Skal lige høre er der nogle herinde som har købt net til altaner fra zoo plus ? Det som jeg umiddelbart kan se så minder der lidt om hønse net ? Er jeg helt ved siden af eller kan jeg godt bestille det ? Må nemlig ikke være det bløde
jeg har kun købt det transparent net til altaner igennem zooplus - og det fungerer fint
Men det er jo netop blødt… mener ikke de har noget “ikke blødt” derinde :?
[QUOTE=PiaB;811057]jeg har kun købt det transparent net til altaner igennem zooplus - og det fungerer fint
Men det er jo netop blødt… mener ikke de har noget “ikke blødt” derinde :?[/QUOTE]
Nej, det mener jeg heller ikke. Jeg tror, det er blødt alt sammen.
Nå ok har fået at vide det skal være det hårde for ellers kan de hænge i det og lave hullerne så store at de vil kunne få hovederne i gennem
Jeg har det “bløde” sorte net som zooplus også forhandler, og her i huset er der Maine Coons som jævnligt tager turen op på nettet for at lokke Hr. og Fru. Solsort til sig og selv 8 ugers gamle killinger er med en tur ude på altanen, og ingen af dem har formået at ødelægge nettet eller presse hovedet igennem maskerne
Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor, men du skal være mere end velkommen til at komme og se og mærke på det net vi har så du bedre kan vurderer hvor stærkt det egentlig er
RED: så lige du bor i Vejle, men tilbuddet står stadigvæk hvis du skulle have lyst til at se sådan et net
Zooplus har også det her net som er forstærket med vire.
[QUOTE=Kattetøsen-too;811160]Zooplus har også det her net som er forstærket med vire.
http://www.zooplus.de/shop/katzen/balkon_garten/katzennetz/209243[/QUOTE]
Og det net er godt, for det er det som jeg har hængende på min altan
Hvis du skal have stift net, så køb det i Silvan eller lignende - de har stort udvalg.
Men til en altan ville jeg nok foretrække det bløde - tror det er langt lettere at fastgøre. Min søster har det fra zooplus og så vidt jeg husker er maskerne ikke særlig store.
Der er stor forskel på det bløde ‘gennemsigtige’ og så f.eks. det bløde sorte net. Det sorte er klart det mest stærke.
jeg har det gennemsigtige og det fortryder jeg nu ikke.
- Det er tilpas blødt til, at fuglene ikke gider hænge i det! (vi har ALT for mange måger!),
- det kan ikke ses nede fra stien af (det betyder MEGET for bestyrelsen, hvis jeg skal have lov til at sætte det op igen næste år på den nye altan! det skal nemlig være “pænt”)
- Kattene gider ikke klatre i det! det er alt for løst og træls til at klatre i
- det er ikke så generende for mit øje, når jeg sidder på altanen
og jeg er nu ikke bange for, at de slipper ud igennem - for de er jo kun på altanen, når jeg er hjemme!
Jeg har det gennemsigtige fra zooplus. Det er super godt
Jeg har også haft det gennemsigtige uden problemer, netop af boligforeningshensyn. Men nu har jeg også kun små Cornish Rex’er, der var ude under opsyn. Skulle jeg vælge ud fra styrke, ville jeg tage det sorte - eller måske endnu bedre noget forstærket.