Kattegales fremtid?

Her er lige nogle tanker ang. kattegales fremtid.

Som flere nok har bemærket, så har her været ret stille i den senere tid. De katte saglige debatter har der ikke været så mange af, og forskellige tanketråde og madtråden er dem der fylder mest.

Det kan der være flere årsager til. Noget af det er at der ikke lige er de store nyheder eller ændringer i noget indenfor katteverdenen pt. Andre kan være at folk mere bruger grupper på facebook eller andre steder.
Deruover så gør vores tak, enig, grin og tillykke at meget af den samtale og den dynamik, der før var, er forsvundet til fordel for en mere facebook lignende måde at udtrykke sin værdsættelse over en billedtråd eller andet.

Man kunne måske overveje at fjerne disse knapper til fordel for vi vil skrive mere med hinanden igen? :slight_smile:

Jeg er helt enig!

Det er blevet lidt for “nemt” bare at trykke “enig” eller “grin” i stedet for at skrive et reelt indlæg som svar/reaktion på et indlæg.
Jeg synes at det ville være en god ide at fjerne knapperne, så man var “tvunget” til rent faktisk at skrive noget :slight_smile:

Tjaeh, måske?
Jeg ved at jeg er her meget lidt, der er ET eller andet ved KG der trækker helt åndsvagt mange ressourcer på computeren, og det er irriterende at alt andet lagger bare fordi man har KG åbent i et faneblad.
Det prger mig, for selvom de forskellige kattegrupper på FB er hyggelige nok, så er de IKKE KatteGale. Men de æder til gengæld ikke alt mit RAM :slight_smile:

Det er muligvis de knapper der gør det, det kunne egentlig være interessant at se hvad der skete hvis de blev fjernet.

[QUOTE=TrekkieGrrrl;1232681]Tjaeh, måske?
Jeg ved at jeg er her meget lidt, der er ET eller andet ved KG der trækker helt åndsvagt mange ressourcer på computeren, og det er irriterende at alt andet lagger bare fordi man har KG åbent i et faneblad.
Det prger mig, for selvom de forskellige kattegrupper på FB er hyggelige nok, så er de IKKE KatteGale. Men de æder til gengæld ikke alt mit RAM :slight_smile:

Det er muligvis de knapper der gør det, det kunne egentlig være interessant at se hvad der skete hvis de blev fjernet.[/QUOTE]

Pudsigt, at du oplever det med forum på din computer - det oplever jeg slet ikke på min IPad :S

Vi har faktisk haft en periode uden knapper, da de gik tabt i en opdatering. Det virkede fint på aktiviteten :ok:

Jeg tænker også knapperne skulle fjernes. Jeg synes, at de var irriterende i starten, netop fordi så får man intet svar, men bare “enig” “grin” “tak” eller “tillykke”.
Nu har jeg så selv fået vanen med bare at trykke istedet for at skrive et indlæg…

Jeg synes, det er synd at der er så lidt aktivitet på KG :frowning: Jeg elsker KG!!

Jeg synes nu knapperne er rare at ha’.
Kan godt være aktiviteten falder med dem, men synes de er gode, sjove, fine at ha’.

Jeg mærker ikke problemer med kattegale, hverken på Mac (Chrome) eller windows 7 (Chrome)

TrekkieGrrrl, hvilken browser bruger du (MSIE er mit gæt)

:slight_smile:

Måske det vil være en rigtig god ide at fjerne knapperne …Man kunne jo gøre det i en periode som forsøg ?
Måske er vi bare inde i en stille periode ? I alle de år KG har eksisteret har der været periode hvor der har været mere stille ens andre.

Men vi mangler nogle gode emner hvor der kan debatteres på kryds og tværs …Så skal vi hjælpe hinanden med at få lidt mere liv herinde ?

[QUOTE=TrekkieGrrrl;1232681]Tjaeh, måske?
Jeg ved at jeg er her meget lidt, der er ET eller andet ved KG der trækker helt åndsvagt mange ressourcer på computeren, og det er irriterende at alt andet lagger bare fordi man har KG åbent i et faneblad.
Det prger mig, for selvom de forskellige kattegrupper på FB er hyggelige nok, så er de IKKE KatteGale. Men de æder til gengæld ikke alt mit RAM :slight_smile:

Det er muligvis de knapper der gør det, det kunne egentlig være interessant at se hvad der skete hvis de blev fjernet.[/QUOTE]

Jeg bruger altid google chrome til KG - Både via computer og med min Smartphone, og jeg har slet ingen problemer.

jeg tror en del af grunden til at her er stille skyldes at der ikke kommer så mange nye aktive brugere til, og vi gamle kattetosser har jo været i gamet i en hel del år og derfor har vi suget en masse viden til os igennem tiden og har nok ikke behovet for at lave de store debatter ud af det længere. samtiddig er min erfaring så osse at de sociale medier er der hvor folk helst vil være, et “gammeldags” forum som kattegale jo i grund og bund er har ikke den store tiltrækning længere. det kan jeg se inde på kattegales facebook side, der er tit nogle der vil have opslået ret gode emner, men når jeg så beder dem opretter sig herinde istedet, så bakker de ud med det samme, for de gider ihvertfald ikke oprette sig på et eller andet forum når de har facebook og der er er nok kattegrupper hvor man kan få de svar man ønsker.
vil så osse sige at det desværre er svært for nye brugere at komme igennem med deres budskab herinde. vi gamle brugere glemmer tit at det er en helt ny katteejer vi har med at gøre og som ikke aner en hujende fis om kattehold og som måske er blevet præget hele sit liv med hvordan man holder kat på en forkert måde og når vi så kommer med kloge ord bakker den nye bruger ud fordi vi så i den brugers verden nedgør den viden som personer har fra folk personen kender og som personen har tillid til. og så bliver den nye bruger skræmt og bakker ud herfra igen.

Ja, jeg må nok erkende at den del gælder en del for i hvert fald mig. Tit så læser jeg noget og har egentlig en anden mening, men orker ikke at skrive det, fordi så skal man ud i en stor diskussion :slight_smile:

Mht de nye, så er der måske noget om det, men jeg forsøger nu i hvert fald altid selv at skrive det pænt, og andet er der jo altså ikke at gøre :slight_smile: Man kan jo ikke undlade at skrive tingene fordi folk ikke ved det på forhånd :slight_smile:

Forummer er desværre en uddøende art efter at alle folk bruger Facebook i dag, så at der stadig er daglig aktivitet herinde er da stort.

At fjerne knapperne vil imo nok tvinge folk til, at skrive lidt mere, for ind imellem er det bare for nemt, at trykke tak og enig, så god ide, tror jeg. :slight_smile:

jeg er så enig med dig her Eva.
når man har så længe på kattegale som vi har så kommer der et tidspunkt hvor man bare ikke gider kampene mere.

måske en anden grund er at som kattegale er dag er der en stor del af kattegale som desværre handler om alt andet end kat.
personligt syntes jeg der er alt for meget unødig fyld.
der er alt for mange underforummer herinde som i min verden slet ikke burde være her.
jeg tror det for mange virker uoverskueligt

[QUOTE=Johnny;1232690]jeg tror en del af grunden til at her er stille skyldes at der ikke kommer så mange nye aktive brugere til, og vi gamle kattetosser har jo været i gamet i en hel del år og derfor har vi suget en masse viden til os igennem tiden og har nok ikke behovet for at lave de store debatter ud af det længere. samtiddig er min erfaring så osse at de sociale medier er der hvor folk helst vil være, et “gammeldags” forum som kattegale jo i grund og bund er har ikke den store tiltrækning længere. det kan jeg se inde på kattegales facebook side, der er tit nogle der vil have opslået ret gode emner, men når jeg så beder dem opretter sig herinde istedet, så bakker de ud med det samme, for de gider ihvertfald ikke oprette sig på et eller andet forum når de har facebook og der er er nok kattegrupper hvor man kan få de svar man ønsker.
vil så osse sige at det desværre er svært for nye brugere at komme igennem med deres budskab herinde. vi gamle brugere glemmer tit at det er en helt ny katteejer vi har med at gøre og som ikke aner en hujende fis om kattehold og som måske er blevet præget hele sit liv med hvordan man holder kat på en forkert måde og når vi så kommer med kloge ord bakker den nye bruger ud fordi vi så i den brugers verden nedgør den viden som personer har fra folk personen kender og som personen har tillid til. og så bliver den nye bruger skræmt og bakker ud herfra igen.[/QUOTE]
Jeg henviste engang en herind, fordi hun havde et spørgsmål mht. sine katte…og det endte faktisk med at hun advarede om kattegale på et andet forum, så jeg tror, du har ret,… Vi glemmer, at nogle er helt grønne i det at have kat… Jeg har faktisk taget mig selv i nogle gange…

[QUOTE=Johnny;1232694]jeg er så enig med dig her Eva.
når man har så længe på kattegale som vi har så kommer der et tidspunkt hvor man bare ikke gider kampene mere.

måske en anden grund er at som kattegale er dag er der en stor del af kattegale som desværre handler om alt andet end kat.
personligt syntes jeg der er alt for meget unødig fyld.
der er alt for mange underforummer herinde som i min verden slet ikke burde være her.
jeg tror det for mange virker uoverskueligt[/QUOTE]

På den anden side så er der mange, som hygger sig gevaldigt med de forskellige tråde, som ikke handler om katte. Det “unødige fyld” vækker smil og interesse, og uden ville det muligvis få nogle af de faste brugere til at blive væk. De garvede ved en del, og mange har som sådan ikke brug for at trække på viden - de har allerede lært en masse. Hvorfor så komme herind, hvis det ikke er for hyggens skyld og for evt. at hjælpe nye brugere?

Jeg deltager sjældent i reelle debatter. Jeg læser meget gerne med, men jeg holder mig til “unødigt fyld”-trådene, såsom billedtråde, tanketråde mv. Det er helt fint for mig :slight_smile: Der er efterhånden en del underfora, men istedet for at sige/tænke “ih, hvor er det trælst!”, så kunne man vælge at se underfora som en måde, hvorpå man kan fastholde mange herinde. Ellers ville flere muligvis søge ind på FB eller andre fora for at få dette.

I min optik er KG et sted, hvor der samles kattegale tosser, som hjælper hinanden med alt mellem himmel og jord. Vi har fællesnævneren kat, men derudover er vi meget forskellige. Hvorfor ikke dele vores liv med nogen online? Mange af brugerne herinde føler jeg, at jeg kender, selvom jeg ikke har mødt dem. Jeg har set deres katte på billeder. Mange gange fulgt med i opvæksten fra killing til voksen, moden kat, og dette har jeg hver gang set som et privilegium.

At der ikke er mange faglige debatter er ok for mig. At der kommer flere, ville være helt fint, men alt i alt er jeg glad for, at KG er stedet, hvor man kan færdes blandt kattetosser og dele løst og fast :slight_smile:

Ps. Fin idé med at fjerne knapperne :slight_smile:

Jeg synes det er helt fantastisk at I brugere kommer med input, så Eva tak for emnet :slight_smile:
Vi skal være og er altid lydhøre for ændringer og gode ideer …Så spyt frit fra leveren :slight_smile:

Måske vi skulle blive enig om IKKE at bruge knapperne i denne tråd:? :wink:

Eftersom knapperne har været der altid (i hvert fald tak og enig) tror jeg seriøst ikke, det er deres “skyld”, at KG er blevet stille. Det er længe siden, debatten om for få katterelaterede tråde kom første gang og der er bestemt ikke kommet flere siden :frowning: Til gengæld er mængden af tanketråde m.v. udvidet.

Jeg tror heller ikke, man kan give Facebook skylden (nu er jeg godt nok ikke medlem af hverken KG’s eller andre danske foras gruppe), for jeg ville f.eks. aldrig starte en racespecifik debat på KG eftersom der ikke er mere end en stor håndfuld brugere på forum med andet end overfladisk forstand på min race.

Skylden ligger ene og alene hos brugerne, der vælger at lade være med at starte debattråde, vælger at lade være med at kommentere på billedtråde og/eller vælger at lade være med at starte/kommentere på resultattråde fra udstillinger (det var der tidligere ca. 5 minutter efter, den første var kommet hjem eller nogle gange endda allerede før de kom hjem).

Sååååå - sæt igang!! :wink:

Go’ ide …Men vanens magt er stor, jeg skulle virkelig tage mig selv i ikke at klikke enig :slight_smile:

:slight_smile:

For mig kan og vil FB aldrig erstatte KG !

FB er meget-meget upersonligt i forhold til KG…

Her kender vi efterhånden hinanden ret godt efter mange år sammen – det er da en kvalitet i sig selv, synes jeg. :slight_smile:

Nu er jeg ikke på andre kattefora - men fordi her i en periode er lidt stille - er det jo ikke ensbetydende med, at det fortsætter sådan.

Om sommeren er her f.eks. ikke så meget aktivitet som om vinteren, da vi er mere ude, har sommerferie osv.

Jeg foreslog en gang for længe siden, at vi kunne lave ‘månedens tråd’ om et aktuelt emne - men det var der så ikke lige stemning for :wink:

Jeg synes ikke selv, at jeg mangler noget her – da vi plejer at komme rundt i krogene med alle mulige emner – men hvis nogen har nogen katterelaterede ting, så kunne der måske laves en ugentlig tråd om et emne…

Alt er jo muligt for os, der har stor glæde af KG… :slight_smile: