(katte)tænder på katte over 5 år

har lige et spørgsmål. Jeres katte over 5 år har de stadig ALLE deres bisser. Hvis nogle af dem har hvormange ud af hvormange har så. Hvad alder har jeres kat.

Vil lige vide om jeg bare er EKSTREMT uheldig eller om mangel af enkelte tænder er meget normalt

Ja, Mea har alle sine. Hun er 6½ år
Hendes datter, May, på 4 har fået rykket en ud her for et par uger siden.
Diego på 2 år mangler en af de små fortænder - han slog den løs/ud ved at løbe ind i en dør.
Jako på 1 har alle hans.

[quote=tzari;247838]har lige et spørgsmål. Jeres katte over 5 år har de stadig ALLE deres bisser. Hvis nogle af dem har hvormange ud af hvormange har så. Hvad alder har jeres kat.

Vil lige vide om jeg bare er EKSTREMT uheldig eller om mangel af enkelte tænder er meget normalt[/quote]

Først og fremmest, MÅ jeg have det ud… Jeg læste det som om man tænder på katte over 5 år. -LOL Sorry, jeg læser tilsyneladende, hvad jeg vil læse. :høhø:

Men min Cæsar på 7 år, har fået trukket 4 tænder ud. De fleste af hans fortænder ser desuden slidte/knækkede ud.

Nåja jeg har Artemis (5½ år) mangler kun en tand
Filur mangler ca ½ af sine tænder pga forl (5½ år)
Fjummer mangler 2 kindtænder(huller) og en hugtand(var flækket så formoder hun er løbet ind i noget) (5 år)

[quote=Tea;247841]Først og fremmest, MÅ jeg have det ud… Jeg læste det som om man tænder på katte over 5 år. -LOL Sorry, jeg læser tilsyneladende, hvad jeg vil læse. :høhø:

[/quote]

LOL Sådan læste jeg det også. Jeg sad og kigge på overskriften i 2 minutter og overvejede om det nu virkelig var et indlæg jeg skulle læse:klapper::klapper::klapper::klapper::klapper::klapper:

:rock: overskrift rettet når nu i er bundperverse :sshh::venter:-LOL

Dejligt at vide at jeg ikke er den eneste, hvis hjerne er gået på weekend. :thumbup:

Hahah, sorry - men den lå altså lige til højrebenet. :høhø::høhø:

Det gav virkelig nogle grimme billeder:klapper:

Lidt ligesom vittigheden [I]Hvad er forskellen for pikant og perverst?

Det er pikant at kilde en kvinde i skridtet med en fjer, men det er perverst at bruge hele anden…[/I]

Ay caramba!!!

Mine har alle på nær Samson og La-Toya alle deres tænder.
La-Toya mistede en hjørnetand da hun var ungdyr og hendes farfar fik sin hjernetand opereret ud sidste forår (da var han 8 og et halvt) fordi den var flækket.
Alle de andre 15 har alle deres bisser…nej vent nu lidt…Findus fik en kindtand opereret ud sidste forår.

5 af mine katte er 6 år og har alle tænder i behold, og i god og uslidt tilstand.
Den 6. kat er ca 2 år og hans tænder er også i god behold.

Se et par eksempler her

[quote=Felis;247864]5 af mine katte er 6 år og har alle tænder i behold, og i god og uslidt tilstand.
Den 6. kat er ca 2 år og hans tænder er også i god behold.

Se et par eksempler her[/quote]

Nøj, nogle gode billeder.
Når jeg ligger og putter med Cæsar, er han jo bare den blideste krammebamse. Men når han så gaber, bliver man pludselig mindet om at de er rovdyr.

Det er du ikke ene om at have gjort.:ups:

Junior (MCO), 3 år og Niggi (MCO), 2 år har begge alle deres tænder.

Devi, husmis på snart 7 år har alle hendes tænder.

Gizmo, husmis på 11 år har alle hans tænder endnu og har fra dyrlægen ord for at hans tænder kunne sidde i munden på en 2-årig :thumbup:

Iflg min dyrlæge er det meget normalt, at kattene taber de små fortænder. De har meget korte rødder, så der skal næsten intet til, at de tabes.

Så har jeg meget unormale kræ :tihi: for ingen mangler blot en lillebitte fortand, heller ikke Dusty på 12.

Billy på tre år har tabt to fortænder i undermunden. Det ser faktisk lidt skægt ud, sådan lidt mælketands / Kirsten Siggaard før operationen- agtigt ud.

Nugga har alle sine.

Billy er orientaler, de har ikke de bedste tænder, har jeg fået at vide…

mvh. tina

Jeg har Victoria som er 12 år. Hun mangler ingen tænder :slight_smile:

Både lømlerne på omkring 2 og Barabbas på 10 har alle deres bisser endnu, Barabbas bliver checket hver dag når han lige af bar kærlighed skal gnave i mit kæbeben :høhø::høhø:

Nu tror jeg heller ikke han mente, at alle katte taber de tænder - blot at det ikke er grund til bekymring, hvis de gør. :slight_smile:

LOL troede det var en der “tænder” på katte over 5 år (off-topic… sorry)