Kat, som spiser og drikker meget lidt samt er meget sløv

Min dejlige hankat på 2 år og 9 måneder har ikke drukket og spist ret meget siden i går aftes. Han har sovet indenfor hele natten og det plejer han ikke at gøre samt at han kun var ude hertil morgen og kom hurtigt ind igen for at sove. Da jeg stod op kunne jeg ikke lige finde ham og kunne gå rundt og lave alt muligt uden at han kom - det plejer han at gøre da han er meget nysgerrig. Da han endelig kom ud fra sit skjul kom han med en meget høj og dyb miavlyd. Kl 9 tog jeg noget vådfoder og satte frem til ham men var ikke interesseret men da jeg hældte en del vand drak han det samt spiste lidt tørfoder. Lige pt ligger han ved sin madskål og sover. Når man stikker hovedet ned til ham kan man høre en ranglende lyd når han trækker vejret samt hans snude er meget varm.

Skal siges at jeg har ringet til dyrlægen og han skal derned kl 12. Så håber de finder ud af, hvad han fejler.

God bedring med ham.

Jeg ville også sige dyrlæge, så godt du har fået en tid

:kryds:

Rallen fra lungerne kunne lyde som en lungebetændelse. Godt du har kontaktet dyrlægen:ok:

Når du er kommet hjem fra dyrlægen må du meget gerne komme med en update … man tænker jo på dem og er interesseret i at høre godt nyt

:slight_smile:

En udpdate

Vi er kommet hjem og han fejler ikke noget alvorlig. Han har nogle røde pletter i mund og svælg, så han har en hals infektion og er kommet på antibiotika i 10 dage og smertestillende i en uges tid og fik den første omgang antibiotika og smertestillende hos dyrlægen og skal så først have noget igen i morgen tidlig. Allerede nu virker han friskere og har også spist sin tørkost, så jeg ringede lige til dyrlægen og hørte om det kunne være rigtig. Hun fortalte at det kunne han godt være for nu var han smertedækket og det smertestillende ville også tage lidt af hævelsen i svælget, så hun vil næste lægge hovedet på blokken at det er derfor at han virker frisker og at han ville være dårlig hvis han ikke havde fået noget.

De sagde at det var godt at jeg kom så tidligt i forløbet for så vil han komme sig hurtigere og ikke vente til efter weekenden, da katte jo ikke må gå lang tid uden mad og drikke.

God bedring med ham :slight_smile: