Katte i maden 😻

:blush:

Jeg er ved at lære de små dejligheder, at de IKKE skal kravle rundt på min tallerken når jeg spiser – dét er fast arbejde, hørelsen er lidt sløj når jeg spiser :grin:

De får mad før jeg spiser, så de er mætte når jeg skal spise – men de prøver alligevel at være med på min tallerken :grin:

Må jeres katte kravle rundt på//omkring tallerkenen og spise med af jeres mad? :fork_and_knife:

Det må mine altså ikke :grin:

1 Like

Det må mine altså heller ikke, min talerken er min og deres talerken er deres :slight_smile:

1 Like

Det samme her – men har da været i hjem med katte, hvor det bliver accepteret at kattene står med næsen ned i maden – og prøver at hapse lidt med poterne :grin:

Tænker bare, at de lisså godt kan lære det med det samme – så vi øver hver dag :grin:

1 Like

Det har jeg også oplevet, men her går den ikke, men de har nu heller ikke forsøgt. Mine lære også hurtig at mit strikketøj holder man poterne fra :slight_smile:

1 Like

har kænpet i mange år for at kunne have min tallerken i fred, lige så snart jeg sætter mig ved bordet for at spise står der 4 katte på nakken af mig el på bordet og hvis jeg bare et øjeblik er uopmærksom render de med pålægget el slikker løs af min mad.
hvad der så er endnu værre er at kæmpe skrumlet ional sågar går så langt som at at nappe hvis han ikke får noget.
det sjove er så bare at tonyas tallerken gider de altså ikke stjæle fra

3 Likes

Nej, det må hun ikke! Hun sidder gerne ved siden af og holder øje med mig, det må hun godt (ikke på bordet!). Og hvis der er smør på bordet slutter måltidet som regel med, at jeg rejser mig fra bordet og rækker min kniv ned til hende, så hun kan slikke det sidste af. Men der er IKKE tag-selv-bord!

2 Likes

Her i huset må kattene ikke være på bordet til spisetid. Det har Rags og Bastian aldrig haft svært med at forstå, men Caithlin “glemmer” det næsten dagligt, så hun må verfes ned.
Derfor har hun da også fået tilnavnet “uartighedskatten”, som vi tidligere hæftede på Milly. Sjovt nok har begge været Lenes katte… :tihi:

Den gamle “uartighedskat”, dronning Milly, 22.03.2011

6 Likes

Nej, det er i den grad forbudt område her i huset. Med undtagelse af Hippy, har de lært og forstået det alle sammen. Men Hippy :surrender: :venter: hun har været og er til tider stadigvæk en meget hård nød at knække, så det er slet ikke sjældent at hun er ude i gangen når vi spiser. Hun ryger derud med det samme hun hopper på bordet. Vi kan høre på hendes reaktion at hun udmærket ved den er gal… Hun hyler op… fuldstændig som et barn taget på fersk gerning :wink:

3 Likes

Mine, både huskatte og maine coon, tigger aldrig ved spisebordet. De har aldrig fået så meget som en krumme der og får det heller ikke.

Der er aftalt at man må sidde på halvvæggen når jeg laver mad og det bliver næsten altid overholdt.

Undtagen tun og makrel det er for lækkert. Der er den modificerede aftale blevet at de får en dåse tun og deler den og så får jeg en til madlavningen.

Det hedder bestikkelse men det virker :grin:

3 Likes

Her kommer kattene slet ikke i nærheden af madlavning eller spisebord. Men vi er også så heldige at vi kan lukke af til køkkenet, hvor vi også spiser. Og de er vant til at sådan er det - selvom Håkon nogle gange sidder og hyler på den anden side af døren :smil:. Til gengæld får han ind imellem lov til at slikke min morgenmadstallerken.

2 Likes

:grin:

Mine prøver HVER gang jeg spiser :grin: men vi øver bare hver gang

Årh!!
Jeg S-A-V-N-E-R at hækle, har købt en mindre garnbutik, hæklebøger og har meldt mig ind i Hæklebørsen på FB :blush:

Har ikke hæklet én eneste række, siden de to små bøller flyttede ind :grin:

Men det kommer lige så stille og roligt, er jeg sikker på :grin:

1 Like

Konsekvens, Johnny :grin: det er vejen frem.

Jeg har aldrig prøvet det med Silke – men de to her :grin::grin:

De er faktisk rigtig gode til det efterhånden – vi øver hver gang jeg spiser-- for jeg vil ikke have to katte i tallerkenen de næste 12-14-16 år :grin:

2 Likes

Hvor er hun dygtig, Trine :+1: sådan vil jeg arbejde på, at det bliver her :paw_prints:

:grin::grin:

Jeg synes, at det er SÅ flot at de accepterer at de ikke må være på bordet, når der spises :heavy_check_mark:

:grin::grin:
Her er to uartighedskatte, men ting tager altså tid at lære – og jeg er tålmodig :grin:

:grin::grin::grin::grin:

Haha…jeg kan se hende sidde ude i gangen og have ondt af sig selv :grin:

Her tænker jeg, om hun måske har en lidt skidt hukommelse :grin::grin:

:grin: :grin:

Dygtige katte du har :heart_eyes:

Mine har heller ikke fået noget som helst, når jeg spiser – de spiser lige før mig i håbet om, at de er mætte :grin: og derfor ikke er så ond på min mad.

God idé at deles om en dåse tun :grin:

Det lyder som en god idé at gøre det på den måde – så er du fri for katte på køkkenbordene :paw_prints: og hvis han accepterer det, så er alle glade og tilfredse :grin:

Har tænkt på denne tråd et par dage, men var lidt ræd for at jeg var for sær når de ikke må kravle rundt på min tallerken, når jeg spiser.
Men kan se på jeres svar, at I har det på samme måde :grin:
(håber ikke Susanne kommer og henter dem, fordi de ikke må)

2 Likes

Næee mine er faktisk ikke specielt dygtige, men jeg har været 100% konsekvent, så måske bare lidt heldig. For de kender ellers nok til at tigge.

Husk dog at tun ikke er så godt og slet ikke til killinger (tungmetaller i fisken og salt i tilberedningen) så det skal blot være en gang i mellem ikke dagligt eller ugentligt. De elsker det dog, så kan der blive ren madskål :slight_smile:

1 Like

Tut, jeg har flyttet din tråd fra Off topic, for det er da det sidste, den er :slight_smile:

Mine må heller ikke. Men én ting er, hvad de ikke må. Noget helt andet er, hvad de gør.

Chili er på det område en føjelig lille huskat, som gør, hvad hun får besked på. Asani, derimod - han er ganske uden for enhver form for pædagogisk rækkevidde. Hvis der er (råt) kød eller kage i farvandet. Så gør han præcis, hvad han vil, og så kan jeg også gøre præcis, hvad jeg vil - han er helt ligeglad.

Jeg kan så nogenlunde holde ham af bordet, når der er gæster - i hvert fald efter han er blevet sat ned 2-3 gange. Men når vi er alene, kan han godt have poten helt oppe i min mad, før jeg når at reagere. Skarnskat som han er :heart:

1 Like