Katte ville vælge

En af de mange blogs jeg hver dag læser er: http://www.menandcats.com/

Ville lige dele et af de links de havde i dag. Det handler om kattemad m.m. og måden de markedsfører deres produkter (bl.a. billederne på dåserne)
Synes artiklen var lidt sjov og synes ikke at I skal snydes for den: 8 Out Of 10 Cats Agree… | The Outland Institute

Meget interessant observation: hvorfor har “luksus” kattemad altid perser, hellig birma eller andre “fluffy” racer, mens de billigere varianter har huskatte el. racer der minder om “working-class”? :? … :tihi:

-LOL

hold op hvor er de sjove - det er de fede betragtninger vedkommende er kommet med!!!

Tak for de fede links!
Måske, fordi man forbinder de nævnte racer med pelspleje, som man skal have tid og overskud til = luksus (tror folk - 5 min. hveranden dag rækker nu fint :tihi:), og at racekatte er dyre - begge dele i modsætning til en korthåret huskat. Plus at de fluffy racer måske virker som dovne ‘luksusdyr’ :?

[quote=MiSi;172596]Tak for de fede links!
Måske, fordi man forbinder de nævnte racer med pelspleje, som man skal have tid og overskud til = luksus (tror folk - 5 min. hveranden dag rækker nu fint :tihi:), og at racekatte er dyre - begge dele i modsætning til en korthåret huskat. Plus at de fluffy racer måske virker som dovne ‘luksusdyr’ :?[/quote]

Plus det, at en smuk, hvid perser-kat minder lidt om en rig overklasse-dame i pels :tihi: (eller er det bare mig?)

Det ville være sjovt, hvis reklamerne gik lidt videre, så “luksus-kattene” var i smoking og huskattene havde kasket på -LOL
(ok, måske knapt så sjovt for katten, men idéen er da lidt sjov)