Kat påkørt

Jeg kommer lige fra lægen og kører på landevejen.
Lige inden jeg skal dreje, ser jeg ud af øjenkrogen en stor hvid “ting” som godt KAN minde om et dyr. Jeg stopper og sætter katastrofeblinket til, hvorefter jeg går hen til dyret.

Det er en hvid kastreret hankat med sort hale (han havde ingen boller) MEN han havde ingen øremærke og han var stivfrossen, hvilket sikkert betyder, at han blev ramt i nat. :ked:

Noget jeg blev uendelig trist over var, at katten ikke var mærket på nogen måde. :argh: Nu kan jeg ikke finde ud af hvem ejeren er, så de kan få kattens triste skæbne at vide :ked: Jeg tror bare jeg tager et foto og sender til ugeavisen, hvor jeg skriver at denne kat lå påkørt på landevejen.

Men for pokker hvor er det trist når det sker :ked:

Måske han er chippet?

Ja det kan være.
Hvis den ligger der senere i dag, tror jeg jeg tager den til dyrlægen og får den scannet for en chip.

Men det er stadig rigtigt trist.

:ked::ked::ked:

Ååårh, det er bare så trist at finde en død kat.

Hvor er du sød at lede efter ejere, de går måske og savner ham helt vildt, lissom alle os herinde ville gør, hvis det var vores kat.

:brist:

Det er altid rigtig trist - lad os håbe han døde ved påkørslen og ikke er frosset ihjel efterfølgende.

Og her ses pointen ved at øretatovere fremfor chippe …

Hvil i fred misselil, god rejse over broen :lys:

Dejligt du stoppede Annette, og prøver at finde missens ejer - det ville enhver der elsker sin kat sætte pris på!

Men ja, i sådan en situation hjælper en chip ikke meget…

Godt du stoppede! Gid der var flere som dig!

[quote=Vivi_Fletcher;490620]Det er altid rigtig trist - lad os håbe han døde ved påkørslen og ikke er frosset ihjel efterfølgende.

Og her ses pointen ved at øretatovere fremfor chippe …[/quote]

Mine tre er begge dele - øretatoveringen for at være synligt mærkede - chippen for at have en ekstra sikkerhed, hvis øremærkningen ikke er tydelig - det sker med alderen, at tegnene udviskes.
Men problemet er selvfølgelig om der bliver ledt efter en chip, når der også er et øremærke…

mvh Alba, som går med livrem og seler :slight_smile:

Hvor er det trist med missen. Håber den har chip så ejer kan få vished.

Jeg er også tilhænger af øretatoveringer, da de er synlige og jeg ville faktisk ønske det var lovpligtigt at alle katte skulle registreres som hunde.

Af mine 5 katte er det kun en af dem der har utydelig øremærke. Det er lavet af en anden dyrlæge end de 4 andre. Hans er grønt og med større afstand imellem prikkerne end de 4 andres… der er lavet med sort tush og med lille afstand imellem prikkerne.

Fandt du ud af hvem ejeren var/er?

Jeg var ved dyrlægen med katten, som ganske rigtigt var en kastreret hankat (det var lidt utydeligt for han var frossen og jeg havde ikke megen lyst til at pille alt for meget :frowning: )

Desværre havde katten heller ingen chip, så jeg må simpelthen lave et opslag nede ved brugsen i Vestbjerg, samt ved FAKTA og Brugsen i Vodskov. Der er ikke ret meget andet at gøre :S

Det er synd - rigtig synd og jeg håber virkeligt ikke han led. :ked: