Katte og bakterier?

:):):slight_smile:

Jeg har lige siddet og set Baronessen flytter ind på Kanal 4.

Dér, hvor hun flyttede ind - boede 8 katte, 1 hund, x antal marsvin og 4 skildpadder.

:hjerte::hjerte::hjerte:

MEN !

De 8 katte brugte sofaen, samt andre møbler til at tisse i - og de havde mad jævnt fordelt over hele huset.

:uha::uha:

Der blev gjort grundigt rent af et rengøringsfirma, som fortalte at en kat har så mange bakterier på sig - især i munden, at det f.eks. kan være skyld i en abort hos en kvinde.

:?

Jeg ved godt det med gravide og tømning af kattebakker/afføring - men her blev også nævnt at kattemad er fyldt med bakterier ??

:?

Silke går glad og gerne på bordene - og det må hun også godt - jeg bruger altid et smørebrædt når jeg tilbereder mad - men hvor sart skal man være ?

Bruger du f.eks. Rodalon/Klorin andet, før du bruger dit spisebord/køkkenbord hvis din kat/katte har været der ???

:?

Det gør jeg ikke - så måske er jeg en rigtig gris, der bor i en faaaaaarlig bakteriebombe af et hjem ??

:inlove::inlove::inlove:

Fisk - mine misser er da ikke snavsede, men nu går de heller ikke på den del af køkkenbordet hvor maden bliver lavet med mindre at jeg tager dem derop :slight_smile:

Nogle gange er det da hyggeligt at se hvad mor laver :høhø:

:nix: INGEN katte på bordet her i huset er hys med rengøring …
Jeg har købt et disifiserings middel bordene bliver rengjort med her hjemme inden vi spiser og laver mad…

Man skal noget varsom , for hvor har de haft :pote: poter henne sidst:S

:):):slight_smile:

Silke går på hele køkkenbordet, men mest for at komme hen og se ud af vinduet…

:hjerte:

[quote=skeem;270540]:nix: INGEN katte på bordet her i huset er hys med rengøring …
Jeg har købt et disifiserings middel bordene bliver rengjort med her hjemme inden vi spiser og laver mad…

Man skal noget varsom , for hvor har de haft :pote: poter henne sidst:S[/quote]

:? :? :?

Jamen, jeg nænner ikke at forbyde hende det - og jeg synes, at det er ok for mig, at hun går på bordene.

Men måske skulle jeg vænne mig til at desinficere køkkenbordet, før jeg går i gang med maden.

:inlove:

PS : tror du ikke, at de sniger sig op på bordet, når du/I ikke er hjemme ??

Prøv at drysse et tyndt lag mel ud på bordet, før du går - og lur mig om der ikke vil være kattepoter i det, når du vender tilbage.

:pote::pote::pote::pote:

Derfor bliver det gjort rent inden jeg spiser eller laver mad… Tænker også på sygdom jeg ville være ked af hvis jeg for gæster og de bliver syge .

Jeg har købt det i prof rengørings butik vi har i Hobro, og det er beregnet til køkkener hvor man har fødevare.

jeg vil vove den påstand at sålænge man gør rent jævnligt og tørrer borde osv af inden man spiser osv, så tror jeg ikke faren er så stor igen.
samtiddig vil jeg osse mene at man skal passe på ikke og blive alt for “klinisk” for det kan man altså osse blive syg og dårlig af.
ganske alm renlighed og rengøring er jeg ret sikker på er nok.

alt andet er noget oppustet noget

Jeg syntes at det er i orden at være hygiejniske, men jeg mener også at det kan ende i total hysteri.

Jeg gør normalt rent i mit hus flere gange om ugen, men der er altså ingen der får mig til at sprite huset af blot fordi jeg har katte, no way!

[quote=Johnny;270546]jeg vil vove den påstand at sålænge man gør rent jævnligt og tørrer borde osv af inden man spiser osv, så tror jeg ikke faren er så stor igen.
samtiddig vil jeg osse mene at man skal passe på ikke og blive alt for “klinisk” for det kan man altså osse blive syg og dårlig af.
ganske alm renlighed og rengøring er jeg ret sikker på er nok.

alt andet er noget oppustet noget[/quote]

:ok:

Ja, jeg tørrer selvfølgelig altid bordet af inden jeg går i gang med noget som helst - og så bruger jeg som nævnt altid et smøre/skærebrædt - selvom bordet lige er tørret af.

:inlove:

Og Silke’s mad- og vandskåle bliver vasket af for sig selv - med hendes egen børste - det kommer aldrig med i min opvask.

:fin:

[quote=Johnny;270546]jeg vil vove den påstand at sålænge man gør rent jævnligt og tørrer borde osv af inden man spiser osv, så tror jeg ikke faren er så stor igen.
samtiddig vil jeg osse mene at man skal passe på ikke og blive alt for “klinisk” for det kan man altså osse blive syg og dårlig af.
ganske alm renlighed og rengøring er jeg ret sikker på er nok.

alt andet er noget oppustet noget[/quote]

Nu har jeg arbejdet med fødevarer i 4 år og har været på nogen hygiene kursuser … så om hvordan man gøre rent inden man spiser /mad det er bare vigtig det bliver gjort.
Det der også er farlig det som sagt gravide og ældre de er mere svage over for disse baktier og jeg ville nødig havde nogen syge efter de har spist her .

[quote=birtheras;270547]Jeg syntes at det er i orden at være hygiejniske, men jeg mener også at det kan ende i total hysteri.

Jeg gør normalt rent i mit hus flere gange om ugen, men der er altså ingen der får mig til at sprite huset af blot fordi jeg har katte, no way![/quote]

:inlove: :inlove: :inlove:

Nej, hvis man bare har en ganske almindelig køkkenhygiejne, mener jeg nu heller ikke at det er nødvendigt.

:slight_smile:

[quote=Therese;270551]:inlove: :inlove: :inlove:

Nej, hvis man bare har en ganske almindelig køkkenhygiejne, mener jeg nu heller ikke at det er nødvendigt.

:)[/quote]

det disfiserings middel jeg har købt minder om ajax … syntes det er nemt

:?

Hvad hedder det ??

Jeg tror det handler om at finde en balance mellem at bo rent og at der er plads til alle :slight_smile:

Jeg så det også og synes altså også hjemmet var RET uhygiejnisk IMO…

Så længe man gør bordet rent før man laver mad så gør det vel ikke noget at katte fylder, der er vel stor forskel på om der er kattemad på alt i hjemmet hvor der er plads og tis og stank fra katte, end hvis man holder kat på “normal vis” hvis man kan sige det sådan uden det lyder helt forkert…?

Man skal noget varsom , for hvor har de haft :pote: poter henne sidst:S[/quote]

Ja…eller R**** -engel

Sådan en katteR** der plantes solidt på et bord, kan afsætte bunkevis af forskellige bakterier. Bl.a. Colibakterier af forskellig slags
og mikroorganismer som eks.toxoplasmose gondii

[quote=Elisabeth;270556]Jeg tror det handler om at finde en balance mellem at bo rent og at der er plads til alle :slight_smile:

Jeg så det også og synes altså også hjemmet var RET uhygiejnisk IMO…

Så længe man gør bordet rent før man laver mad så gør det vel ikke noget at katte fylder, der er vel stor forskel på om der er kattemad på alt i hjemmet hvor der er plads og tis og stank fra katte, end hvis man holder kat på “normal vis” hvis man kan sige det sådan uden det lyder helt forkert…?[/quote]

:inlove::inlove:

Ja, der var vist ikke helt støvfrit i det hjem - det er vi helt enige om… jeg mener nu også, at ganske almindelig rengøring må være godt nok - jeg er da aldrig blevet syg af at Silke er både her og der.

:inlove::inlove:

[quote=Felis;270557]Ja…eller R**** -engel

Sådan en katteR** der plantes solidt på et bord, kan afsætte bunkevis af forskellige bakterier. Bl.a. Colibakterier af forskellig slags
og mikroorganismer som eks.toxoplasmose gondii[/quote]

-what -what -what -what

AAAAAAAAAAAAAADR !!!

Hvem kan sy et hørme-huls-filter til Silke’s lille fine numse ???

:høhø:

[quote=Felis;270557]Ja…eller R**** -engel

Sådan en katteR** der plantes solidt på et bord, kan afsætte bunkevis af forskellige bakterier. Bl.a. Colibakterier af forskellig slags
og mikroorganismer som eks.toxoplasmose gondii[/quote]

Ja nemlig det er det der for mig til at gyse:S det er hvor har de været sidst og hvis det er ude katte og de har leget med mus/rotter:blegne:

Mine katte er part af familien. De lever med vores bakterier og vi lever med deres. Ingen er til dato blevet syge af det :slight_smile:

:?:?:?

Jeg kender faktisk fler, der har kat/katte der har kattebakken stående i køkkenet - da deres badeværelse er så småt at der ganske enkelt ikke er plads.

Er det så mere sundhedsskadeligt ??

Nu har jeg fået lidt paranoia.

:tihi::tihi::tihi: