Kat spiser ledninger

Hej alle,

Jeg ville høre om der er nogen der kan hjælpe.

Jeg går på hold med en der hvor jeg er pt, som har en kat ved navn Mary, den er fire år gammel. Siden den blev steriliseret, har den bidt i ledninger snore osv. Ejeren er ved at være godt træt af det, og kan ikke komme på vad hun skal gøre. jeg foreslog at bruge gå væk kat, citron og vand. Men hun siger intet af det virker.

Ud over det er katten sød og dejlig, inde kat, rigtig kælen og snakker meget.

Hun vil rigtig gerne af med den, så jeg vil derfor også sætte den ind under salg.

Inden jeg gjorde det ville jeg dog bare lige høre om der var nogen der har gode forslag til hvad der kan gøres ved det.

På forhånd tak :slight_smile:

Hvis intet kan holde katten fra at bide i dem, må man jo forhindre at den kan komme til det - så vidt det nu er muligt. Ledningeskjulere er en mulighed. Lige så meget for kattens egen sikkerhed så den en dag ikke får bidt igennem og får stød. :slight_smile:

Har en kollega, der smurte stærk sennep på ledningerne for at få en
hundehvalp til at holde sig væk. Ved ikke, om det virker på katte?

Men er i øvrigt enig i, at kattens sikkerhed kommer før alt andet.

siger hun at hun har gjort så meget som muligt. Hun har ikke samme syn på katte som mig, desværre. For jeg havde gjort som i siger.

Men hun virker rigtig meget til at have givet op.

kamfer og peberrod!! DET kan få katten til at stoppe for det er forbundet med akut ubehag at få det i munden og den reagerer meget kraftigt på det men det er 100% harmløst da den stopper øjeblikkeligt…

lugten er styg, men hvis hun kan holde lugten ud så er det løsningen… det virker også på hunde

Har hørt nogen sige at man kan ligge citron og appelsin skaller ud for det kan misse katter ikke lide den duft.

ellers den med at skjule ledninger

[quote=skeem;276987]Har hørt nogen sige at man kan ligge citron og appelsin skaller ud for det kan misse katter ikke lide den duft.

ellers den med at skjule ledninger[/quote]

ja denmed citron el andre citrus-frugter holder bare ikke altid, det råd gav jeg nemlig min mor da hendes kat begyndte at smage på ledningerne. min mors kat fortsatte bare ufortrødent med at gumle ledninger.
heldigvis skete der ikke noget og idag er hun kommet over de tosse-streger

Man kan få sådan nogle runde nogle i hård plast til at sætte om ledninger. Dog er de ikke så kønne, men hvis hun gerne vil beholde smukke-missen, så er det jo en løsning…

tro jeg ikke der er en tråd hvor hun ville af med missen :S

men ja man kan få nogen i ikea og det kunne være en løsning

Jo hun vil allerhelst af med den. men jeg forsøger at banke fornuft i hende indtil der kommer en ejer, så det ikke ender med den får stød. så derfor vil jeg give jeres råd videre til hende indtil da. hun vil af med den, og kommer hun ikke det indenfor alt for lang tid bliver den aflivet, desværre. så jeg kæmper på livet løs.