skal derfor et andet sted hen… Og det er jo ikke let at finde gode mennesker, der vil tage sig af sådan en kat. Jeg tænker nu, om det er forsvareligt at tage ham hjem til mig selv. Der er det problem, at jeg bor i lejlighed, og Felix har været vant til at løbe frit i et villaområde hele sit liv. Derudover har jeg selv to katte, som i øjeblikket er syge på hver deres måde. OG Felix kom opringeligt fra et hjem, hvor der også var to andre katte, som ikke accepterede ham, hvorfor han måtte løbe væk og endelig bosætte sig hos min mor. Hvis nogle har erfaring med sådan noget (AT TAGE EN UDEKAT TIL ET liv som indekat, sammen med to andre katte, som jo nok er territoriale )… vil jeg meget gerne høre, hvad I synes.

Jeg syntes det vil være synd for både ham og dine katte, hvis du tog ham hjem.
Var det mig vil jeg helt klart prøve at finde ham et nyt hjem, hvor han fortsat kan leve det frie liv

3 Synes om

Han er jo blevet en ældre herre så måske vil have have det ok som indekat, nogen virker det med, andre bare slet ikke.

Personligt ville jeg give det chancen, men også være virkelig opmærksom på hvordan både han og de to andre har det og hvis det ikke går, så med det samme finde et nyt sted.

Husk, og dette håber jeg ikke bliver nødvendigt, men duer han ikke hos dig og kan du ikke finde en ny familie til ham, så kan aflivning jo være den sidste løsning, men trods alt bedre hvis alternativet er at han skal passe sig selv udenfor uden et hjem.

3 Synes om

At dine egne katte er syge, er et dårligt udgangspunkt for at eksperimentere med en sammenførsel, og samtidig forsøge at gøre en udekat til indekat. Det kan give voldsom stress hos alle kattene og dig selv, for den sags skyld, og så er der gang i en ond spiral.

Jeg siger ikke, det VIL ske, men det KAN ske. Jeg ville ikke selv forsøge, med mindre jeg havde et alternativ, som jeg lynhurtigt kunne aktivere, hvis det ikke går.

4 Synes om