Katte der har svært ved forandring

Jeg købte for 4 måneder siden, sådan en her

Men Benjamin har nægtet i 4 måneder og bruge den ny vand fontæne. Selvom han brugte den jeg havde for 3 år siden.

Jeg har optaget om natten på webcam for at fange ham i at bruge den.:tihi:
Men han brugte den ikke.

Det eneste der tydet på han muligvis brugte den var jord i vandet, når han skyller fødder. :tihi: (De har selvfølelig en ekstra vandskål i huset)

I dag da han tror jeg kigger væk, drikker han af den :wehu:

Alt hvad jeg få ind i huset nægter han og kendes ved. Ind til jeg ser ham enten ligge i det eller bruge det.

Har i også en kat som har svært ved ændringer i huset. ?

Eller tager han måske bare R**en på mig :høhø:

Hilsen en forvirret katteejer

Du bor altså ikke sammen med Tjalfe!!!
Så hold venligst op med at beskrive min kat!!!
-LOL

[quote=Ann K;457579]Du bor altså ikke sammen med Tjalfe!!!
Så hold venligst op med at beskrive min kat!!!
-LOL[/quote]

-LOL-LOL Måske de har lavet en hemmelig aftale når de på Kattegale :muhaha:

hæ hæ den kender jeg godt. købte på et tidspunkt smart isolerende tæppe til at ligge foran sengen (hader kolde gulve om morgenen) - det “smed” jeg fra mig på stuegulvet da jeg kom hjem, min gamle kat bodil kiggede på det og gik en stor bue udenom, det blev så liggende på stuegulvet i ca 4 måneder - indtil han ikke synes det var “farligt” mere og gik henover det, men i 4 måneder gik han uden om det, og han var normalt ikke en kat der var bange for forandring.
mille kunne jeg fortælle 1000 eksempler på med det samme resultat.
jeg har måtte konkludere at nogle katte er mere sære/stædige end andre

:klapper: Skøre katte!

Vi købte en katteseng fra IKEA. De første par måneder var den overhovedet ikke interessant. Heller ikke selvom vi dryppede baldrian i, som de normalt er helt vilde med.
Så lagde jeg et af deres tæpper ned i den - OK, lidt interessant. De begyndte at ligge halvt i den. Det var forskelligt hvilken halvdel - Nogle gange lå bagdelen i den og nogle gange forpartiet. :tihi: Men ligge helt i den, NIX.

Der gik yderligere et par måneder, så lagde Mosier sig i den :ok: Nu er den det bedste han ved. Nu synes Slaggy selvfølgelig også den er interessant, men Mosier jager hende væk, hvis hun lægger sig i den. :uha: