Katte i maden đŸ˜»

:blush:

Jeg er ved at lĂŠre de smĂ„ dejligheder, at de IKKE skal kravle rundt pĂ„ min tallerken nĂ„r jeg spiser – dĂ©t er fast arbejde, hĂžrelsen er lidt slĂžj nĂ„r jeg spiser :grin:

De fĂ„r mad fĂžr jeg spiser, sĂ„ de er mĂŠtte nĂ„r jeg skal spise – men de prĂžver alligevel at vĂŠre med pĂ„ min tallerken :grin:

MÄ jeres katte kravle rundt pÄ//omkring tallerkenen og spise med af jeres mad? :fork_and_knife:

Det mÄ mine altsÄ ikke :grin:

1 Synes om

Det mÄ mine altsÄ heller ikke, min talerken er min og deres talerken er deres :slight_smile:

1 Synes om

:blush:

Det samme her – men har da vĂŠret i hjem med katte, hvor det bliver accepteret at kattene stĂ„r med nĂŠsen ned i maden – og prĂžver at hapse lidt med poterne :grin:

TĂŠnker bare, at de lissĂ„ godt kan lĂŠre det med det samme – sĂ„ vi Ăžver hver dag :grin:

1 Synes om

Det har jeg ogsÄ oplevet, men her gÄr den ikke, men de har nu heller ikke forsÞgt. Mine lÊre ogsÄ hurtig at mit strikketÞj holder man poterne fra :slight_smile:

1 Synes om

har kÊnpet i mange Är for at kunne have min tallerken i fred, lige sÄ snart jeg sÊtter mig ved bordet for at spise stÄr der 4 katte pÄ nakken af mig el pÄ bordet og hvis jeg bare et Þjeblik er uopmÊrksom render de med pÄlÊgget el slikker lÞs af min mad.
hvad der sÄ er endnu vÊrre er at kÊmpe skrumlet ional sÄgar gÄr sÄ langt som at at nappe hvis han ikke fÄr noget.
det sjove er sÄ bare at tonyas tallerken gider de altsÄ ikke stjÊle fra

3 Synes om

Nej, det mÄ hun ikke! Hun sidder gerne ved siden af og holder Þje med mig, det mÄ hun godt (ikke pÄ bordet!). Og hvis der er smÞr pÄ bordet slutter mÄltidet som regel med, at jeg rejser mig fra bordet og rÊkker min kniv ned til hende, sÄ hun kan slikke det sidste af. Men der er IKKE tag-selv-bord!

2 Synes om

Her i huset mĂ„ kattene ikke vĂŠre pĂ„ bordet til spisetid. Det har Rags og Bastian aldrig haft svĂŠrt med at forstĂ„, men Caithlin “glemmer” det nĂŠsten dagligt, sĂ„ hun mĂ„ verfes ned.
Derfor har hun da ogsĂ„ fĂ„et tilnavnet “uartighedskatten”, som vi tidligere hĂŠftede pĂ„ Milly. Sjovt nok har begge vĂŠret Lenes katte
 :tihi:


Den gamle “uartighedskat”, dronning Milly, 22.03.2011

6 Synes om

Nej, det er i den grad forbudt omrÄde her i huset. Med undtagelse af Hippy, har de lÊrt og forstÄet det alle sammen. Men Hippy :surrender: :venter: hun har vÊret og er til tider stadigvÊk en meget hÄrd nÞd at knÊkke, sÄ det er slet ikke sjÊldent at hun er ude i gangen nÄr vi spiser. Hun ryger derud med det samme hun hopper pÄ bordet. Vi kan hÞre pÄ hendes reaktion at hun udmÊrket ved den er gal
 Hun hyler op
 fuldstÊndig som et barn taget pÄ fersk gerning :wink:

3 Synes om

Mine, bÄde huskatte og maine coon, tigger aldrig ved spisebordet. De har aldrig fÄet sÄ meget som en krumme der og fÄr det heller ikke.

Der er aftalt at man mÄ sidde pÄ halvvÊggen nÄr jeg laver mad og det bliver nÊsten altid overholdt.

Undtagen tun og makrel det er for lÊkkert. Der er den modificerede aftale blevet at de fÄr en dÄse tun og deler den og sÄ fÄr jeg en til madlavningen.

Det hedder bestikkelse men det virker :grin:

3 Synes om

Her kommer kattene slet ikke i nÊrheden af madlavning eller spisebord. Men vi er ogsÄ sÄ heldige at vi kan lukke af til kÞkkenet, hvor vi ogsÄ spiser. Og de er vant til at sÄdan er det - selvom HÄkon nogle gange sidder og hyler pÄ den anden side af dÞren :smil:. Til gengÊld fÄr han ind imellem lov til at slikke min morgenmadstallerken.

2 Synes om

:grin:

Mine prĂžver HVER gang jeg spiser :grin: men vi Ăžver bare hver gang

Årh!!
Jeg S-A-V-N-E-R at hÊkle, har kÞbt en mindre garnbutik, hÊklebÞger og har meldt mig ind i HÊklebÞrsen pÄ FB :blush:

Har ikke hÊklet én eneste rÊkke, siden de to smÄ bÞller flyttede ind :grin:

Men det kommer lige sÄ stille og roligt, er jeg sikker pÄ :grin:

1 Synes om

:grin:

Konsekvens, Johnny :grin: det er vejen frem.

Jeg har aldrig prþvet det med Silke – men de to her :grin::grin:

De er faktisk rigtig gode til det efterhĂ„nden – vi Ăžver hver gang jeg spiser-- for jeg vil ikke have to katte i tallerkenen de nĂŠste 12-14-16 Ă„r :grin:

2 Synes om

:grin:

Hvor er hun dygtig, Trine :+1: sÄdan vil jeg arbejde pÄ, at det bliver her :paw_prints:

:grin::grin:

Jeg synes, at det er SÅ flot at de accepterer at de ikke mĂ„ vĂŠre pĂ„ bordet, nĂ„r der spises :heavy_check_mark:

:grin::grin:
Her er to uartighedskatte, men ting tager altsĂ„ tid at lĂŠre – og jeg er tĂ„lmodig :grin:

:grin::grin::grin::grin:

Haha
jeg kan se hende sidde ude i gangen og have ondt af sig selv :grin:

Her tÊnker jeg, om hun mÄske har en lidt skidt hukommelse :grin::grin:

:grin: :grin:

Dygtige katte du har :heart_eyes:

Mine har heller ikke fĂ„et noget som helst, nĂ„r jeg spiser – de spiser lige fĂžr mig i hĂ„bet om, at de er mĂŠtte :grin: og derfor ikke er sĂ„ ond pĂ„ min mad.

God idé at deles om en dÄse tun :grin:

:blush:
Det lyder som en god idĂ© at gĂžre det pĂ„ den mĂ„de – sĂ„ er du fri for katte pĂ„ kĂžkkenbordene :paw_prints: og hvis han accepterer det, sĂ„ er alle glade og tilfredse :grin:

:blush:

Har tÊnkt pÄ denne trÄd et par dage, men var lidt rÊd for at jeg var for sÊr nÄr de ikke mÄ kravle rundt pÄ min tallerken, nÄr jeg spiser.
Men kan se pÄ jeres svar, at I har det pÄ samme mÄde :grin:
(hÄber ikke Susanne kommer og henter dem, fordi de ikke mÄ)

2 Synes om

NÊee mine er faktisk ikke specielt dygtige, men jeg har vÊret 100% konsekvent, sÄ mÄske bare lidt heldig. For de kender ellers nok til at tigge.

Husk dog at tun ikke er sÄ godt og slet ikke til killinger (tungmetaller i fisken og salt i tilberedningen) sÄ det skal blot vÊre en gang i mellem ikke dagligt eller ugentligt. De elsker det dog, sÄ kan der blive ren madskÄl :slight_smile:

1 Synes om

Tut, jeg har flyttet din trÄd fra Off topic, for det er da det sidste, den er :slight_smile:

Mine mÄ heller ikke. Men én ting er, hvad de ikke mÄ. Noget helt andet er, hvad de gÞr.

Chili er pÄ det omrÄde en fÞjelig lille huskat, som gÞr, hvad hun fÄr besked pÄ. Asani, derimod - han er ganske uden for enhver form for pÊdagogisk rÊkkevidde. Hvis der er (rÄt) kÞd eller kage i farvandet. SÄ gÞr han prÊcis, hvad han vil, og sÄ kan jeg ogsÄ gÞre prÊcis, hvad jeg vil - han er helt ligeglad.

Jeg kan sÄ nogenlunde holde ham af bordet, nÄr der er gÊster - i hvert fald efter han er blevet sat ned 2-3 gange. Men nÄr vi er alene, kan han godt have poten helt oppe i min mad, fÞr jeg nÄr at reagere. Skarnskat som han er :heart:

1 Synes om