Katte i Rom

På vores rejse til Rom, besøgte vi Torre Argentina.
Midt på pladsen i en gammel arkæologisk udgravning, den hvor Cæsar i øvrigt blev myrdet, bor en masse katte.

De er her forholdsvis beskyttet mod trafikken og har god plads til at gå rundt. I hjørnet af udgravningen ligger nogle små lokaler.

Her har foreningen til huse. De indfanger og neutraliserer hjemløse katte. Nogle bortadopterer de, andre bliver sat ud i ruinen. De fortalte, at de faktisk har meget svært ved at bortadoptere sorte katte i Rom … måske noget overtro?
Alle katte får mad, pleje og der er dyrlæge tilknyttet, så kattene bliver tilset jævnligt.

Enkelte katte er helt fastboende og har større eller mindre handicaps. Disse katte kan man “fjernadoptere” - dvs betale til, at de får mad og dyrlægehjælp.

De fleste nye hjem findes i Rom, men enkelte af kattene tager med nogle turister hjem - og jeg må indrømme, at jeg var mere end fristet af en skøn sorttabby killing på 3-4 mdr.
Kuldet var blevet fundet 10 dage gamle, så de var flasket op og nøøøj, hvor var den nuttet :inlove:

Lige disse to katte er temmelig unikke. Den ene mangler et ben og den anden mangler halen. De er totalt uadskillige og har været det siden de var små. Helt fantastisk at betragte, at de bevægede sig cleanet op ad hinanden og simpelthen konstant var i fysisk berøring.
Jeg har aldrig set noget lignende - det var virkelig kærlighed :inlove:

Har du lyst til at læse mere og støtte foreningen: www.romancats.com

Hej Vivi

Jeg kan godt forstå dig. Det er så fristende. Også derfor jeg endte med en græsk gadehund:) Mit engament startede også med en herreløs kat i Grækenland. Men den var der ingen der bekymrede sig om.

Men hvor er det dejligt at høre, at der rimelig styr på det i Rom.

Mange hilsener

Birthe & Co

Jeg misforstod overskriften … for ikke så længe siden, plukkede jeg nemlig blommer og lagde i rom … så jeg tænkte: Katte i rom, mon det smager lige så godt ?? :øhmm:

Låner lige din her osse Skattekat:)

Og jeg har lige tænkt på, at skulle lægge rosiner i rom, fordi jeg skal há lavet de indledende øvelser til jule-hjemmelavet opskrift-plumkager, og så den “chokerende” overskrift “Katte i rom”:uha::tihi:

skøn historie Vivi… det er et et fantastisk projekt!!

Jeg besøgte også Torre Argentina da jeg var der i juni… ruiner… med MANGE misser :slight_smile: det var et fantastisk projekt

:tak:

Hold da op hvor er det organiseret. Dejligt at læse om.

Vi var i Rom i sommer og der var også katte i Colloseum, de har da sikkert også været passede ligesom disse.

Ja, det undrer nu altså ikke nogen :tihi:

Kom faktisk lige til at tænke på, at vi i Pompeji så 3-4 hunde. De var også passet og boede i byen, fik mad osv.
Kan dog ikke huske deres website.

Spændende læsning Vivi, det må have være en fantastisk oplevelse :ok:
Og de to “invalide” katte du mødte som var cleanet til hinanden var rørende :slight_smile:

[quote=Vivi_Fletcher;454983]Ja, det undrer nu altså ikke nogen :tihi:

Kom faktisk lige til at tænke på, at vi i Pompeji så 3-4 hunde. De var også passet og boede i byen, fik mad osv.
Kan dog ikke huske deres website.[/quote]
Dette her?
http://www.graeskehunde.dk/

Når jeg ser under Adoption og derunder Plejeprogram Gamlinge, får jeg en bandsat lyst til at give især dem nogle sidste gode år som “Nogens hund”.

[quote=Mega;455054]Dette her?

Når jeg ser under Adoption og derunder Plejeprogram Gamlinge, får jeg en bandsat lyst til at give især dem nogle sidste gode år som “Nogens hund”.[/quote]

Ikke for at spamme Vivis dejlig tråd om kattene i Rom, Men det er graeske hunde, jeg har min lille hund fra. De gør et enormt arbejde for både hunde og katte. I er velkomne til at maile mig for yderligere interesse.
Jeg har selv et par “fjernadoptionshunde” fordi jeg ikke kan blive ved med at slæbe hjem-surrender hvor genre jeg end ville.

Hilsen
Birthe & Co

[quote=Mega;455054]Dette her?

Når jeg ser under Adoption og derunder Plejeprogram Gamlinge, får jeg en bandsat lyst til at give især dem nogle sidste gode år som “Nogens hund”.[/quote]

Nej, hundene i Pompeji, var vist slet ikke til bortadoption. De fik “bare” mad, vand, dyrlægebehandling osv. og bor så i den gamle by.
Rigtig dejlige og kontaktsøgende hunde, der trofast fulgte os et stykke vej, hvorefter de fandt nogle andre besøgende at forfølge :slight_smile: