Katte og statisk elektricitet

I kender sikkert til statisk elektricitet, fleece og frostvejr allesammen. Jeg får/giver stød nok dagligt i øjeblikket - det der undrer mig er at misserne ikke reagerer på det, når det går udover dem? Selv når det er deres ører det går udover og de er da ellers rimelig tyndhudet/tyndpelset og troede de var rimelig følsomme?

Får/giver jeres stød? og reagerer de på det? Eller kan de slet ikke mærke det på grund af pelsen?

Ja, herhjemme bliver der også delt stød ud dagligt.

Kattene reagerer på det. De trækker sig væk og kigger meget fornærmet på én, som om de siger “Hvad f*nden laver du?! :uha: :thumbdown:

Mine bryder sig absolut heller ikke om at komme i stødet. De får netop det der “Hey la’ lige VÆR’” blik :slight_smile:

Jeg synes at specielt Milou er ret elektrisk for tiden :frowning:
Når man stryger hendes pels rejser den sig, og er helt elektrisk :venter:
Det er ikke så slemt med Theo :gruble: Gad vide hvorfor der er forskel?

Men jeres reagerer? Mine virker slet ikke berørt af det…:gruble: yderst mærkværdigt!

Her i huset støder vi så det gnistrer, og ingen af os synes det er specielt fedt :frowning: Jeg ved bare ikke, hvad jeg skal gøre ved det.

Når jeg kæler mine lige for tiden så rejser hårene sig også på dem :tihi:
Men der er kun en af dem som jeg får givet “stød” og det er Jelly…hun bliver så forskrækket og løber væk og kigger meget fornærmet på mig…jeg er så ked af jeg gør det…:frowning:

Gad vide, om man kan få et eller andet anti-statisk halløj, man kan komme i deres pels?? :gruble:

Vores reagerer på det. De kan endda finde på at gå væk fra en efter det er sket.
Jeg synes det hjælper at ånde i hænderne lige inden berøring.
Det er ikke slemt med Fellini, for hans pels er en helt anden struktur end Hectors.

Her er det kattene med kraftigst pels og mest underuld, der bliver elektriske.
Det siger Zzzztzz, men kattene misser blot lidt med øjnene.
Jeg fornemmer de reagerer på lyden og ikke selve stødet - som vel dårligt kan nå gennem den kraftige pels :gruble:
Det er vist mere mig (uden pels) der mærker stødet :tihi: UPS har da noget antistatisk spray, jeg burde give dem.

I vintertiden skal man sjældent røre mig, for hvis der er nogen som er i stødet, så det mig, og det er uanset om de et dyrene, bilen, dørhåndtag, de håndtag i forretninger når man skal tage mælk, så jeg er begyndt at give alting et lille smølfespark (dog ikke dyrene, så ville de nok blive endnu mere fornærmet) inden jeg røre ordenligt ved det, så mærker jeg ikke stødet.

Men de fornærmende blikke kender jeg godt, men kattene bliver alligevel for at kæle videre, det er kun hunden der stikker halen mellem benene og er væk i et stort PIIIV… Egentligt lidt pudsigt den “store farlige hund” er en pivskid…

Når mine katte bliver elektriske, gør jeg mine hænder sjaskvåde og stryger dem henover deres rygge - dette gentages efter behov. Til katte med vandskyende pels, kan diverse sprays til at give pelsen glans med bruges - de tilfører også fugt.

Ej hvor sjovt… Vi har de sidste par dage gået og talt om at det er vildt underligt vi giver Nobby stød… Men det er det så åbenbart slet ikke…

Nobby reagerer dog heldigvis overhovedet ikke på det :slight_smile:

Jep, her gik vi også igang med den statiske elektricitet sammen med frosten… Det blev særligt slemt da vi var i Sverige i weekenden. Der valgte jeg dog lige at komme lidt af min texture spray på hænderne og gnubbe i deres pels, det tog rigtig meget af den, også her i den efterfølgende uge, synes jeg :slight_smile:

Her bruger vi anti statisk spray på hænderne og lige kommer over deres pels, for her får vores katte og så stød når vi stryger dem over pelsen. Og vi har også oplevet at vi mellem os mennesker giver stød så jo jeg tror vejret i den grad gør sit til det :slight_smile:

Jeg lærte da jeg arbejdede at stryge en hånd hen ad væggen før jeg rørte ved noget der kunne være elektrisk. Det hjælper faktisk, men det ser måske lidt sært ud at man går og aer væggene :wink:
Mine kan bestemt heller ikke lide det dér svirp. Jeg kan for den sags skyld heller ikke. Jeg er rigtig god til at komme i stødet :wink: og får stød på alting - fra bildøre til elevatorer og rulletrapper. Men jeg har aldrig villet putte skyllemiddel og hårbalsam og andre husråd på kattene. De slikker jo pelsen, og alle de der ting er garanteret mere eller mindre giftige. Eller i hvert fald ikke specielt sunde. Så hellere det lille stød, når jeg glemmer det med væggen :gruble:

Voila … 3 stks katte er nu børsten RIGTIG godt igennem, og har fået fjernet noget af al deres underuld (hvilken de har meget af)
Efterfølgende fik de en tur med Texture-spray. Ingen flyvske hår mere, og ingen stød :ok: Til gengæld nogle meget lækre pelse.
Morgendagen vil vise om de stadig er elektriske … men nu stiger temperaturen jo igen, sååååå :slight_smile:

[QUOTE=DK Lindvig;998477]Voila … 3 stks katte er nu børsten RIGTIG godt igennem, og har fået fjernet noget af al deres underuld (hvilken de har meget af)
Efterfølgende fik de en tur med Texture-spray. Ingen flyvske hår mere, og ingen stød :ok: Til gengæld nogle meget lækre pelse.
Morgendagen vil vise om de stadig er elektriske … men nu stiger temperaturen jo igen, sååååå :)[/QUOTE]

Mine HAR ingen underuld. Så det kan jo ikke være det? Hm…

Er det ikke noget med at man kan fugte luften for at afhjælp det? Altså købe en luftfugter eller sætte skåle med vand på radiatorerne så vandet lige så stille fordamper så luften ikke er så tør? Og så gir man ikke så meget stød… :?

Er du helt sikker på, at de ikke bare har et enkelt eller to underulds-hår :høhø:
Du ødelægger jo min hjemmebryggede teori, med sådan en udmelding :venter: