Kat nr. 2 sammenføring og foder spørgsmål

Hej.
Jeg købte min første kat Ichigo og fik ham da han var 3 måneder i slutningen af februar, men så fik jeg skånejob og sådan og jeg syntes han skulle havde en legekammerat. Ichigo er kastreret ragdoll på snart 8 måneder.
Jeg har så fundet en skøn siameser blanding på cirka et år hos kattens værn i slagelse, og jeg har mødt hende og hun er bare skøn, jeg holdt hende og det føltes bare så rigtigt, og jeg skal hente hende i næste uge.

Men mit spørgsmål er:

[ol]
[li]Hvordan får jeg dem bedst sammenført i en toværelses lejlighed?[/li][li]Er der noget tørfoder de begge to kan spise, som er relativt billigt, Ichigo får royal canin maine coon kitten, og jeg mener at hun lige nu får noget hills light.[/li][li]Hvis det ikke går med sammenføringen, hvad er så sikre tegn på at jeg ikke skal prøve mere?[/li][/ol]

På forhånd tak for jeres opmærksomhed.

Ragdoll og siameser er nok noget nær det længste du kan komme fra hinanden i temperament, så jeg ville nok slet ikke forsøge mig med den blanding.

:sorry:

[QUOTE=Vivi_Fletcher;902220]Ragdoll og siameser er nok noget nær det længste du kan komme fra hinanden i temperament, så jeg ville nok slet ikke forsøge mig med den blanding.

:sorry:[/QUOTE]

Det er måske ikke så “slemt” når det er en … siameser blanding som der står !

Hvad er siam blandet med - for jeg er lidt enig med Vivi - ragdoll er uber sofapude… siam er en misling på speed set i forhold :slight_smile:

kitten er godt til killingen - gør det let for dig selv og give dem det samme indtil killing er stor nok til at spise voksenfoder… FP21 er super godt foder til voksne… den kan de sagtens få begge 1

sammenføring tager mellem 24 timer og 24 uger normalt :slight_smile: Du skal være opmærksom på at det ikke går ud over at de hvæser af hinanden og evt giver et par “stationære” lussinger… hvis de først slås - så er det noget rigtig skidt…

hvæsen, knurren og mærkelige lyde er helt normalt i et par uger :slight_smile:

Tak for jeres svar :slight_smile:
Jeg har lavet men mundtlig aftale om at hvis det ikke går, kan hun afleveres tilbage, hvis de ikke kan sammen. Det har jeg så tænkt mig at få på skrift.

De kan ikke lige fortælle mig hvad siameseren er blandet med.