Kat reddet ned fra 15 m højt træ

Jow vi fynboer gør meget for kattene :thumbup:

Stakkels kat, hvorfor skulle der gå en hel uge før de fik den ned :ked:

Det er et rigtig godt spørgsmål Birthe.
Nogen må have sovet i timen :rock:

Jeg glædes dog over at den er kommet ned i god behold (den ser godt ud), og krydser fingre for en mere jordbunden fremtid for den.

Jeg synes også at det er mærkeligt at der skulle gå så lang tid, hvis de ved at den har siddet der siden fredag.

Havde jeg set den ville jeg da ikke stoppe med at plage dem om at hjælpe missen før at den var sikkert nede. Samme dag!

Jeg synes godt nok også det er længe den stakkels kat har siddet i regn, blæst, kulde osv. Jeg havde heller ikke helmet før den var reddet ned i sikkerhed… om jeg så selv skulle betale for det.

Næstved Brandvæsen hjalp min Bastian ned da han var kravlet op i et kæmpe elmetræ jeg har i haven og sad vel også de 15m-20m oppe i træet. Han var kun halvstor killing og turde ikke komme ned. Det var vel i november måned og temmelig koldt om natten.

Først ringede jeg til Falck for at få dem til at rykke ud (mod betaling selvfølgelig) men damen på centralen mente bare jeg skulle sætte en dåse markrel i tomat neden for træet så skulle han såmænd nok komme ned. Men jeg kunne jo se på ham han ikke turde røre sig ud af flækken og da træet er så stort og tykt, kunne han slet ikke finde ud af hvordan han skulle komme ned. Jeg havde en stor diskussion med hende, men indvilligede dog i at undersøge om de kunne komme med en liftvogn og få katten ned. Men resultatet var negativt… de havde ingen liftvogn der kunne komme så højt op.

Jeg var desparat og ringede til Næstved Brandvæsen som rykkede ud med det samme. I stedet for lift valgte brandmanden at kravle op i træet og hente Bastian, som var lykkelig for at blive hjulpet ned på landjorden igen. Denne service var gratis… dog valgte jeg at sende en stor æske chokolade til brandstationen som tak for den hurtige indsats.

Træet er efterfølgende hegnet forsvarligt ind mod flere “tarzan i junglen” klatringer.

Kan katte ikke klatre? :wink:

Jo katte kan godt klatre og mange kan også godt selv komme ned igen… hvis de har lært sig det. Hvis ikke de kan finde ud af at tage fat om stammen og kravle baglæns ned, så har man problemet. Det havde Bastian ikke lært og han er stadig væk ikke særlig god til det trods sine 3 år… derimod er min Lillemand og Coco emninent gode til at klatre både op og ned ad træstammer.