Kattefotografen

Kattefotografenhar lige skrevet dette på FB :thumbup:

Jeg kan nu fortælle jer, at jeg har opkøbt alle de farvede baggrunde som Felicious brugte - så fra og med udstillingen i Helsingør kan jeg nu tilbyde denne mulighed.
Der er tale om ca. 12 forskellige farver.
I må meget gerne fortælle det til dem I ved der også har dette ønske med de farvede baggrunde (større investering af give jer denne mulighed) - so spread the word
Der vil blive lavet optagelser med blødt lys på baggrunden. Lidt a la det som Felicious havde stor succes med.
De optagelser jeg laver for nuværende fortsætter også uændret - nu er der så bare noget for alles smag

Hmm… Kommer han til Fredericia? Og så til et sært spørgsmål… kan man tage sin kat med som publikum og få den fotograferet og så tage den med hjem igen? Jeg går ud fra man ikke kan pga. smittefarer og sådan… men… ja :slight_smile:

Hurra! :smiley:

Det var en dejlig nyhed, for jeg synes ikke alle hans billeder er blevet lige gode - og det har hver gang været baggrunden, der har generet mig :slight_smile:

Og Camilla: Man må kun tage en kat med ind på en udstilling, der står i kataloget :slight_smile:

[QUOTE=Temple Bar;1019914]Det var en dejlig nyhed, for jeg synes ikke alle hans billeder er blevet lige gode - og det har hver gang været baggrunden, der har generet mig :slight_smile:
[/QUOTE]

Her har det udover baggrunden også ofte været belysningen, der har været for skrap til hvide og lyse katte :slight_smile: (Edit: Så jeg er altså også glad for at læse om både baggrundene og det blødere lys)

[QUOTE=Temple Bar;1019914]Det var en dejlig nyhed, for jeg synes ikke alle hans billeder er blevet lige gode - og det har hver gang været baggrunden, der har generet mig :slight_smile:

Og Camilla: Man må kun tage en kat med ind på en udstilling, der står i kataloget :)[/QUOTE]

Det tænkte jeg nok :slight_smile: Men det skader jo ikke at spørge :wink: Kunne godt tænke mig lidt “prof” billeder af kræene herhjemme… men de kommer ikke lige på en udstilling… måske man bare skulle spare op til et ordenligt kamera :slight_smile:

Hvor super. Ville så gerne have af Maya på en lys baggrund :slight_smile: Bliver spændene at stedet hele i funktion igen

Jeg vil gerne have Lillemanden på en grøn-ish baggrund :slight_smile:

Årh DET var en god nyhed.Når nu ikke Felicious selv kan være der mere :brist:

hvis du bor i nærheden af vejle kan du jo aftale med Brian/kattefotografen at komme hjem til ham og får taget billeder

Åh… smart! :smiley: det vil jeg undersøge :slight_smile:

jeg er spændt på hvad han kan “udrette” med det nye udstyr… indtil nu har jeg desværre ikke været ret imponeret af hverken teknik eller kunnen :S (ej heller udvælgelses- og betalingsmodellen :S )

Hvad er der galt på dette område? Jeg overvejer at besøge ham i Helsingør, men vil da gerne have lidt ekstra info :slight_smile:

jeg har bare aldrig været særlig imponeret af de ekstremt hårdt overbelyste og til tider dårligt redigeret billeder :S Det er som om han nogle gange ikke ved hvordan katte ser ud når farver og pels redigeres :S det er ALT for hårdt typisk til at jeg kan lide det…

og jeg bryder mig ikke om at SKULLE sidde på en larmende udstilling og vælge 4 billeder til en helt fast pris på 250,- - uanset om jeg synes der kun er et eneste billede hvor katten ser nogenlunde ud :S så er det dælme et dyrt billede lige pludselig! :S især hvis ikke der er nogle af dem som bliver bare nogenlunde! og at sidde i en udstillingshal og vælge billederne på en computer der - det er altså ikke optimale omgivelser for at vælge billeder :S
Jeg ELSKEDE ved FS, at jeg kunne sidde hjemme i ro og mag og vælge det antal billeder JEG have lyst til at vælge - et eller syv. Der var en pris per billede, og det kostede gratis hvis ikke jeg synes der var nogle der kunne bruges! :slight_smile:

Da jeg var på Fyn og havde Helenes Cooper med fik jeg lov til at få taget billeder af ham med henblik på at få sendt miniaturer til Helene som hun kunne vælge ud fra. Der betalte Helene først da hun havde valgt billeder.

Ja jeg sad i ro og mag og kiggede billederne igennem sammen med Pia…

Jeg vil dog give dig ret i Pia, at han har nogle svipsere med redigeringen engang imellem - mangler en tuft her og spidsen af en pote der. Det er virkelig ærgeligt.

Enig. Jeg bryder mig ikke om at man på forhånd binder sig til at købe noget. Hvis de nu allesammen er ubrugelige fordi katten bare IKKE synes det er spor sjovt. Det lykkedes mig at finde 4 af Stevie hvor han ikke så ud som om han var ved at DØ af skræk, men glad, det ser han ikke ud (måske med undtagelse af det på min avatar, og det er jo kun fordi man menneskeliggør udtrykket L)

Ozzy kunne jeg i sin tid kun bruge ET billede af, han syntes nemlig heller ikke det var særlig morsomt at blive fotograferet. Ib, derimod… der var det økonomien der satte en grænse L

Og så er det … well teknisk bedre end de fleste af os kan gøre, men mest fordi vi andre ikke har udstyret til det.

MEN… man skal jo øve sig for at blive bedre, og de er altså heller ikke rædsomme, hans billeder. Men redigeringen kunne godt blive væsentlig bedre. Stevie’s øjne ser MYSTISKE ud på alle billeder jeg har. Og jeg ved godt at netop blå øjne er pænt håbløse at fotografere… og at han faktisk har givet Stevie en pænere øjenfarve end han egentlig har… de ser altså bare ud som glasøjne på noget udstoppet…

Men jeg ville nu gerne ha’ et nyt billede af Adelie til banneret. det jeg har (som er af Felicious, mener jeg) er fra før jeg fik hende og hun er stadig ungdyr dér… og det ses… eller JEG kan i al fald se det L

Jeg synes nu ikke 250-300 kr for fire billeder er dyrt.

Selve fotosessionen tager måske 20 minutter, men han skal altså også bruge tid på efterbehandling og på at maile frem og tilbage til kunderne. Desuden er der investering i udstyr, transport til og fra udstillingen, samt ikke at forglemme at stille det hele op og pille det ned igen. Og så har han altså indtil nu været flink til at efterredigere de ting, folk ikke har været helt tilfredse med - det tager også tid.

Han kunne naturligvis godt indrette sine priser, så man kun betalte, hvis man var tilfreds med billederne, men det ville bare give en uigennemskuelig prisstruktur, hvor køberne i sidste ende kom til at betale for optagelserne af ikke-købernes kræ. :slight_smile:

[QUOTE=FinnFrode;1020170]Jeg synes nu ikke 250-300 kr for fire billeder er dyrt.

Selve fotosessionen tager måske 20 minutter, men han skal altså også bruge tid på efterbehandling og på at maile frem og tilbage til kunderne. Desuden er der investering i udstyr, transport til og fra udstillingen, samt ikke at forglemme at stille det hele op og pille det ned igen. Og så har han altså indtil nu været flink til at efterredigere de ting, folk ikke har været helt tilfredse med - det tager også tid.

Han kunne naturligvis godt indrette sine priser, så man kun betalte, hvis man var tilfreds med billederne, men det ville bare give en uigennemskuelig prisstruktur, hvor køberne i sidste ende kom til at betale for optagelserne af ikke-købernes kræ. :)[/QUOTE]

Jeg må så indrømme, at de billeder jeg valgte at købe af Cooper, der er nogle af dem hvor jeg faktisk ikke kan se forskel på den mini-udgave han sendte til min mail, og så det færdige produkt, og så mener jeg altså at der er mangler noget på redigeringen.

Men ja, øvelse gør mester, og jeg har da planer om at Cooper skal på besøg hos ham i helsingør igen. Dels fordi jeg gerne vil have ham på en anden baggrund en grøn/sort og dels fordi det altså er temmelig besværligt at tage gode billeder af ham selv, når man skal styre kamera og zoom med én hånd, drillepinden i den anden hånd, og så skal jeg også lige sørge for at holde smokey væk som har en evne uden lige til at ødelægge projektet og til sidst skal jeg også huske at trykke på udløseren på det rigtige tidspunkt… :surrender:

Det er det heller ikke! HVIS der er altså rent faktisk er 4 billeder man synes er så pæne at man vil have dem! :slight_smile:

de sidste to gange jeg har fået fotograferet Yasha har der MAX været 2 billeder der kunne bruges, ganske enkelt fordi katten ikke synes det er verdens fedeste ting.
og så har det været rigtig rart at kun betale 70,- per billede - for så har jeg nemlig nøjes med de to billeder som var pengene værd! :slight_smile:

så hans “4 for 250,-” er KUN godt tilbud, hvis der er 4 billeder som er pengene værd - ellers er det penge ud af vinduet! :S