Katte og sommervarme

Dyrlægen har sagt hun vil anbefale at min mis bliver indenfor mellem 12 og 17 om sommeren… pga uv indeks og fordi Duchess hud er lidt følsom og bliver hurtigt rød

Jeg har en stor indhegnet have og vi går først tur om aftenen i flex snor

Men er det synd for hende at lade hende være inde fra 12-17 uv indeks er 4.6 el over?

Jeg tænker skaderne som kunne ske i huden ikke er det værd

Hvad gør I andre ?

Jeg tror, mine selv finder ud af at holde sig inde i det meste af den periode. Så vågner de op til dåd igen til aften.

Vorss har fået lov til at rende ind og ud som de har lyst, dog har vi været mere ops på om dem med hvide øre skulle smøres med solcreme, men det har kun været nædvendig få gange på de 16 år vi har haft katte

Solo er hvid, men jeg har aldrig skænket det en tanke at give ham solcreme på :joy:
De kryber selv i skygge eller går ind, så det blander jeg mig ikke i :slightly_smiling_face:

Simba vil gerne ud omkring kl 12, for der er vi gået ud vinteren igennem.

Men nu ser jeg helst vi først går ud efter kl 18.00

Der er VARMT og med en sort mis bliver det hurtigt for varmt udenfor…

Vi bor inde i byen, så skal også tænke over hvor varmt fortovet er.

5 Synes om

Jeg har hvid kat og han kommer kun ud om morgen og aften når det er højsommer.

Nogle holder jeg inde sådan 12-17 ish når sol er stærk/det er meget varmt.

Afhænger lidt af kat - alder og hvor fornuftige de er med at holde sig i skyggen.

Og nej syntes ikke det er problem at katte holdes inde i perioder i løbet af dagen :slightly_smiling_face: de kan jo komme ud om morgen og aften. Det kan også være fornuftigt at man selv holder sig inde på de tidspunkter når sol er skarp og det er meget varmt.

4 Synes om