Katte og nattesøvn

Hvordan får I jeres nattesøvn når I har katte? Hvis mine sover hos mig om natten så får jeg den mest afbrudte og stressende nat. :rock:
Ofte nænner jeg bare ikke at sige nej til at de må sove med mig. Især når vi er alene hjemme. :hoho:
Jeg kan jo se at nogle af jer også er natdyr. Om det så er pga kattene det er jo slet ikke sikkert.

Mine katte gider ikke lukkede døre og jeg gider ikke kampen.
Jeg sover let, men da jeg også rejser meget og ganske ofte sover på hotel og vågner lige så ofte der, så tænker jeg at det bare er sådan jeg sover.

Hvis du bliver udmattet af deres støj etc. så er du jo nok nødt til at trække en streg i sandet om hvad der er vigtigst; hygge med pelsbørnene eller dyb nattesøvn.

Jeg kender flere opdrættere hvis soveværelser er totalt NoGo for katte; det virker fint for dem. Det er helt sikker også noget vane i det.

1 Synes om

Da jeg var alene havde jeg katte i soveværelset :slight_smile: Det har jeg sådan set altid haft. Et af de kompromisser jeg gik på da jeg flyttede sammen med Lars var at de ikke skulle være i soveværelset. :slight_smile:
Hånden på hjertet… jeg synes faktisk det er rart :slight_smile: For nu kan jeg godt mærke at jeg får en bedre søvn :slight_smile: Før var der altid en der skulle trampe rundt i hovedet af mig, grave sig ind eller ud under dynen, åbne tøjskabe eller bare et lille natterally :smiley:
Når så det er sagt, så er det let at ændre vaner når man flytter til at nyt sted. For mig ville det være utopi at tro jeg pludselig skulle lukke døren… den kamp ville jeg ikke orke, for jeg ved hvilket hyleri det ville blive :slight_smile:
Nu hvor de ikke er i soveværelset om natten, så kommer de af og til ind om morgenen bare lige for hyggens skyld, men det er sjældent længe af gangen for vi har skabe med skydedøre…:laughing:

4 Synes om

Jeg er så heldig at 99% af tiden når jeg sover, så sover kattene også (eller de er i hvert fald stille). :smiley:
Men de er snu! Så snart jeg vågner, selvom jeg ligger helt stille med lukkede øjne, så går de i gang. De må kunne høre det på vejrtrækningen eller sådan noget. :slight_smile:

Det er i øvrigt heldigt, da jeg ikke har dør til soveværelset. :sweat_smile:

2 Synes om

Jeg er en heldig der er udstyret med et meget godt sovehjerte, så jeg sover fra langt det meste.

Da jeg på et tidspunkt havde kæreste og boede i 1 værelses vågnede han, og jeg fik fortalt at da en af mine katte landede ca 10 fra min næse rynkede jeg ikke engang mine bryn, men sov videre uanfægtet

3 Synes om

Ja jeg har også en bedre halvdel der ikke gider katte i soveværelset. Han er så gået med til at gamle Frida må være her. Når han så pga job ikke sover hjemme hvilket sker et par gange om ugen og lige nu kun er hjemme et par gange om ugen, så bliver jeg blød og giver dem lov. De to unge er jo ude hver nat hele sommeren, men nu er det blevet koldt og så vil de gerne putte inde. Men ja det er et valg mellem hygge og søvn for mig. :never:

Jeg sover også let og derfor har vi kun katte i soveværelset, når vi har fået nye hjem og drægtige piger op til fødsel.
De nye katte trækker ret hurtig selv ind til vores andre katte og nyder at kunne ræse i løbegården om natten :slight_smile:

1 Synes om

Jeg har normalt katte i soveværelset, men nogle gange lukker jeg døren hvis der er for meget ræs når jeg skal falde i søvn.

1 Synes om

Her har kattene også adgang til soveværelset. Jeg sover enormt let, men har det ikke godt med lukkede døre, så jeg lever med katte i hovedet, rally på væggene og alt andet larm og rod fra deres side - og med nyssen, spinden, putten, kurren osv :heart_eyes: Efter tøsepigen er flyttet ind, har jeg dog haft lukket døren en times tid ind i mellem, fordi de har larmet FOR meget. Når de så begynder at køle af, åbner jeg igen :joy:

2 Synes om

Jeg kan bare mærke, jeg bliver FOR træt om dagen. Hvis jeg lukker dem ud når de først har været inde, så er vi ikke enige! I det hele taget er vi bare ikke enige, nu hvor det er blevet koldt ude, og de ikke gider jage ude mere om natten. Det passede ellers så fint for mig. :grin: Og Fiona og Alfred kan komme meget højt med deres mening med deres klagende skingre Maine Coon stemmer. Og sjovt nok kan de nærmest høre, når jeg vender mig eller blinker med øjnene, og så går koret i gang. Ellers er det halv seks når kæresten plejer at stå op, og så har de endda strukket sig meget langt!!! :rock:

1 Synes om

Maine Coons hverken klager eller er skingre, de chirper. Dette kan knap høres. Så hvis de råber op, må det komme fra de gener der er husmisser.

Hvad er chirper? :slight_smile: Når jeg troede det var fra Maine Coons så er det fordi mine andre husmisser aldrig har lydt sådan som Fiona og Alfred gør. Jeg skal se om jeg kan optage det en dag. Det kan også være jeg bruger forkerte beskrivelser af deres lyd, det skal jeg ikke kunne sige.

Hvad pokker er det? :smiley:
Med tilsyneladende manglende viden om MCO lyde vil jeg også kalde deres lyd lidt skinger :slight_smile: alternativt meget fesent miau :wink: I hvert fald når jeg sammenligner med de båthorn nogle siatalere kan være :slight_smile:

1 Synes om

@Frida - så vidt jeg husker så har du to blandingsmisser - jeg bliver en smule overrasket over at du udtaler dig på vegne af en race, som du ikke har :wink:

@_DK_Sugieh - korrekt Luise MCO har et “fesent miau” i mangel på bedre dansk ord end “chirper”

Skinger hmmm det er mine ikke; de siger små trille lyde og spinder meget; men der kan da sagtens være nogle som er skingre.

Arhh jeg udtaler mig da også om en race jeg ikke har :slight_smile:

3 Synes om

Jeg oplevede lige, at du blev lidt skarp der. Det var ikke for at genere Maine Coon, jeg elsker både de hele og halve af slagsen. :sweat_smile:

6 Synes om

Man kan da ikke generalisere på den måde :roll_eyes: Mine somalier lyder da heller ikke ens - og ikke nødvendigvis som andre somalier , men jeg kan da ikke sige at den ene er mere rigtig end den anden. Det er dyr. De er forskellige og opfører sig/lyder forskelligt.

1 Synes om

Jeg synes bare vi skal stoppe snakken her. Jeg kan slet ikke følge med mere, og jeg beklager, hvis jeg har trådt nogen over tæerne. Det har aldrig som i aldrig været min hensigt. Det var ment som en kærlig udtalelse, fordi jeg faktisk elsker mine kattes Maine Coon gener. Men ja de er bare husmisser og nogle vidunderlige af slagsen!

4 Synes om

Jeg er sikker på de er fantastiske :heart:

3 Synes om

Se, nu bli’r jeg jo forvirret… :sunglasses:
Som mangeårig huskatteejer kan jeg så oplyse, at dialekt og frasering varierer i udtalt grad for deres vedkommende - så måske er katte bare… individuelle…? :thinking: :yum:

4 Synes om