Katte vælger selv

Som nogen af jer ved så fik jeg en forladt mini Alfred videre til et kattehjem i går.
Som en i dag sagde på vores lokale fb side her i området, da jeg fremlyste ejeren til endnu en kat: katte vælger selv deres mennesker!
Hvortil jeg svarede: så skulle jeg godt nok have mange katte! :rock:

Nå men stribemissen her har været her før, og den har en ejer. Men nu har han sovet her nogle dage igen i mine kattes seng i stalden.
Han får ikke mad, fordi jeg ved at han har et hjem. Han er heller ikke neutraliseret, og det ville mine katte altid blive.

Nå men jeg tænker så, at han nok smutter hjem, når han bliver alt for sulten. Så ser jeg i går at ham og Alfred lunter rundt samen udenfor. Hmm tænker jeg er de gode venner eller uvenner.

Men i dag bliver det tydeligt: de er blevet kammerater!

Suk suk og atter suk! :rolleyes:

14 Synes om

Han er en flot striwemis ^^
Ville bare ønkse folk ville neutralisere deres misser :frowning:

5 Synes om

Ja han er lækker, og jeg er helt enig i forhold til neutralisering. Er glad for at min Fiona er neutraliseret og at han ikke er en pige!
Jeg ved også at hvis det skulle ende med at han bliver (det er absolut ikke min plan) så ryger der noget på ham. :slight_smile:

Ja, det er svært, hvad man skal stille op, når en kat vælger en - eller ens hus. Vi har en fin sort/hvid mis gående rundt i kvarteret, som jeg tror har en ejer i kvarteret, men som er her meget. Han er i fin stand, så indtil videre ser jeg tiden lidt an på, om der skal gøres noget, eller om jeg kan identificere en evt. ejer. Men missen har lidt svært ved at forstå at Sigga og jeg ikke vil dele hus med ham. Han sidder nogle gange lige udenfor døren, så hvis ikke jeg er forsigtig, løber han ind, når jeg går ud. Meget sød mis, som sådan set godt måtte bo her for min skyld, men Sigga er af en anden mening. Og så går det jo ikke.

1 Synes om

Jeg synes skisme også at det er svært. Især måske netop fordi der er en ejer til ham her. Jeg synes det er dem, der skal afholde foder og neutralisering og dyrlæge af ham. Men han søger hen til os hele tiden!

Du giver den heller ikke mad så? Og du vil måske forsøge at finde ejeren?

Nej jeg har kigget grundigt på ham, og han er velnæret og virker fuldstændig sund og rask, så jeg tænker, at han enten bliver fodret andre steder eller er god til at finde mad selv. Men så tam han er, er jeg også ret sikker på, at han er nogens.

Jeg har spurgt mig lidt for i kvarteret for at finde ud af, hvis han er. Og så evt. Tage fat i dem, hvis jeg vurderer, at han på et tidspunkt kommer til at mistrives. Og endelig har jeg en plan om at slå et slag for neutralisering af katte i vores grundejerforening, når jeg har boet her lidt længere. Har kun boet her 3 mdr, så jeg prøve lige at stikke fingren lidt i jorden, inden jeg sætter en “kampagne” igang :slight_smile:

6 Synes om

Det lyder som en go plan at stikke fingeren i jorden og så starte kampagne! :heart_eyes:

Ved du, hvem der ejer ham? For man kan jo altid fortælle dem, at han sikkert ikke vil strejfe så meget, hvis han bliver neutraliseret. Hvis det evt. er en landmand, er der vist nok også noget med, at man kan trække udgifter til neutralisering af katte fra. Jeg er ikke sikker, men mener at have set det. Alle argumenter, der kan overtale folk til at gøre det, tæller! :slight_smile:

3 Synes om

Han kan sagtens være en af de mange katte som folk bare flytter fra hvert år. Til lykke med ham… - for han har jo tydeligvis selv fundet en løsning på problemet og fundet nye venner :slight_smile: Og pæn er han også :wink:
VH
Susanne

3 Synes om

Ja ja Susanne så kæk du er. :klappe: hvad er din nye adresse? :joy: så sender jeg ham derhen…

2 Synes om

Det ville da være synd, det er jo ikke mig han har valgt :slem:
VH
Susanne

4 Synes om

Det er jo Alfreds nye best buddy - ham kan du da ikke bare sende videre til Susanne :yum:

1 Synes om

Susanne og Eva nu spiller I på mine følelser! :guitar::slem:

3 Synes om

Undskyld Frida - selvfølgelig kan man ikke bare beholde alle hjemløse katte og måske har ham her et hjem i forvejen? :kryds:

Det skal du ik undskylde Eva, jeg kan sagtens tage det! :slight_smile: :ok:
Jeg ved han har et hjem, for ejer har meldt sig engang på fb side herude. Hun var bare irriteret over, at jeg skrev om ham dengang, og at vi var nogle der nævnte neutralisering. Jeg måtte gøre opmærksom på, at det var venligt ment at jeg fremlyste ham. Ikke alle ser ens på hvordan katte skal holdes.
Jeg tror jeg var for venlig dengang, og nu svier det til egen … For nu har jeg spurgt efter hende igen og ikke fået respons endnu.
Spørgsmålet er bare hvor meget de bekymrer sig om ham? Eller også er det bare fordi han ikke er neutraliseret og derfor kommer langt omkring.

1 Synes om

Det er trist at den skønne kat har en ejer, der åbenbart ikke tager ansvar for ham. :hushed:

Hun bekymrer sig åbenbart ikke over, at han ikke kommer hjem selv om det nu er hundekoldt ude og hun lader ham rende fertil rundt med risiko for slåskampe og sår og skrammer til følge.

Du kunne jo eventuelt lade hende vide, at hvis han bliver ved med at opholde sig hos dig, så bliver han snippet, for en fertil kat vil du ikke have rendende. :rage:

1 Synes om