Katte og ost?

Jeg sad igår og kiggede på zooplus, og så at man kunne få en masse dåser Almo Nature til en billig penge. Jeg har hørt herinde fra at varianten med kylling og ost er ret populær hos mange katte, men har katte virkelig godt af ost?

Mine 2 er ikke kræsne. Victors mave er lidt sart overfor vegetabilsk mad tror jeg, men den variant jeg kiggede på indeholdt MASSER af kød.

Er der andre varianter fra Almo Nature som ellers stor-hitter? :slight_smile:
Skal jo købe en stor portion, så det kunne være rart hvis det var noget med nogenlunde tilfredsheds-garanti hehe.

Applaws , shiny cat, almo natur, feline porta ,schesir, bozzita, cosma .

Dem har vi stor sucses med .

den her applaws er stor hitter her hjemme var ret overrasket over

[quote=R500;492203]Applaws , shiny cat, almo natur, feline porta ,schesir, bozzita, cosma .

Dem har vi stor sucses med .

den her applaws er stor hitter her hjemme var ret overrasket over[/quote]

Det var jo så slet ikke det, der blev spurgt om…

Jeg tror bestemt ikke katte tager skade af at spise ost.

Mine katte elsker at nappe lidt ost fra mig, og jeg tænker lidt at de får en smule kalk på den måde :?

Har ihvertfald ikke hørt noget om at katte ikke må få ost :?

Fanny sætter sig som regel pænt til rette om morgenen og venter på, at der bliver serveret dessert (bidder fra min ostemad). Da hun var mindre, tog hun selv, hvad hun mente var hendes del :smiley:

Mine kan også godt lide ost, og har ikke oplevet problemer i den forbindelse. Ost består jo langt hen af vejen af mælk, som jo indeholder ganske fine mængder af animalsk protein :slight_smile:

:)[QUOTE=En forhenværende bruger;492457]Det var jo så slet ikke det, der blev spurgt om…[/quote]

Det kan være at hun mener, der er nogen af de produkter med ost, der er gode, og det var hendes måde at sige " Giv du bare ost, det er kun godt"?? :?

[quote=Annette O;492480]Jeg tror bestemt ikke katte tager skade af at spise ost.

Mine katte elsker at nappe lidt ost fra mig, og jeg tænker lidt at de får en smule kalk på den måde :?

Har ihvertfald ikke hørt noget om at katte ikke må få ost :?[/quote]

Én ting skal man bare være lidt opmærksom på - det er at der er rigtig mange kalorier i ost for en lille kat :høhø:

Kender heller ikke Almo Nature så godt, men er lige med på en lytter, for overvejer selv at bestille en portion hjem
:slight_smile:

Så hvilken variant kan folk anbefale??

[quote=Vics;493143]Kender heller ikke Almo Nature så godt, men er lige med på en lytter, for overvejer selv at bestille en portion hjem
:slight_smile:

Så hvilken variant kan folk anbefale??[/quote]

Almo Nature er lige så lidt fuldfoder som Applaws - bare så du ved det :slight_smile:

Mht varianter synes jeg, man skal prøve sig frem, for det, mine katte kan lide er ofte ikke det, andres katte kan lide.

[quote=Temple Bar;493160]Almo Nature er lige så lidt fuldfoder som Applaws - bare så du ved det :slight_smile:

Mht varianter synes jeg, man skal prøve sig frem, for det, mine katte kan lide er ofte ikke det, andres katte kan lide.[/quote]

Øv. Men tak for svaret :tihi:

:tihi: Mine killinger er godtnok pæne i størrelsen, men de er stadig små, så den smule de får kan ikke gøre den store skade. De forbrænder jo det hele næsten inden det er kommet indenbords :thumbup:

Jeg har til gengæld hørt, at leverpostej er dårligt for katte - at lever generelt er skidt for dem :?

Leverpostej kan uanset hvad ikke være godt med alle de krydderier og især løg tilsat.
Katten kan selvfølgelig spise lever, der svarer til den mængde, leveren udgør af et byttedyr. Jeg giver ikke lever - og slet ikke leverpostej.

(hvor kom leverpostej ind i snakken?)

[quote=Simon;492185]Almo Nature til en billig penge. Jeg har hørt herinde fra at varianten med kylling og ost er ret populær hos mange katte, men har katte virkelig godt af ost?

Er der andre varianter fra Almo Nature som ellers stor-hitter? :slight_smile:
[/quote]

[quote=Vics;493143]Kender heller ikke Almo Nature så godt,

Så hvilken variant kan folk anbefale??[/quote]

Det er 2 spørgsmål:
Hvilke AN-produkter kan (vores) katte bedst lide?
Og om katte har godt af ost?

[quote=pivnu;493470]Leverpostej kan uanset hvad ikke være godt med alle de krydderier og især løg tilsat.
Katten kan selvfølgelig spise lever, der svarer til den mængde, leveren udgør af et byttedyr.
(hvor kom leverpostej ind i snakken?)[/quote]

Tak for svaret :slight_smile:

Jeg smuttede spørgsmålet ind, når nu talen faldt på, hvad katte kan lide og kan tåle (eller har godt af, hhv kan tage skade af), fordi jeg forestiller mig, at mange giver deres katte af den leverpostej, de selv spiser - det er jo meget populært pålæg i DK :slight_smile:

Og fordi jeg har set andre give deres katte forskelligt kødpålæg, som jeg aldrig ville give, men kattene, der fik det, var lykkelige :slight_smile:

Ja, det er lidt spøjst. Det har aldrig faldet mig ind at give mine katte pålæg. Men nu har vi også sjældent ret meget pålæg i huset, for kæresten har frokostordning på arbejdet, og jeg gider ikke spise det :slight_smile: En af kærestens favoritter er i øvrigt typisk spegepølse med peberkorn og sådan noget… naaa… ikke til mine misser.