Kattebakker

Hej skal jo til at have købt ny katte bakke, ville lige høre om der er nogen der har erfaringer med de bakker til at rulle rundt :?
http://www.petdreams.dk/prisvindende_omega_paw_selvrensende_kattetoilet_large-p-502.html

Jeg har set den i virkeligheden, men har ikke selv prøvet den. Efter min mening, så er det omsonst at købe den. Det er et stort skrummel og den bliver ridset ovenpå af at rulle rundt, så det ser ikke pænt ud. Den bedste af vores kattebakker er klart vores meget store lukkede hjørnekattebakke. Den har vi købt i Skave i nærheden af Holstebro.

Den tror jeg du hurtig bliver træt af… Den er ret besværlig at rengøre… men smart, jo det er den…
jeg har en, men bruger den ikke…

jeg og en veninde var på udstilling og den her smarte sælger fik os overbevist om at sådan en kunne vi da ikke leve uden, nå men 600 kr senere vapper vi derfra med vores kæmpe kasser til grus og bæ -pote
lykkelig hjemkommet med mit fine bæ agregat fylder jeg grus i som beskrevet, første gang jeg triller den knækker den første dims af -uha nå det var nok et hændeligt uheld, op på hesten igen, dagen efter knækker der gud hjælpe mig en dims mere af -muhaha og nu begynder det for alvor at blive besværligt at holde sammen på skrumlet, nå men den bliver samlet ved hjælp af en boremaskine og et par bolte, godt manden er smed -shhhh
pokkermig om ikke i næste ombæring skidtet simpelthen knækker på midten, nå mig ringe til min veninde og klage min nød -lyside det kunne jeg godt have sparet mig, hendes var i samme stand under en uge efter ibrugtagning -mai

jeg tror ikke lige jeg skal have sådan en igen -høhø

jeg har 2 af slagsen og er MEGET tilfreds!!

Jeg købte 2 large modeller på udstillingen i korsør og mht til prisen kan det godt betale sig at prikke lidt til MR Iversen :stuck_out_tongue: jeg fik 2 for 600!!

jeg synes nu overhovedet ikke de er besværlige, snarere tvært imod! Jeg triller dem 2 gange om dagen og 1 gang om ugen tager jeg lige toppen af og tjekker med skovlen om der skulle være småstykker der var gået sien forbi!!

jeg ved meningerne er delte, men jeg ville nu ikke undvære mine -thumbs

jeg købte en af dem her: http://www.unimati.biz/product.asp?product=678&sub=56&page=1
Brugte den i 2 uger og så skiftede jeg tilbage til den store, åbne bakke jeg brugte før.
Den bliver hurtig ridset og så er den jo mega tung p.g.a. gruset. Mine katte kan godt lide at “grave til kina” i bakken, så det nytter ikke noget med et tyndt lag grus og der kunne ikke være et tykt lag i bakken. “Risten” var også for grov, så små klumper blev ikke siet fra…
Personligt foretrækker jeg en alm. stor åben bakke og en god skovl…

Ha ha, lige mine ord. Al det nymodens pjat -xxrotflmao

Ha ha, lige mine ord. Al det nymodens pjat -xxrotflmao[/quote]

LOOOOOOOL Også min…Vi har to store åbne bakker som vo og misserne er fuld ud tilfredse ed. Syntes det er frygtelig besværeligt med lukkede bakker.

Ok Mange tak for jeres svar, det bliver helt sikkert en lukket bakke som vi også har nu…
Men tror jeg vil prøve at finde en god stor en. Men ikke den rulle dims.

Jeg har denne her: http://www.unimati.biz/product.asp?prod … =56&page=1
Og den er det bedste jeg har haft, den er rigtig god.

Hvis du gerne vil have stor lukket kattebakke - kan jeg anbefale denne:

http://www.zooplus.de/shop/katzen/katze … tten/15121

(zooplus.de er et godt sted at handle - jeg køber mange af mine ting der - og der er mange penge at spare sammenlignet med her i DK.)

Jeg har den samme som Musashi og ja jeg er måske vældig mærkelig (Tig stille Marina!) men altså jeg hygger mig med at tømme den bakke hver dag (indrømmet jeg ER mærkelig!) for Aslan og jeg har en rigtig hyggestund under tømningen: Lidt som to børn i sandkassen, jeg graver og Aslan kigger opmærksomt stående på kanten og indimellem giver han en pote med. Det er da hygge!

Især efter vi er gået væk fra grus med duft!

Er nu vild med den der grønne farve…

Jeg bruger slet ikke kattegrus, men træpiller, så riste bakker duer ikke her.
Jeg samler afføring op 1-2 gange dagligt udskifter alt når pillerne er opløst og er blevet til drys.
Det fjerner ydermere alt lugt, selv urin fra fertile hankatte -thumbs
Desværre lugter afføringen, indtil den fjernes.

Smiler… den kender jeg godt… Den bakke kan jeg også varmt anbefale…
et par af mine katte hjælper også til når jeg renser bakker… Det er nu så sødt

Hvilken type grus bruger du så?

Smiler… den kender jeg godt… Den bakke kan jeg også varmt anbefale…
et par af mine katte hjælper også til når jeg renser bakker… Det er nu så sødt[/quote]

Ej kan jeg ikke lige sende Theodor i praktik hos en af jer? :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:

Enig -thumbs