Kattebakke til store katte?

Jeg har 2 bakker, den Simba bruger (mest) er denne (dog uden flappen foran)

https://www.maxizoo.dk/anione-kattetoilet-clean-cat-m-si-43x57x45-cm-morkegraa.html

Han har dog en mani med at “grave” på alt andet end gruset når han har gjort det han nu skal (også derfor der ikke er flap på, den er ødelagt)

Simba er en stor herre, der godt nok er lidt overvægtig (7,2 kg sidst han blev vejet), men også når han er normal vægtig er han en stor huskat…

Jeg troede egentlig han bare var dum som en dør når det kom til at dække til :grin: og han går nærmest helt i trance :smiley:

Jeg så så et afsnit af My Cat From Hell hvor en af kattene så også gravede udenfor, der sagde Jackson at det var fordi bakken var for lille :flushed:

Jeg syntes godt nok at den bakke han bruger er stor, men kan det virkelig passe at jeg skal op i noget større?

Hvilken en (gerne med låg, da de står på badeværelset og jeg gider ikke mere grus overalt end der allerede er) bruger i andre med store katte/katte der bare skal have meget plads…

Den Aslan mest bruger er lidt mindre og der virker flappen, så han har den stortset i fred :smiley: Aslan bruger fint gruset til at dække til, så jeg ved det er Simba når der larmes derude :smiley:

3 Synes om

Bastian graver også videre udenfor - og jeg tror ikke, det er p.g.a. bakkens størrelse. :slight_smile:

5 Synes om

Ja det er nok ikke usansynligt du skal have en større bakke.
vi brugte disse inden vi fik den elektroniske og de er gode og holdbare, har aldrig oplevet lågen røg af Catit Jumbo Katzentoilette günstig kaufen | zooplus

Som ekstrabakker bruger vi nu disse Savic Katzentoilette Hop In günstig kaufen | zooplus

2 Synes om

Jeg har også Catit Jumbo til mine. Men jeg har afmonteret lågen for at undgå klemte poter og haler :wink:
Det er en god stor bakke, hvor der kan være et godt lag grus i bunden til dem, der virkelig vil ned til kineserne :smiley:
Jeg har et par supergravere og så en, der ikke går så højt op i om der er dækket pænt til :slight_smile:
Jeg ved nogle bruger opbevaringskasser fra IKEA, dog uden låg, til gengæld har de høje kanter.

4 Synes om

Elektrisk?