Katteforsikring?

Hvilken er mest optimal? Har blandt andet kigget på den fra Dyrekassen og Gartnernes…

Hvilken har i?
Hvor meget giver i?
Hvor meget er der i selvrisiko?

Jeg har en kat (indekat) der er blevet opereret for blæresten for 2 uger siden, det kostede knap 6000 og det har jeg ikke råd til igen, så overvejer en katteforsikring, men vil den overhovedet dække hvis det sker igen? Ringede til de to ovenstående, men synes ikke jeg fik et helt klart svar :frowning:

Hun bliver 5 her i maj, så hvis det skal være inden hun fylder 5 har jeg lidt travlt…

Jeg har desværre på fornemmelsen det er noget galt igen, hun er begyndt at tisse ofte igen :frowning:

der er en masse tråde ang katteforsikringer, men prøv at se her

Nej, hvis katten har fejlet sygdommen, så tages der forbehold, så netop denne sygdom ikke dækkes igen…

Mht at tisse ofte, så skynd dig at give hende en masse vådmad. Gerne med vand på, hvis hun vil have det.
Som mennesker kan afværge en blærebetændelse hvis de drikker tilstrækkeligt meget, så kan det også ofte hjælpe på katte…

Dit link virker vist ikke? :slight_smile: I hvert fald ikke for mig

http://wk.bakuri.dk/filarkiv/hojbydyreklinik.dk/file/Kattesygeforsikringer_2011.pdf

Prøver lige igen :slight_smile:

[QUOTE=cæsar;845489]http://wk.bakuri.dk/filarkiv/hojbydyreklinik.dk/file/Kattesygeforsikringer_2011.pdf

Prøver lige igen :-)[/QUOTE]

Så virker det. Der er nu lidt små fejl, f.eks. står der

være chippet og øremærket.

Det skal nu bare være være chippet eller øremærket. :slight_smile:

Vær også opmærksom på, at der er en 30 dages karensperiode, hvor sygdom ikke dækkes - kun ulykker.

Tak for jeres svar :slight_smile:

Det ene sted jeg ringede lød det bare som om de godt ville dække hvis hun fik blæresten igen, bare ikke hvis det kom lige med det samme igen, men man bør nok skrive til dem og få det på skrift.

Er det altid de første 30 dage, eller er det forskelligt ved de forskellige selskaber?

20 dage hos Agria, som jeg husker det :slight_smile:

[QUOTE=kattens;845806]Tak for jeres svar :slight_smile:

Det ene sted jeg ringede lød det bare som om de godt ville dække hvis hun fik blæresten igen, bare ikke hvis det kom lige med det samme igen, men man bør nok skrive til dem og få det på skrift.

Er det altid de første 30 dage, eller er det forskelligt ved de forskellige selskaber?[/QUOTE]

Ja, det de gør ved den slags tilfælde er at de kigger i journalen, og så kan de finde på at tage et forbehold enten for livstid eller for en vis periode, og det vil så stå i kontrakten :slight_smile:

Agria har 20 dage, som jeg husker det :slight_smile:

Nej, det ved jeg faktisk ikke :ups:

Dyrekassen har 30 dage. Det er den, jeg har, og som jeg er meget glad for. Jeg har haft brug for den i flere tilfælde, også større ting, og der har aldrig været det mindste problem med at få pengene.

Jeg har lige forsikret Bølle i Dyrekassen. Han har efter hånden har kostet mig mange penge i dyrlægeregninger, men man tror jo altid at det er “sidste gang”. Bølle havde Mycoplasma Felis for ca. et år siden, hvilket jeg har oplyst til Dyrekassen. Der er ikke taget forbehold mod denne sygdom og han er fuldt forsikret. Jeg er medlem af Kattens Værn så de er trukket 10% fra prisen på forsikringen som så er 963,25kr pr år. På sidste side i forsikringsbetingelserne står der at karenstiden er 20 dage, med mindre katten er ud for en ulykke - der dækker forsikringen med det samme.

Kun 20 dage? Jeg mener bestemt, det var 30, da jeg forsikrede mine, men det er jo også et stykke tid siden, jeg tegnede den sidste. Det er jo kun glædeligt, hvis de har sat den ned.

Det var 30 dage for to år siden, for det passer med, da Fanny blev forsikret - og havde et uheld i karensperioden :slight_smile:

Jeg mente også det var 30 dage, da jeg tegnede på de 2 første for et års tid siden, men jeg har lige tegnet endnu en på Chayton og der står 20 dage og det er Dyrekassen.

:slight_smile:

Der står 20 dage i mine forsikringsbetingelser

http://ipaper.ipapercms.dk/HimmerlandForsikring/ConcordiaForsikring/DyrekassenDanmark/BetingelserKAT/?Page=6