Katte og kulde

Jeg har to dejlige katte; Åse og Magda. De er indekatte, bor hos mig og min kæreste i lejlighed på 2. sal. Vi er imidlertid de heldige ejere af en en 28 kvm stor lukket altan. Den er lukket af med panoramvinduer og er uisoleret - i praksis ligesom en udestue. Her ynder kattene at opholde sig.

Da vi ikke ønsker kattene ind i soveværelset om natten, har vi her i sommerhalvåret haft lukket dem ud på altanen, hvilket har fungeret rigtig godt! Derved undgår vi også, at de står og miawer og bokser på døren ind til hvor vi sover.

Mit spørgsmål er så: hvor længe kan vi egentlig fortsætte med denne praksis? her tænker jeg selvfølgelig på, at vi går køligere/kolde nætter i møde. Jeg ved, at katte er rimelig hårdføre, meeeen…vil heller ikke være den onde “kattemor”… Obs! Kattene er helt almindelige huskatte, hverken kort- eller langpelsede

Når nu kattene er indekatte, så vil jeg kun lade dem være derude om natten så længe som du selv er tilpas med at sidde derude om aftenen.

Vores katte har heller ikke adgang til vores soveværelse. Det gennemfører vi ved, at kattene ALDRIG har adgang derind til, men derimod altid har hele den øvrige lejlighed. Mine katte ville aldrig finde sig i at deres område ændrede sig fra dag til nat. En sjælden gang imellem må vi da dysse dem ved soveværelsesdøren, men hellere det end at de ridser vildt og desperat på en anden dør i lejligheden uden at vi hører det (af hensyn til både kat og dør).

Jeg fryser allerede om dagen, så jeg synes det er synd de skal være derude en hel nat.

Når de normalt er indenfor er det på høje tid at de også sover indenfor… Der bliver naturligvis ikke så koldt som havde det været helt udenfor, men der er ski heller ikke varmt. Ind med misserne og luk til soveværelset hele dagen. lav et “nu skal vi sove” ritual, evt leg, guf, og til sidst kæl :slight_smile:

Hvis I har f.eks et lille hus,hule flamingokasse eller noget i den dur men
uldtæpper i,så tror jeg godt de kan være ude endnu,flere måneder endnu.