Kat og bil

Ikke så mange kommentarer…

[video]Kat i bilen

Vores kan ikke stå bag sædet på den måde… Til gengæld sørger vi for, at deres kasser står i spænd-ish mellem sæderne, så de ikke kan flyve rundt.

Læg lige mærke til at det er den absolut billigste møg-kasse man overhovedet kan finde på markedet, der bliver flået i småstumper! Med alle de huller der er i låget på den er det ikke så sært den stort set intet holder til. Never-ever ville jeg købe sådan noget bras, fordi jeg allerede har set katte smutte fra sådan en i langt mindre dramatiske situationer. Start med en ordentlig kasse!
VH
Susanne

Men hvad er så en ordentlig kasse?

Jeg tænker de stof-tasker mange bruger vel også ville blive flået i stykker?

[QUOTE=Lykke;1293315]Men hvad er så en ordentlig kasse?

Jeg tænker de stof-tasker mange bruger vel også ville blive flået i stykker?[/QUOTE]

Jep men ikke nødvendigvis ved kollision… det er ordnet lææææænge før :pote: Sugieh, Dione, Hildi, Tino og Brian :ups: (og jeg vil bare SÅ gerne kunne transportere i eks sturdi :frowning: )

Her er en liste over undersøgte carriers i 2015: http://www.centerforpetsafety.org/test-results/carriers/2015-carrier-study-results/

Desværre er Sherpa ikke på listen; jeg ville gerne vide, hvordan den klarer sig til sammenligning. Mit indtryk er, at Sherpaen er godt bygget, men det er jo ingen garanti… Jeg bider dog mærke i, at den bedste carrier er en stoftaske, så de er ikke pr. definition mere usikre end dem af plastik.

Sitet anbefaler, at man sætter taskerne ned på gulvet bag forsæderne i stedet for fastspænde dem med en sikkerhedssele. Det sikreste er at transportere i bagagerummet med gitter mellem bagagerum og kabinen.

[QUOTE=Cecilie;1293383]Her er en liste over undersøgte carriers i 2015: http://www.centerforpetsafety.org/test-results/carriers/2015-carrier-study-results/

Desværre er Sherpa ikke på listen; jeg ville gerne vide, hvordan den klarer sig til sammenligning. Mit indtryk er, at Sherpaen er godt bygget, men det er jo ingen garanti… Jeg bider dog mærke i, at den bedste carrier er en stoftaske, så de er ikke pr. definition mere usikre end dem af plastik.

Sitet anbefaler, at man sætter taskerne ned på gulvet bag forsæderne i stedet for fastspænde dem med en sikkerhedssele. Det sikreste er at transportere i bagagerummet med gitter mellem bagagerum og kabinen.[/QUOTE]

Bagagerummet må næsten være en løsning der kun virker nogen gange, vil jeg tro? I en stationcar ville de kunne flyve vildt meget rundt, men ved ikke, om kasserne vil blive smadret af det?

[QUOTE=Cecilie;1293383]Her er en liste over undersøgte carriers i 2015: http://www.centerforpetsafety.org/test-results/carriers/2015-carrier-study-results/

Desværre er Sherpa ikke på listen; jeg ville gerne vide, hvordan den klarer sig til sammenligning. Mit indtryk er, at Sherpaen er godt bygget, men det er jo ingen garanti… Jeg bider dog mærke i, at den bedste carrier er en stoftaske, så de er ikke pr. definition mere usikre end dem af plastik.

Sitet anbefaler, at man sætter taskerne ned på gulvet bag forsæderne i stedet for fastspænde dem med en sikkerhedssele. Det sikreste er at transportere i bagagerummet med gitter mellem bagagerum og kabinen.[/QUOTE]

Bagagerummet må næsten være en løsning der kun virker nogen gange, vil jeg tro? I en stationcar ville de kunne flyve vildt meget rundt, men ved ikke, om kasserne vil blive smadret af det?

Det sidste kan vel kun være sikrest, hvis vi taler om frontale sammenstød? Hvis man bliver påkørt bagfra, må det være det værste sted at opholde sig, skulle man synes? På den måde forekommer det mig, at bag ved forsæderne tager højde for begge situationer?

Hvad med en katte sikkerhedssele monteret i den eksisterende ? T’pol er altid i en blød Sturdi i bagagerummet fordi det har hun det bedst med. Men vi bruger en sele til Spock som hader at være i kasser (Blev fundet i en lukket kasse af og indleveret til DB). Selen er af god kvalitet med en bred polstret bryst rem og passer ordentligt. Nogen som har set nogle undersøgelser mht. selebrug ?

Jeg har ikke læst siden eller set videoerne, men samme side har også test af seler:

http://www.centerforpetsafety.org/test-results/harnesses/2013-harness-crash-test-videos/