Katte bliver dømt på deres farve

Eller også kommer det til at passe, fordi folk mener det. Katte er jo ret fintfølende.

Hvis jeg kunne vælge, ville jeg helt klart tage en sort kat før alt andet.
Jeg elsker sorte katte. De er et helvede at fotografere, men de er så smukke. suk

Såeehm… Her ville den slet ikke passe. Jeg foretrækker sorte, hvide & tuxedo katte.
Og ja, det er dem jeg har kigget mest på, når jeg har siddet på dyreværnets hjemmeside.

Hvordan ens forestillinger omkring farver og gemyt kommer i mit tilfælde nok lidt an på, hvilke katte jeg igennem tiden har mødt…Eksempelvis har jeg aldrig mødt sorte katte som var sky osv…men hvorimod røde katte de har altid været nogle store børster som ofte var lidt slagsbror (kommer fra landet MANGE fertile hankatte) :wink: Og helt hvide katte, jamen der har jeg kun mødt nogle der var døve, så de var meget rolige, kunne jo ikke høre en dyt :slight_smile:

At der stadig findes mennesker der tror, at sorte katte bringer uheld synes jeg er fuldstændigt skørt, men ok hvis de har været så uheldige, at set en sort kat løbe over vejen, og så der er sket et eller andet uheld, men dem jeg har truffet har det blot været overtro…

Jeg tror jeg opfatter sorte katte som en stærk personlighed, og en hvid kat som venlig og bly, men som andre skriver, tror jeg det kommer an på hvilke katte man har oplevet i sin tid.

I princippet burde min Lilly jo gå ind under tre-farvet (eller hvid med trefarvet), men hun er nu ikke særlig sky eller asocial og det tror jeg aldrig jeg har ment hun skulle være - men måske havde det været anderledes, hvis jeg havde kendt til undersøgelsen før jeg kendte hende :wink: Eller også opfatter jeg hende mere som hvid med “andre-farvede-pletter”
Lilly er den sødeste kat jeg har - ikke fordi de andre ikke er søde, men ordet sød er bare det bedst beskrivende ord om hende.

Dog inden jeg så og oplevede Lilly og Sparta - troede jeg faktisk ikke jeg skulle have katte der var overvejende hvide og havde jeg kun set et billede af dem havde jeg måske ikke valgt dem. Men de var SÅ skønne:hjerte: SÅ måske blev min opfattelse af den slags katte ændret, da de tog indtog min verden. Nu synes jeg ko-plettede katte er så charmerende :slight_smile: