Kattegale

…er nævnt i avisen Information idag

Ja… nævnt… “Som et sted man kan dele Lolcats” :S

Det kan man selvfølgelig osse, men det er nu da ikke hovedformålet med KG :frowning:

En skam at journalisten ikke lige kiggede ET sted mere end der hvor hans lyn-Googling lige havde fået ham til at lande… Men det er jo desværre ikke noget nyt. Selvom lige Information plejer at være lidt mere grundig end de andre,

Jeg kom altså til at grine af det der… For lolkatte har da intet at gøre med det er sted - der er jo kun lige tråden om lolkat-kalenderen og den med jule grumpy cat… Komisk at referere hertil specifikt (som det eneste sted), men ja, det viser hvor dårligt det er researched…

jeg synes det er meget meget ærgeligt

jeg har skrevet til Kulturredationen der er ansvarlig for artiklen…

Vedr artiklen “Hvad katten laver alle de katte på nettet?”

I denne artikel har RBS virkelig trådt i spinatbedet med følgende udsagn.

“De seneste år har Anders Sahl Hansen og hans ligesindede fået flere platforme at boltre sig på. På hjemmesider som kattegale.dk deler folk flittigt ud af deres person-lige lolcat-favoritter, eller de melder sig ind i Facebookgrupper som Lolkattens Værn, der beskriver sig selv som »en privat dyreværnsorganisation, der kæmper for alle lolkattes ret til et trygt liv – og cheeseburgers”

Han har i denne passus refereret til DK’s UBETINGET mest seriøse og aktive vidensbank om katte som platform for mennesker med behov for antropomorfiseret distancering. Hvis der er noget www.kattegale.dk ikke er - så er det det!!

Denne meget fejlagtige generalisering har gjort KGs brugere MEGET utilfredse, for hvis han havde gjort blot 2 minutters research - herunder blot googlet “kattegale” - så var det kommet ham for øje at der ikke er tale om et forum beregnet til deling af lolcats, men et forum hvor alle danmarks nuværende og kommende opdrættere, kælekatteejere og katteentusiaster i øvrigt, kan finde relevante artikler om kattehold, info om katte i almindelighed samt kan stille seriøse spørgsmål og få svar.

Det var endvidere kommet ham for øje at kattegale over de sidste 5 år har udviklet en særegen subkultur der i sig selv ville være en artikel værdig, men som også har en dybde der går lidt ud over “lolcats” og diverse humor-baserede facebook-grupper.

En ting er selv artiklens indhold - den vil jeg lade være ukommenteret - men at deminuere den mest centrale online vidensbank om katte i DK til et platform for mennesker med udtryksbesvær - det er skuffende i en hidtil uset grad. I særdeleshed KGs særegenhed og sociale sammenhold taget i betragtning!

Det var så lidt research der skulle til for at se hvad og ikke mindst hvor meget kattegale.dk har betydet for den danske katteverden de sidste 5 år for så vidt angår hjælp til spritnye katteejere, støtte til forskning af kattesygdomme og ikke mindst opbygning og udbygning af IRL sociale netværk katteentusiaster imellem - på tværs af alle de danske broer.

En undskyldning for mere end mangelfuld research og deminuering af KGs brugere ville være på sin plads - men endnu bedre ville en artikel om skabelse af online communities og etablering af forum-kultur i et online subset med KG som udganspunkt være rimelig.

Kattegale har i 5 år arbejdet på at blive “stedet” hvor man går hen når man vil vide noget om katte. At Information stempler os som mødested for udtrykshæmmede personer er katatrofalt!

I bedes gøre en indsats for at rette op på dette - det kan ikke være rigtigt at en avis med så seriøs en base som Information skal ødelægge 5 års dagligt seriøst arbejde med mange tusinde mennesker og endnu flere katte fordi i stempler os som “lolcats-delings-site”

MVH og på vegne af alle KG-brugere

Regitze Birketoft

[QUOTE=Battlestar;999973]jeg synes det er meget meget ærgeligt

jeg har skrevet til Kulturredationen der er ansvarlig for artiklen…[/QUOTE]

:ok: Super godt!

Vel talt, Gitze! :rock:

Sådan, Gitze!

Jeg håber det virker! Jeg blev ærlig talt skuffet. Og vi holder endda den avis :frowning:

skriv til dem… jeg kan jo kun skrive som ejer af sitet og som forum admin…

hvis de får perspektivet fra en af KGs mest aktive brugere der tilmed er abonnent på deres avis kan formen ikke blive mere præcis…

det ville være godt hvis de fik både min men også brugernes mening om den måde de har klassificeret både sitet men især jer brugere :S

Spring dog op og fald ned på det. Det er så inderligt ligegyldigt. :slight_smile:
Der står, at Kattegale er et af de steder, hvor folk deler LOL-cats - og det er jo sandt! :cool2:
Der står ikke, at det er det eneste, der foregår på Kattegale.

Jeg kan ikke forestille mig, at en avis som Information kunne finde på at bringe en berigtigelse på det grundlag. Avisartikler er ikke videnskabelige afhandlinger, der skal have enhver vinkel med af historien. De fortæller én vinkel - og hvis den er nogenlunde korrekt opfattet, så kan man ikke forlange mere. :slight_smile:

Ja men den vinkel er jo netop IKKE korrekt opfattet, det fremgår tydeligt af konteksten i artiklen. Har du overhovedet læst det link til artiklen eller udtaler du dig bare generelt?

Touche.
Helt enig.
Man behøver ikke have læst diverse sprogfag og/ell. journalistik for at kunne se at det er enten dårlig research eller ekstrem uheldig formulering.
Jeg kan da selv omformulere den sætning så den får hele sandheden med…

Jeg har abonneret på Information siden 1980, de sidste 6 år på den elektroniske udgave jeg læser på nettet med et log in…men jeg havde ikke læst artiklen, med mindre jeg var blevet gjort opmærksom på den i denne tråd. :slight_smile: