Katte og sorg

Nu da Bettefisen er alene har jeg observeret at han snakker rigtig lidt i forhold til hvad han snakkede da Cinna stadig var i live. Er det en normal sørgeprocess hos nogle katte? Og han sover osse meget nu. Ville det være en god ide at jeg får fat i en ven til ham snarest muligt?

Hvor gammel er Bettefisen?

Han er 4 år

At de udtrykker sorg er i hvert fald ikke unormalt.

Da Jack blev nødt til at flytte, gik Hugo nærmest I baglås. Han tæskede de to andre en enkelt gang og så lagde han sig. Han spiste da, men han snakkede ikke længere, legede ikke og ville slet ikke kæles :frowning: Vi havde ellers ikke troede, der ville være nogen reaktion for de havde intet sammen ud over at lege lidt.

Derfor flyttede Louis ind hos os efter cirka to uger. Og puf, Hugo blev på magisk vis sig selv igen efter nogle dage.

1 Synes om

Jeg står jo lidt i samme situation, da jeg mistede Buster i onsdags og nu er Stine alene.
Stine er 3 år og har aldrig boet alene før.

Hun leder de steder Buster plejer at ligge, og så kalder hun.

Det sidste døgn var Buster indlagt, og inden da “lå han i sengen” i nogle dage. Fra tirsdag i sidste uge, da Buster ble indlagt, og til nu kan jeg mærke en bedring ved Stine. Hun putter dagligt ved mig, nogle gange i kortere tid, nogle gange i flere timer.

Jeg kan samtidig mærke at hun har holdt sig tilbage med leg osv mens Buster har været skidt - for nu virker det til at hun har virkelig meget krudt der skal brændes af.

Jeg har valgt at se an hvorvidt Stine og jeg kan trives uden en kat nr 2. Dels fordi Stine har en meget forsigtigt sind og jeg nødig vil ødelægge den fantastiske udvikling hun har været igennem mens hun har boet her, dels skal vi have renoveret og jeg skal genhuses hvilket indebærer to flytninger på knap 6 måneder.

Ja, Stine sørger også, jeg vælger at se an ud fra bl.a. ovennævnte faktorer.

@Bidt_af_en_gal_kat du kender din kat bedst men som udgangspunkt vil jeg sige ja til at finde en legekammerat. Ikke en hvilken som helst så hurtigt som muligt, men gerne en voksen kat der har løbet de værste unoder af sig.
Er Bettefisen en stille mis så find en stille og omvendt. Som oftest er to af samme køn at foretrække.

Det der bekymrer mig lidt er at han er så stille! Bettefisen er absolut det stik modsatte af stille! Før Cinna blev aflivet var han den der altid gjorde mig opmærksom på ting der ikke var i orden (ifølge ham ihvertfald :grin: ) Det jeg leder efter er en hankat der kan lide a mosle godt igennem og som kan sige fra ved bare at gå eller noget i den dur, når det bliver for meget. Bettefisen er en kat der godt kan li’ at mosle rundt i leg.

leder du efter en kat med tavle eller leder du efter en internatkat?
@FinnFrode her på siden kan fortælle dig meget mere om hvordan man succesfuldt finder en god internatkat. God skal forstås som ‘passer med de katte man har derhjemme’
Leder du efter racekat, så tag kontakt med opdrættere der har din ønskede race; der er voksne katte som leder efter et nyt hjem og opdrætter kan fortælle om de har et match til dine beskrivelser.

Frida mistede sin makker sidste år, hun var 13 år. Hun gik virkelig og klagede sig. Jeg tror virkelig hun manglede Orla. Jeg forsøgte at sætte en to årig kat ind hos hende, men det gik slet ikke. Den accepterede slet ikke hendes grænser. Heldigvis var aftalen, at jeg kunne levere den tilbage til pigen, der havde ham.
Efter rådgivning herinde og snak med en katterådgiver, så fik jeg først en killing og så en mere. Og det var lykken! I dag er Frida bedst body med Fiona. Du ser dem her på mit profil billede.
Jeg er sikker på at Frida sørgede. Den dag i dag kan hun klage hvis ingen af de andre er hjemme på matriklen. Hun vil helst have selskab.
Held og lykke med en løsning til netop din kat. :heart_eyes:

Katte kan sørge på flere måder. Anakitkat gik helt i sort, da Kitty døde. Hun gik fra maden og var indlagt på drop i flere dage, indtil det pludseligt vendte. Det behøver jeg ikke at opleve igen.

Fik du egentlig den killing fra Susanne Camilla?
Der var jo lidt skriverier om det :grinning:

Jo, jeg har Saga :kissing_heart:

Jamen det er da vist længere siden - jeg mente fra det her sidste ups-kuld :yum:

Det besluttes endeligt her i weekenden.

Hvad har dette med katte og sorg at gøre? Bortset fra at ups’erne er født den dag, NP døde…

Ikke noget, men sommetider får man skrevet i en tråd, der er blevet svaret i.

Jeg har ikke været ude på at fornærme nogen, så undskyld hvis jeg har jokket dig over tæerne. :s::s:

Overhovedet ikke :slight_smile: Jeg undrede mig bare over sammenhængen :wink: Du plejer ikke at lave dens slag fejl :kissing_heart: