Katte og hørelse

B:pote: :pote: :pote: :pote:[/B]

BJeg synes, at Silke er begyndt at høre lidt dårligt.[/B]

BNogen gange, når jeg kommer hjem kommer hun slet ikke ud og hilser - men ligger og snorksover i sin hundekurv.[/B]

BMen hvis jeg bare hvisker, om hun vil have lidt guffer, så fejler hørelsen ikke noget.[/B]

BHun er også begyndt at snorke som en træt, gammel havnearbejder når hun sover - det er bare så hyggeligt at høre.[/B]

BVille du få testet hørelsen på hende ??[/B]

Næh…hun er da en ganske normal kat.
Så skulle vi til høreprøve hele tiden - både kattene og min mand…-LOL

[quote=Mona Jensen;287875]Næh…hun er da en ganske normal kat.
Så skulle vi til høreprøve hele tiden - både kattene og min mand…-LOL[/quote]

:høhø::høhø::høhø::høhø:

Ja, jeg er nu heller ikke dybt bekymret - tænker bare på, at det er alderen der er ved at spille ind.

:hjerte::hjerte:

Kæreste Therese TUT… :wehuu:
Selvom Silke hører dårligere, end da hun var ung.
Kan du jo ikke bruge den test til noget.

Mig bekendt er der ikke høreapparater til katte.
Undskyld…:ups: jeg kunne ikke lade være.

[quote=Mona Jensen;287888]Kæreste Therese TUT… :wehuu:
Selvom Silke hører dårligere, end da hun var ung.
Kan du jo ikke bruge den test til noget.

Mig bekendt er der ikke høreapparater til katte.
Undskyld…:ups: jeg kunne ikke lade være.[/quote]

-LOL-LOL-LOL-LOL

Næe… det er der vel ikke… og hun hører jo det hun VIL høre, den lille skat.

:hjerte:

Tænkte bare på, om der måske havde samlet sig noget voks i hendes ører, for jeg har aldrig renset dem - jeg tør ikke at stikke vatpinde/vat/andet helt ned i det dybe øre på hende.

-what

Gør I andre det - renser helt ned i bunden af øret ??

:?

Det hun lider af er selektiv hørelse, en meget slem sygdom som også findes hos menneskebørn, jeg har selv 3 stk og desværre ingen returret på hospitalet. :tihi:

Så mit råd er at du må leve med det. :stuck_out_tongue:

[quote=KKH;287892]Det hun lider af er selektiv hørelse, en meget slem sygdom som også findes hos menneskebørn, jeg har selv 3 stk og desværre ingen returret på hospitalet. :tihi:

Så mit råd er at du må leve med det. :p[/quote]

-LOL-LOL-LOL-LOL

Ja… tænkte jeg det ikke nok… det kan ganske enkelt ikke kureres…
meeeen, lad os nu se, når moar her går ud og åbner skabet, hvor MONSTRET
B bor - så skal hørelsen nok fortælle hende, at det er tid til at grave sig dybt ned under dyner og madrasser i moar’s seng.[/B]

:høhø::høhø:

Nej min ven…:wehuu:
Jeg renser kun det yderste i øret.

Du kan komme til at prikke hul på trommehinden…:brist:

[quote=Mona Jensen;287913]Nej min ven…:wehuu:
Jeg renser kun det yderste i øret.

Du kan komme til at prikke hul på trommehinden…:brist:[/quote]

:inlove::inlove::inlove:

Jamen, så er det godt at jeg ikke har gjort noget ved hendes ører…

:tak:

Jeg har en mis herhjemme, der hører dårligt - uden at det er selektivt:-) Jeg har fået nogle tyrkiske angora-folk til at hjælpe med at lave en række hjemmelavede test på ham, og den er god nok. Tip er lovlig undskyldt:-)

Men det generer ham slet ikke.

Dog gav det mig en forklaring på hvorfor han fik så stort et chok til et foredrag i Herning og hvorfor han optrådte så let på andre foredrag - han kunne ikke rigtig høre de andre, men i Hernings studiekreds snakker de så meget at han kunne :slight_smile:

hehe

Nej spøg:-)
Men Tip er dårlig hørende iflg de hjemmestrikkede tests. Da det ikke generer ham, så vil jeg ikke gøre mere ved det nu.

KH

:høhø::høhø::høhø:

Tossede dig, Helle…

Jeg tager det nu pænt langsomt, for som nævnt skal jeg bare hviske det hun godt vil høre - så kommer hun farende… hun er en lille bølle er hun…

:hjerte::hjerte:

“Dårlig” hørelse kan også skyldes begrebet stimulusfiltrering :smiley:
Det vil groft sagt sige, at hjernen ignorerer indtryk uden betydning og omvendt reagerer på signaler, man skal forholde sig til.

Næsten at sammenligne med vores PC’s spam-funktion.

Så kan du jo selv vurdere, hvad der er af størt betydning for mipsen:
Din hjemkomst eller en pose, der knitrer :fnis:

[quote=Mega;288004]“Dårlig” hørelse kan også skyldes begrebet stimulusfiltrering :smiley:
Det vil groft sagt sige, at hjernen ignorerer indtryk uden betydning og omvendt reagerer på signaler, man skal forholde sig til.

Næsten at sammenligne med vores PC’s spam-funktion.

Så kan du jo selv vurdere, hvad der er af størt betydning for mipsen:
Din hjemkomst eller en pose, der knitrer :fnis:[/quote]

Therese bør således fremover ALTID komme hjem med en pose, der knitrer. :thumbup:

Silke høre helt sikkert, det hun vil hører ( den dejlige mis :hjerte:)

Sally kan også godt spille total døv, hvis det passer damen.
Så kan man løbe rundt i hele hytten og lede efter hende -kaisålæredet Og så ligger hun et eller andet sted og leger døv :venter:

:klapper::klapper:

Lille fodnote: Snorkeriet kan betyde, at der “lidt på lungerne” - det var der sidste vinter på Leises, og jeg tror, at vi snart skal et smut ud til Raiku igen, for nu siger han igen snaaaark :S
Selvom det ser sjovt ud, når han vågner og lægger nakken tilbage og blåser igennem som en anden hval :tihi: Så er det nok ikke så sjovt for ham :S

[quote=Mega;288004]“Dårlig” hørelse kan også skyldes begrebet stimulusfiltrering :smiley:
Det vil groft sagt sige, at hjernen ignorerer indtryk uden betydning og omvendt reagerer på signaler, man skal forholde sig til.

Næsten at sammenligne med vores PC’s spam-funktion.

Så kan du jo selv vurdere, hvad der er af størt betydning for mipsen:
Din hjemkomst eller en pose, der knitrer :fnis:[/quote]

:høhø::høhø::høhø:

Ja, Mega… det vil jeg huske på… man skal jo ikke tro, at man er noget.

:wehu: :klapper: :yah:

:inlove::inlove::inlove:

Det vil jeg tage til eftertanke

:tihi:

[quote=Kaja;288011]Silke høre helt sikkert, det hun vil hører ( den dejlige mis :hjerte:)

Sally kan også godt spille total døv, hvis det passer damen.
Så kan man løbe rundt i hele hytten og lede efter hende -kaisålæredet Og så ligger hun et eller andet sted og leger døv :venter:

:klapper::klapper:[/quote]

:høhø::høhø::høhø:

Ja tak, Kaja - det har Silke skam også det sorte bælte i - og jeg tror faktisk, at hun nyder denne leg temmelig meget.

:hjerte: