Katte agility

hej alle,

jeg skriver ind fordi, at jeg ville høre om nogle ville være interesseret i at starte op på at katte agility hold når vi er 10 (eller flere) vil de gerne starte et hold op i Hillerød

der er i hvert fald en (mig) som gerne vil og 4 der har sagt at de er interesseret men skal lige tænke over det

mvh mathilde og diesel

Jeg bor desværre i Odense, men det lyder som et fedt initiativ. :smiley:

Det er lige lidt for langt fra mig :slight_smile: Men jeg er lidt nysgerrig, hvordan skal det foregå?

det foregår udendørs
man skal have en snor eller transportkasse som din kat kan side mens tingene bliver demonstreret derefter gør man det en efter en jeg syntes det er et godt alternativ til klikker træning hvor bor du henne

lyder ærlig talt som en dårlig ide. 10 katte der ikke kender hinanden udenfor et fremmed sted er ikke just et godt lærings miljo for en kat.

jeg kan bare ikke se den store forskel på at tage sin kat med til agility hvor der er 9 andre katte og tage sin kat med til udstilling hvor der er 500 andre katte

har du været på en udstilling?
Det foregår indenfor og eneste katten skal er at stå ved ejeren og stå på et bord. Der “forventes” intet af den. Kan på ingen måde sammenlignes.
Skal du lære din kat noget er optimale katten er alene i et hjemligt miljø hvor der er ro så den kan koncentrere sig :slight_smile:

Hvem vil starte det op? Hvis jeg skal komme med mine vil jeg gerne vide mere om hvem, der står for træningen? Det gælder for min hund og for mine katte, og jeg håber katteejere er lige så kritiske som de fleste hundeejere med hvem de træner hos. Umiddelbart lyder det ikke som om, at der er meget forstand på arten ud fra det, du skriver her. Det kunne bekymrer mig.

Jeg har et forslag til en anden måde at gøre det, som de vil kunne lykkes med.

Find et hjem med nok katte - mød op der uden kat og arbejd der med de katte. Et internat kan også bruges. Læg et vis antal møde gange ind. Send deltagerne hjem og lad dem arbejde hjemme med deres egen kat. Lav en lukket FB gruppe, stil medlemmerne opgaver hjemme, få dem til at poste videoer med opgaverne, skab et levende forum med spørgsmål og svar og infomationer om klikkertræning i den gruppe