Kattebakken skal flyttes

Hej alle sammen

Nu har jeg jo lige fået min dejlige Oliver hjem og alt går strålende :smiley: De første par dage var han kun inde i stuen sammen med mig (1 værelses lejlighed), hvor hans madskåle og kattebakke også stod…

Madskålene er nu flyttet ud i køkkenet og han har hele lejligheden til at boltre sig i nu… Han finder med lethed maden ( :fløjte:)

Kattebakken skal jo også ud af stuen og ud igangen (mit badeværelse er alt for småt til at den også kan stå der)

Nu er mit spørgsmål så, hvordan flytter man den bedst? Det virker lidt som om han synes gangen er farlig, selvom han skal igennem den for at komme ud i køkkenet…
Jeg har vist ham hvor bakken står, og er gået med derud med ham et par gange, hvor han også har tisset og lavet fint… Men igen så virker det som om han ikk helt bryder sig om den… Jeg må f.eks ikk gå fra ham hvis han sidder på bakken… Så hopper han af og løber efter mig… Det gør han ikk når jeg går fra ham, mens han spiser…

Hjælp… :slight_smile:

Hvorfor vil du absolut have den i gangen :?

Jeg har kattebakke i min stue - tidligere stod den endda lige ved min sofa - og det er ikke noget problem for mig.

Jeg ville hellere leve med at skulle tømme en bakke hurtigere end “normalt” end med en urenlig kat :slight_smile:

Jeg ville osse lade den blive stående …Og sætte en mere op ude i gangen, måske kan du så med tiden fjerne den inde i stuen - Men lad ham lige falde godt til og blive noget størrer/ældre inden du laver radikale ændringer …Hvis du går for hurtig frem, så risikerer du altså at komme til at stå med en urenlig kat, du må huske på, at han kun er en baby endnu, og der må ikke være langt til bakken, små misser, der leger og har det sjovt, søger først bakken, når det er lige op over.

[quote=Temple Bar;407273]Hvorfor vil du absolut have den i gangen :?

Jeg har kattebakke i min stue - tidligere stod den endda lige ved min sofa - og det er ikke noget problem for mig.

Jeg ville hellere leve med at skulle tømme en bakke hurtigere end “normalt” end med en urenlig kat :)[/quote]

Det var egentlig bare fordi det ser lidt pænere ud, især fordi jeg har taget låget af, da han ikk var van til en lukket bakke… :slight_smile: Bakken bliver skam tømt et par gang om dagen for klumber, så der er ingen lugt…

Tak for rådet :slight_smile: Jeg lader den blive stående :slight_smile:

Så ville jeg forsøge at placere den diskret i et hjørne af stuen, for jeg vil give dig ret i, at kattebakker - åbne eller lukkede - generelt ikke er særligt kønne :slight_smile:

Hehe nej det er de altså ikke… Den står diskret nu ved siden af en reol… Min stue er jo bare ikk så stor, så det er temmelig svært at gemme den lidt væk herinde… :tihi: Kan man egentlig godt (når han selvfølgelig er blevet ældre og faldet godt til) prøve at sætte låget på igen? Eller ville det være helt udelukket?

Kan du ikke sætte den under et bord / skrivebord og lade en dug hænge ned over, så ses den ikke. ( jeg gør det selv når jeg har killinger, og der flyder med killingebakker over det hele :-))

Prøv bare at sætte låg på den, og se hans reaktion på det …Men pil en eventuel låge af, den kan de fleste katte ikke li’ :slight_smile: …Sæt ham ind i den lukkede bakke samtidig med at du leger lidt med ham derinde …Jeg tror ikke han vil ha’ noget imod låget. Mine killinger er som regel ikke mere end 6 - 7 uger før de søger de bakker med låg.

Det vil jeg helt sikkert prøve… :slight_smile: Tror dog lige jeg venter til imorgen, da jeg lige har flyttet bakken tilbage til dens orginale plads :tihi: Det vakte glæde hos ham… :ups: Tror muligvis han ikk kan lide gangen fordi man kan gøre når folk går ude i opgangen osv… Måske det er for uhyggeligt?

En ubehagelig, ukendt lyd, han ikke kan identificere (og det kan han jo ikke, når han ikke kan se) kan sagtens skræmme sådan et lille myr :slight_smile:

Det gir egentlig meget god mening… Som jeg skrev tidligere, ville han meget gerne på bakke når jeg stod ved siden af… Men lige så snart jeg bevægede mig ind i stuen, så hoppede han af… Tror ikke han fik gjort sig helt færdig… Så nu er den tilbage i stuen, og det blev fejret med en tissetår… (altså af Oliver… Ikk mig… :ups:)

Hva’ er du for én - kan du ikke sympati-tisse :tihi::tihi:

:klapper::klapper:

Jeg foretrækker mit eget WC… :tihi: Tror os Oliver ville kigge noget hvis jeg pludselig brugte hans bakke… :ups:

Der er måske noget med den gang? - kan du ikke huske hvordan Emmy stirrede med store propiller derud og jeg undrede mig.

Ikke at jeg tror på spøgelser og genfærd - men jeg fattede ikke hvorfor hun kiggede ud i gangen på den måde…

Min erfaring er, at man kan flytte bakke som man lyster, når killingen først er 3-4 måneder og bakketrænet korrekt.

Jeg ville flytte den derhen, hvor du ønsker den skal stå og med låg på, hvis det er det du vil - og så lige holde øje med ham til han har været på bakken første gang.

Synes det somme tider bliver gjort til en stor kunst at holde kat :sorry:
Det er altså de færreste katte, der giver problemer.

http://www.litterhouse.com/

:tihi:

[quote=Opus1;407347]http://www.litterhouse.com/

:tihi:[/quote]

Ja, i sådan en stue ser den nu ikke engang helt håbløs ud - men hvor amerikansk kan det blive :tihi::tihi:

Det vil se total tåbelig ud i vores hjem …En ensfarvet dug ( nervøs velour ) kastet på et bord passer bedre ind i vores stil :slight_smile:

Åh du er heldig … du kan have dug på bordet. Bliver den liggende?

Jeg har kun dug på bordet, hvis der kommer gæster og jeg har en til at holde vagt ved bordet - ellers ryger den da på gulvet sammen med det, der i øvrigt står på bordet

Man har vel abyer :thumbup: