Katte med tandkødsproblemer

[QUOTE=kaddyy;209087]så hvis man har katte i sit katteri som skal have støtte, iform at div. kosttilskud etc,vil du mene at den skal tages ud af avl. Medmindre at man,
kan behandle det og tilstanden forsvinder helt.[/QUOTE]

Jeg mener at vi skal producere katte der kan leve så normalt et liv som overhovedet muligt. Selvfølgelig skal man hjælpe katte der har behov for det - men man skal også være bevidst om at det kan blive skruen uden ende.

Hvad man skal lukke - det er helt op til ens egen samvittighed. Ingen kat er vel så vigtig at det er nødvendig at tage kuld, efter kuld, efter … - når man kender problmerne. Er man bevidst om det, kan man parrer ind em kat der er stærk på det punkt ens egen kat er svag på - så kan man være heldig at afkommet er stærkere end det man har - og det er vel målet.

[QUOTE=Hanne P;209095]
Og jep jeg bruger immucare som forbyggende[/QUOTE]

Stiller du så krav kontraktmæssigt til dine killingekøbere om at gøre det samme?

kaddyy.
Alle kan købe det og det bruges også i andre situationer, det er et naturprodukt og kan vist ikke skade, har jeg fået oplyst:).

[quote=Lis Dahlstrøm;209108]Jeg mener at vi skal producere katte der kan leve så normalt et liv som overhovedet muligt. Selvfølgelig skal man hjælpe katte der har behov for det - men man skal også være bevidst om at det kan blive skruen uden ende.

Hvad man skal lukke - det er helt op til ens egen samvittighed. Ingen kat er vel så vigtig at det er nødvendig at tage kuld, efter kuld, efter … - når man kender problmerne. Er man bevidst om det, kan man parrer ind em kat der er stærk på det punkt ens egen kat er svag på - så kan man være heldig at afkommet er stærkere end det man har - og det er vel målet.[/quote]

helt klart, det man kan forbygge skal man gøre, og det er jo som du siger,helt klart målet at få de bedste katte ud i avl,og ikke katte der skal kureres for sygdomme hele tiden,det skylder vi også køberne.tak for dine svar.

[quote=Pernille;209110]kaddyy.
Alle kan købe det og det bruges også i andre situationer, det er et naturprodukt og kan vist ikke skade, har jeg fået oplyst:).[/quote]

super.tak for dit svar:):slight_smile:

[QUOTE=Pernille;209110]kaddyy.
Alle kan købe det og det bruges også i andre situationer, det er et naturprodukt og kan vist ikke skade, har jeg fået oplyst:).[/QUOTE]

Den skade det laver er, at man lader sig blænde af at det rent faktisk er en kat der ikke uden støtte har et godt nok immunforsvar.

Det købes hos dyrlægen eller på nettet

Nej da… bare fordi mine får det, er ikke ensbetydene med at andre skal gøre det…

Lis der er jo en grund til at mine får det, og jeg er sikker på du kender baggrunden for dette…

Jeg syrker bare mine kattes immunforsvar, på grund af div virusser der nogen gange har det med at komme sigene

Jeg er da enig i vi skal tilstræbe at få sunde katte i avlen og jeg ved godt hvad du mener Lis og er også enig med dig.

Jeg tænker jo bare at for at tage et eksempel, dog med andet preperat, er der nogle som op til udstilling giver deres katte L-lysine for at mindske risikoen, hvor mange dage før og efter kan jeg ikke huske, og da kunne man da også forestille at nogen måske lige ville booste kattens imunforsvar, eks de som udstiller meget, men jeg ved ikke om det hjælper noget af det og bruger det ikke selv da jeg ikke udstiller ret meget.
Og ja der er jo også andre stress situationer hvor man gerne ville styrke immunforsvaret, hvor man på forhånd ved at katten skal udsættes for pres, ja jeg kunne blive ved…
Men jeg er enig vi bør avle på sunde katte:)

L-lysin gives for at undgå udbrud af Herpes. Hvad har det med tandkødsproblemer at gøre!

nu må i altså ikke blive sure eller vrede på hinanden,det er super fedt at høre alles meninger og gode råd, vi gør jo alle det bedste vi kan, med hver vores katte, og kan vi dele de erfaringer både gode og dårlige,så bliver vi jo alle sammen bedre (undskyld den sukkersøde lydende, måde at skrive på):sorry:

Babette.
Såmænd ingenting som jeg også skrev så var det for at give et eksempel…
Men du må da undskylde mange gange:( at jeg lige kom til at nævne det…Sorry

[QUOTE=Pernille;209133]
Jeg tænker jo bare at for at tage et eksempel, dog med andet preperat, er der nogle som op til udstilling giver deres katte L-lysine for at mindske risikoen, hvor mange dage før og efter kan jeg ikke huske, og da kunne man da også forestille at nogen måske lige ville booste kattens imunforsvar, eks de som udstiller meget, men jeg ved ikke om det hjælper noget af det og bruger det ikke selv da jeg ikke udstiller ret meget.
Og ja der er jo også andre stress situationer hvor man gerne ville styrke immunforsvaret, hvor man på forhånd ved at katten skal udsættes for pres, ja jeg kunne blive ved…
Men jeg er enig vi bør avle på sunde katte:)[/QUOTE]

Der er godt nok forskel - Herpes er VIRUS - det smitter som ind i h… Det smitter vaccinerede katte -også dem med godt immunforsvar.

Som nævnt mange gange efterhånden - det er fint man hjælper en kat med problemer. Men skal man hjælpe ved at booste alle sine katte, tager man ikke avl alvorligt og seriøst nok

Enig:)

Jeg ved godt herpes er virus:) og jeg mente faktisk med det jeg skrev, at nogle bruger L-lysinen op til udstillinger for at miske risikoen for at få en smittet kat hjem, ikke andet:) og er da hjertens ked af at jeg har lavet revage:sorry: det var faktisk ikke min mening, faktisk skrev jeg det fordi jeg kom til at tænke på det mens jeg skrev, og jeg mener da heller ikke jeg skrev noget om alle katte i et katteri ej heller at det var det samme.
Jeg har skam været til foredrag ved stig Feldballe og andre vedr. sygdommei katterier så som herpes, klamydia, myscoplasma osv, så jeg har “hørt” om div. problemer katterierne kan bøvle med…

[QUOTE=Pernille;209296]Jeg ved godt herpes er virus:) og jeg mente faktisk med det jeg skrev, at nogle bruger L-lysinen op til udstillinger for at miske risikoen for at få en smittet kat hjem, ikke andet:) og er da hjertens ked af at jeg har lavet revage:sorry: det var faktisk ikke min mening, faktisk skrev jeg det fordi jeg kom til at tænke på det mens jeg skrev, og jeg mener da heller ikke jeg skrev noget om alle katte i et katteri ej heller at det var det samme.
Jeg har skam været til foredrag ved stig Feldballe og andre vedr. sygdommei katterier så som herpes, klamydia, myscoplasma osv, så jeg har “hørt” om div. problemer katterierne kan bøvle med…[/QUOTE]

Næhhhh, du laver ingen ravage:-)

Forskellen ligger måske i der er stor forskel på hvordan man ser på noget man har hørt - og noget man har prøvet

Stig er jo en af dem der mener det ikke hjælper at forebygge med L-lysin.

Ej jeg sagde da heller ikke at han var af den mening:), jeg sagde bare jeg havde været til foredrag om Herpes osv med bl.a. Stig F., da ikke noget med at han havde sagt sådan om L-lysine…
Ligeledes har jeg jo ikke sagt om det virker:), bare nævnt at det bruges af nogle…

[quote=Lis Dahlstrøm;209299]Næhhhh, du laver ingen ravage:-)

Forskellen ligger måske i der er stor forskel på hvordan man ser på noget man har hørt - og noget man har prøvet

Stig er jo en af dem der mener det ikke hjælper at forebygge med L-lysin.[/quote]

er det ikke også det som er tilsat vores tørfoder,som skulle virke forbyggende??

Jo, men skal det have noget effekt skal det gives i betydeligt større doser end den vi giver via foderet.

L-lysin virker ikke med mindre indtaget af argenine er lavt. Lavt arginene indtag hæmmer bl.a. væksten på killinger

det vil sige at det L-lysin de putter i fodret faktisk ingen efekt har,medmindre vi selv øger dosis.Det da et godt salgstrick fra producenternes side.