Katte og trapper?

Hejsa,
præget af opvækst blandt store hunde, der bestemt ikke må gå lange, udmattende ture eller gå på trapper før de er vel-udvoksede, tænkte jeg på, om der skal tages særlige hensyn til killinger på samme måde? Newfoundlænderne vokser jo meget på kort tid og bliver store, tunge dyr, hvilket let kan belaste deres hofter, hvis man som ejer ikke er opmærksom på det. Skal killinger helst undgå at gå på trapper indtil de er blevet større, eller er de adrætte nok fra naturens side til, at det ikke er noget problem? Jeg bor i en lejlighed i to etager og kom derfor til at tænke på, om det kunne blive et problem, når jeg engang skal have egen kat :gruble:

Intet problem :slight_smile:
De skal gerne løbe og springe rundt og lege som kun killinger kan både for aktiviteten og for udvikling af muskler og øve balance

Har aldrig taget hensyn til killinger, de ved hvad de kan tåle. Det er sjældent de kommer til skade så vidt jeg er orienteret

Jeg kan ikke forestille mig, at trapper giver noget problem, da selv små killinger ( ialtfald Burmeser og Singapura, hopper op på, alt, selv der man ikke ønsker det . Der kan naturligvis ske uheld ved et fejlspring, men når jeg tænker på, hvad mine killinger har udsat mine nervr for, vil en trappe ikke være noget problem :smiley:

Cats og Conni

[QUOTE=conninissen;1212369]Jeg kan ikke forestille mig, at trapper giver noget problem, da selv små killinger ( ialtfald Burmeser og Singapura, hopper op på, alt, selv der man ikke ønsker det . Der kan naturligvis ske uheld ved et fejlspring, men når jeg tænker på, hvad mine killinger har udsat mine nervr for, vil en trappe ikke være noget problem :smiley:

Cats og Conni[/QUOTE]
Orv, en lækker mis :hjerte:

Tusind tak for svar, allesammen!

Så skal jeg altså heller ikke være bekymret for at den falder ned ad trappen i løbet af natten? Trappen har desuden trin i lakeret træ. Måske jeg skulle lægge noget skridsikkert tæppe på? :?

det ville jeg gøre under alle omstændigheder, Personligt stoler jeg ikke på trapper uden gulvtæppe på. Jeg skvattede ned flere trin på min moster og onkels trappe (uden tæppe) og jeg havde min ældste søn i armene (han var omkring 5 måneder) Heldigvis skete der ikke ham noget, jeg brækkede tåen.

Jeg ville ikke.
Den skal nok lære det.

Jeg vill ønske jeg havde en bolig i flere etager, for jeg ville helt sikkert sætte nogle kradsetræer op mellem etagerne, bare fordi det ville se skørt ud. :wink:

[QUOTE=ThildeL;1212392]Jeg ville ikke.
Den skal nok lære det.[/QUOTE]
Okay! Det vil jeg så formentlig lade være med. Mine underboer har nøjagtig samme indretning af lejlighed som jeg, og de har en hankat, som de har haft i 2,5 år - de har heller ikke tæppe på trapperne. Måske jeg er bare for tidligt ude med unødige bekymringer, men som fremtidig katteejer vil man jo så gerne gøre alting rigtigt fra start :bebe:

Jeg tror desværre at det kommer til at knibe på de knap 37,5m2, jeg har. :S