Kattefoder kontra menneskeallergi

Hej alle

er der en sjæl derude i Verden, som har kenskab til om vores fodring af katte har indvirkning på, hvor mange allergener vores katte udskiller, så folk med katteallergi bliver mere eller mindre påvirket?

Vi har her i medio oktober oplevet et mærkelig “ænomen”.

Vores gode ven af huset samt min søsters datter på 10 år er meget allergiske overfor katte. Vennen kan få astmatilfælde og som min. bliver han utrolig “forkølet og snottet med røde hævede øjne” når han er her. Oftest med efterfølgende vejrtrækningsproblemer om natten. Julie reagerer kun når hun er sammen med kattene, hvor hun bliver “forkølet og snottet med røde hævede øjne” og klør ofte på kroppen. Hun er nød til HVER gang at få antihistamin inden besøg her, og under besøget.

Medion oktober havde min søster glemt medicin til hende, men vi fik alle trøstet med, at vi havde noget andet lign. præperat liggende, som hun så måtte have. Alle glemte det midt i fødselsdagshalløjet - ved nattetide ( de kom ved 14 tiden) sagde hun pludselig. “moster jeg kan vist godt tåle birmaerne nu - jeg har jo slet ikke fået noget medicin”. Jeg tænkte ikke nærmere over det, før vi tog afsked med vennen. Jeg fortalte ham, at Julie ikke havde reageret på kattene denne gang, og så sagde han, at når nu vi talte om det, så havde han det faktisk også godt - og det plejer han absolut ikke at have.

Det undrede os - og han spurgte om vi havde fjernet noget fra huset - men det kunne jeg sige nej til. Så kom jeg til at tænke på, at siden han sidste har været her, samt Julie, da er vi skiftet over på Feline Porta holistisk foder, idet jeg har fået en meget slem allergi kat.

Det har hjulpet katten gevaldigt - men her kommer mit spørgsmål så!

Kan det have indvirkning på det kattene udstiller af allergener?

Er VILD spændt på jeres svar

Hilsen Heidi og birmabanden

Jeg har aldrig hørt om det, men det ville da være enormt interessant hvis det havde :slight_smile:

Aner det ikke, desværre. Men vel egentlig ikke utænkeligt. :klo:

uha :O) - er der virkelig ikke nogle kloge hoveder, som kan be eller afkræfte dette?

Hilsen Heidi

Sikke et interessant spørgsmål!!!

Desværre har jeg ikke kompetancer til at svare på det, men vil følge tråden med største interesse…