Kat til og fra Europa

Hejsa…
Søger lidt info om regler af transport/køb/salg til og fra Europa

1. Regler for vaccine og alder
  2. transport/transfer ect.

tak anna

Importlandets regler skal overholdet vedr. import
Transfer, hvis det er FIFe kat, udstedes af den klub der har udstedt stamtavlen

Hejsa Lis :slight_smile:

Ja den del er jeg klar over…må vist blive bedre til at give udtryk - men jeg søger et sted hvor jeg kan læse om de forskellige landes regelsæt…hvor kan jeg fx. læse om Frankrig’s regler…hvor gammel skal en killing være for at komme ind i Frankrig - hvor mange vacciner og hvilke - regler for ormekure eller inddørs status/ingen kontakt med vilde dyr som fx. i Sverige :slight_smile:
tak

her finder du både import og eksport

http://www.foedevarestyrelsen.dk/Import … orside.htm

I Frankrig gælder EU reglerne med hensyn til import/export…dog skal der vaccineres mod Rabies senest 21 dage før indrejse og den må max være et år gammel…

Hejsa og tak

Ja der er mange ting at tage højde for og fødevarestyrrelsen kan ikke give et konktret bud når det drejer sig om import…jeg har snakket med dem…
Ang. frankrig gælder det, at de først anerkender en vaccine som gældende når killingen er fyldt 12 uger - herefter ser de helst at rabies vaccinen er mellem 21 og 30 dage gammel - producenten af vaccinen siger 21 dage og frankrig 30 dage…killingen kan derfor ikke komme til frankrig før den er 16 uger gammel…men det er jo også fint… hellere det en de svenske regler. Syd Frankrig er ret krakilse med deres rabies - da de ind i mellem har rabies udbrud.

anna

OK men køre du i bil er der jo ingen der stopper dig da der ikke er nogen grænse mere… -høhø