Katte og halsbånd

Er et rigtig dårligt mix :frowning:

http://www.kattens-vaern.dk/?side=679

Det viser kun en bekræftelse af hvad jeg frygter for katte med halsbånd. :S

Det er set så mange gange på Animal Planet hvad der sker for hunde med halsbånd der ikke kan give sig.

Nu skal mine fremtidige katte ikke være udekatte, men hvis de skulle, skulle de både øre-tattoveres og chippes.
Hvis de endelig skulle have “halsbånd” på, ville det være noget der var lavet elastisk, sådan at den kan komme ud af det, uanset hvad.

[QUOTE=Marianne H;1021566]Er et rigtig dårligt mix :frowning:

http://www.kattens-vaern.dk/?side=679[/QUOTE]

ja, katte skal ikke have halsbånd på! Man kan øremærke og chippe

det værste er dem som også sætter klokke i halsbånd :frowning:

Jeg kan godt forstå, at folk med fritgående katte giver dem halsbånd på for at tydeliggøre, at de altså “er nogens”, men det skal naturligvis være halsbånd, som katten ikke kan hænge fast i.

Vores har halsbånd på under transport, for hvis der nu skulle ske en ulykke eller noget, og katten slap ud. Og Snehvide har også halsbånd på, når vi går tur sammen. Desuden i haven de første uger med den nye indhegning, indtil vi var sikre på, at de ikke kunne komme ud.

Men billedet fra Kattens Værn er da uhyggeligt at se, selv om det næppe har været halsbånd af en type, jeg nogensinde ville anbefale… :S

[QUOTE=Musashi;1021713]ja, katte skal ikke have halsbånd på! Man kan øremærke og chippe

det værste er dem som også sætter klokke i halsbånd :-([/QUOTE]

Ja, men så er jeg en af de tarvelige. Honey har som fritløber et klikhalsbånd på m. kontaktoplysninger på os samt er øremærket. Da han heller ikke har nogen stemme har han også en lille klokke i så vi kan høre ham herhjemme da han ofte stikker næsen i skabe og lign og får lukket sig selv inde. Så jeg er en meget ond person

Tja, nu har jeg været så ond at min huskat, der er fritløber, har gået med halsbånd de 11½ år jeg har haft hende. Der har aldrig været problemer, men nu er hun jo heller ikke typen, der kravler i træer eller igennem de mest umulige huller. Hun er udstyret med et reflekshalsbånd, for ellers kan man ikke se den lille sorte dame i mørket! Der står navn og telefonnumre på halsbåndet i tilfælde af at der sker noget.