Kat vendt hjem efter 9 år?

Lige om lidt kommer der en historie i Tv Syd, om en kat der har været væk i 9 år og nu er vendt hjem til sin ejer…

Har i nogensinde hørt om sådan noget før??

Jeg syntes det lyder vildt - og glæder mig til at se klippet.

Tror klippet kan ses på nettet senere…

Katten er åbenbart blevet fundet 50 km fra dens gamle hjem. :slight_smile:

Hvordan den var blevet fundet syntes jeg ikke de sagde så meget om, andet end at kvinden var blevet kontaktet telefonisk og havde hentet katten :smiley:

9 år er lang tid - kan man med sikkerhed kende sin sorte kat igen efter 9 år??

Med mindre den er øremærket selvfølgelig.

[quote=Charlotte Oeh.;208128]9 år er lang tid - kan man med sikkerhed kende sin sorte kat igen efter 9 år??

Med mindre den er øremærket selvfølgelig.[/quote]

Det var ikke en sort kat, det var en tortie, og den var øremærket.

Det stod i aviserne i går.

Katten var i dårlig stand, ingen tænder i munden, mager, men med meget udspilet mave fordi den var smaskfyldt med orm.
Den var fuld af lopper og manglede meget pels

I TV-avisen sagde Jess Dorph den havde været borte siden 1989…han fik det dog rettet :tihi:
Der blev også sagt den blot manglede nogle tænder…ikke som skrevet dem alle.

Det er den kat i England?

[quote=louiseogbuster;208201]Det er den kat i England?[/quote]Nope, en fra danmark.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-23217085.html

Jeg ved opdrætteren Tick-tag har oplevet det samme.

http://abyssinian.dk/?q=da/node/45

[quote=Charlotte Oeh.;208128]9 år er lang tid - kan man med sikkerhed kende sin sorte kat igen efter 9 år??

Med mindre den er øremærket selvfølgelig.[/quote]

Jeg vil med garanti kunne kende, hvilken som helst af mine sorte pletter uanset, hvor længe der er gået…deres særpræg og måde at gå på, er printet ind i min hjerne med hammerbor:rock:
Hver gang jeg har været afsted for at se en sort mis, som kunne være min savnede Obie, har det kun taget mig få sek, at konstantere at det ikke var ham:ked:…den sidste gav mig dog hjertekvababelse i første øjekast, samme lange krop og lille hovede men da han kiggede på mig, vidste jeg, at det ikke var ham…han var så lige ved, at komme med mig hjem aligevel:tihi:…for han var godt nok skøn:wehuu:

ja, den så godt nok lidt ussel ud, men hvem ville ikke det efter 9 år på farten. jeg er sikker på den har sagt følgende til sin ejer

jamen mor altså, jeg har bare strejfet lidt omkring:)

Ja det sker af og til.

Det vildeste er, når en kat går den anden vej… jeg læste om en, som ejeren efterlod hos husets nye ejere, da man syntes, at det var synd, at mis skulle flytte. Den krydsede USA og gik ind i Canada, hvor den indfandt sig i ejerens NYE HJEM.

Historien gik verden rundt. Katten havde fået en særlig hofteoperation og var mærket. Dyrlæger bekræftede, at det var samme kat.

Den fik naturligvis lov at blive boende:-)

I kan læse flere af den slags historier om dyr i “hunde, der ved, hvornår deres ejere kommer hjem og andre uforklarlige kræfter hos dyr”.

Der er også katte, som ved, hvornår ejere kommer hjem - det er videofilmet, og katte, som ved, hvornår “far” ringer på telefonen osv. Det er en ganske fantastisk bog. Bibliotekerne har den.

Det er Sheldrake, der har skrevet.

http://www.saxo.com/dk/item/rupert-sheldrake-hunde-som-ved-hvornaar-deres-ejere-kommer-hjem-og-andre-uforklarlige-kraefter-hos-dyr-haeftet.aspx