Kattegales fremtid?

[QUOTE=Tante Tut;1232706]:slight_smile:

For mig kan og vil FB aldrig erstatte KG !

FB er meget-meget upersonligt i forhold til KG…

Her kender vi efterhånden hinanden ret godt efter mange år sammen – det er da en kvalitet i sig selv, synes jeg. :slight_smile:

Nu er jeg ikke på andre kattefora - men fordi her i en periode er lidt stille - er det jo ikke ensbetydende med, at det fortsætter sådan.

Om sommeren er her f.eks. ikke så meget aktivitet som om vinteren, da vi er mere ude, har sommerferie osv.

Jeg foreslog en gang for længe siden, at vi kunne lave ‘månedens tråd’ om et aktuelt emne - men det var der så ikke lige stemning for :wink:

Jeg synes ikke selv, at jeg mangler noget her – da vi plejer at komme rundt i krogene med alle mulige emner – men hvis nogen har nogen katterelaterede ting, så kunne der måske laves en ugentlig tråd om et emne…

Alt er jo muligt for os, der har stor glæde af KG… :)[/QUOTE]

En aktuel emne ? …Det synes jeg er en fantastisk ide, og det kan jo både være katte relateret og andet. Jeg har ikke set du har foreslået det, ellers ville jeg osse dengang ha’ bakket op :-).
Så prøv at starte et emne op, og lad os se hvad der sker :slight_smile:

Jeg nyder kattegale og af onlinesteder, er det nok det jeg bruger mest tid på. Jeg nyder at kunne være kattegal uden at blive kikket skævt til. Jeg nyder div billedetråde, for jeg kan virkelig godt lide at kikke på katte, og de andre billedetråde, giver mig et større indblik i hvem folk er, det kan jeg godt lide. Kattegale kan føles som en lille landsby, hvor flertallet kender hinanden, hjælper hinanden og deler sit liv med hinanden, også de ting der ikke lige handler om kat. Det er kattedelen der fik mig her ind, men det er blanding af kat og alle de andre ting (tanketråde m.m.), der får mig til at blive her.

Jeg bruger selv knapperne meget, men har også bemærket at jeg ofte savner folk skriver lidt mere, især i billedetrådene. Personlig er jeg ikke god til diskutere, så det holder jeg mig gerne fra, især på skrift. Jeg har 7-9-13 været så heldig at have katte der meget sjældent er blevet syge, og den mere nørdet del hvor man snakker racer m.m. nøjes jeg også med at kikke lidt i. Har en tendens til ikke at kunne huske den information jeg har fået, så derfor vælger jeg det ofte fra. Men det er jo rart at det er der, jeg ved jo aldrig hvornår jeg kunne få brug for det.

Jeg bruger nettet meget og en del af min “sociale” kontakt foregår online, så jeg vil meget nødig undvære kattegale. Her er, som alle andre steder, ind imellem en dårlig stemning, men for det meste er her rigtig hyggeligt og jeg nyder at bruge stedet og ville klart mangle det, hvis det forsvandt eller her blev alt for stille. Jeg bruger facebook, men jeg synes ikke facebook er hyggelig, og jeg er ikke aktivt på andre katteforums.

En ting jeg også har tænkt over, er at jeg synes det er sjældent at det er killingenus nu, hvor for nogle år tilbage, var der da nogle stykker i løbet af året. Det savner jeg. :smiley:

Det kunne klart være interessant at se om det ville gøre en forskel, hvis vi ikke havde vores knapper her inde, men var nød til at skrive når vi skal udtrykke os. :slight_smile:

[QUOTE=Pernille DL;1232699]På den anden side så er der mange, som hygger sig gevaldigt med de forskellige tråde, som ikke handler om katte. Det “unødige fyld” vækker smil og interesse, og uden ville det muligvis få nogle af de faste brugere til at blive væk. De garvede ved en del, og mange har som sådan ikke brug for at trække på viden - de har allerede lært en masse. Hvorfor så komme herind, hvis det ikke er for hyggens skyld og for evt. at hjælpe nye brugere?

Jeg deltager sjældent i reelle debatter. Jeg læser meget gerne med, men jeg holder mig til “unødigt fyld”-trådene, såsom billedtråde, tanketråde mv. Det er helt fint for mig :slight_smile: Der er efterhånden en del underfora, men istedet for at sige/tænke “ih, hvor er det trælst!”, så kunne man vælge at se underfora som en måde, hvorpå man kan fastholde mange herinde. Ellers ville flere muligvis søge ind på FB eller andre fora for at få dette.

I min optik er KG et sted, hvor der samles kattegale tosser, som hjælper hinanden med alt mellem himmel og jord. Vi har fællesnævneren kat, men derudover er vi meget forskellige. Hvorfor ikke dele vores liv med nogen online? Mange af brugerne herinde føler jeg, at jeg kender, selvom jeg ikke har mødt dem. Jeg har set deres katte på billeder. Mange gange fulgt med i opvæksten fra killing til voksen, moden kat, og dette har jeg hver gang set som et privilegium.

At der ikke er mange faglige debatter er ok for mig. At der kommer flere, ville være helt fint, men alt i alt er jeg glad for, at KG er stedet, hvor man kan færdes blandt kattetosser og dele løst og fast :)[/QUOTE]

Er meget enig her :slight_smile:

Elsker at jeg i en tanketråd kan skrive
" Ana hoppede op på ryggen af svigermor i dag. Det så godt nok sjovt ud! Svigermor var ikke så glad… hehe"

Og I ved alle hvad jeg snakker om! Alle ved hvem Ana er og alle ved at min svigermor ikke er så begejstret for katte. Det er ikke et opslag jeg ville poste på facebook eller andre steder. For de er ligeglade med de tossede ting misserne laver, men her er det frit tilladt og faktisk ønsket. Ligesom jeg elsker at læse om jeres kattes små finurligheder.

Om at McCoy ville ud og gå i plantorama
Om Stevie og hans piperensere
Om hvor stor og lækker Kraka er blevet
Om Mingus Minimis der ikke er så mini mere
Om Ional der bare bliver større og større
Se billeder af smukke Charley og Chayton
Om Jools der blivver smukkere og smukkere og klarer sig så godt på udstillinger
Om hvordan Snebold og Xavi har taget imod Sarah
Om Filur og hvordan han døjer med lidt alderdom
Om hvordan Pretty stadig styrer husholdningen med hård hånd
Billeder af Theo og Milou der leger

(Undskylder hvis der er fejl eller hvis jeg har overset nogle :wink: Det er bare lige hurtigt taget fra hukommelsen)

Disse ting ville jeg ikke kunne læse andre steder, ligesom jeg heller ikke kan dele dem andre steder.
Og nogle gange er det en hel tråd og nogle gange bare et notits i en tanketråd.

Jeg holder stadig meget af KG

(Jeg kan forresten ikke finde KG gruppen på Face… Ved ikke hvorfor? )

[QUOTE=Enki;1232708]Jeg nyder kattegale og af onlinesteder, er det nok det jeg bruger mest tid på. Jeg nyder at kunne være kattegal uden at blive kikket skævt til. Jeg nyder div billedetråde, for jeg kan virkelig godt lide at kikke på katte, og de andre billedetråde, giver mig et større indblik i hvem folk er, det kan jeg godt lide. Kattegale kan føles som en lille landsby, hvor flertallet kender hinanden, hjælper hinanden og deler sit liv med hinanden, også de ting der ikke lige handler om kat. Det er kattedelen der fik mig her ind, men det er blanding af kat og alle de andre ting (tanketråde m.m.), der får mig til at blive her.

Jeg bruger selv knapperne meget, men har også bemærket at jeg ofte savner folk skriver lidt mere, især i billedetrådene. Personlig er jeg ikke god til diskutere, så det holder jeg mig gerne fra, især på skrift. Jeg har 7-9-13 været så heldig at have katte der meget sjældent er blevet syge, og den mere nørdet del hvor man snakker racer m.m. nøjes jeg også med at kikke lidt i. Har en tendens til ikke at kunne huske den information jeg har fået, så derfor vælger jeg det ofte fra. Men det er jo rart at det er der, jeg ved jo aldrig hvornår jeg kunne få brug for det.

Jeg bruger nettet meget og en del af min “sociale” kontakt foregår online, så jeg vil meget nødig undvære kattegale. Her er, som alle andre steder, ind imellem en dårlig stemning, men for det meste er her rigtig hyggeligt og jeg nyder at bruge stedet og ville klart mangle det, hvis det forsvandt eller her blev alt for stille. Jeg bruger facebook, men jeg synes ikke facebook er hyggelig, og jeg er ikke aktivt på andre katteforums.

En ting jeg også har tænkt over, er at jeg synes det er sjældent at det er killingenus nu, hvor for nogle år tilbage, var der da nogle stykker i løbet af året. Det savner jeg. :smiley:

Det kunne klart være interessant at se om det ville gøre en forskel, hvis vi ikke havde vores knapper her inde, men var nød til at skrive når vi skal udtrykke os. :)[/QUOTE]

Igen meget enig :slight_smile:
Og jeg inviterer gerne til skovkat, burmeser, huskat, blandingskat, siataler -nus :smiley: Men har ingen killinger :wink:

[QUOTE=Temple Bar;1232704]Eftersom knapperne har været der altid (i hvert fald tak og enig) tror jeg seriøst ikke, det er deres “skyld”, at KG er blevet stille. Det er længe siden, debatten om for få katterelaterede tråde kom første gang og der er bestemt ikke kommet flere siden :frowning: Til gengæld er mængden af tanketråde m.v. udvidet.

Jeg tror heller ikke, man kan give Facebook skylden (nu er jeg godt nok ikke medlem af hverken KG’s eller andre danske foras gruppe), for jeg ville f.eks. aldrig starte en racespecifik debat på KG eftersom der ikke er mere end en stor håndfuld brugere på forum med andet end overfladisk forstand på min race.

Skylden ligger ene og alene hos brugerne, der vælger at lade være med at starte debattråde, vælger at lade være med at kommentere på billedtråde og/eller vælger at lade være med at starte/kommentere på resultattråde fra udstillinger (det var der tidligere ca. 5 minutter efter, den første var kommet hjem eller nogle gange endda allerede før de kom hjem).

Sååååå - sæt igang!! ;)[/QUOTE]

Naturligvis er det brugernes egen “skyld”, at der ikke skrives så meget herinde :slight_smile: Spørgsmålene er nok, hvorfor er aktiviteten dalet:? Hvordan får vi motiveret brugerne til at blive aktive igen:? Flere emner forsøges startet, men dør hurtigt pga manglende respons - det er, som om brugerne holder tilbage af “frygt” for en kæmpe diskussion om kedelige detaljer, der muligvis ikke har det store med emnet at gøre, men som er “nemmere” at tage fat i:S Det er en trist udvikling :frowning:

Jeg ville også meget nødig undvære KG. Jeg er ikke den der skriver mest, men jeg elsker at følge med i hvad der foregår her på KG. Nyder at læse alle de små finurlige historier om jeres katte, og se alle billederne.
Jeg tror så heller ikke, at det er knappernes skyld, at her ikke er helt så meget liv for tiden.Det skal nok komme igen, er jeg sikker på. Især efter sådan en diskussion som denne :slight_smile:

Måske kommer der mere gang i den når killinge-sæsonen sætter ind?

Jeg kan fx. lige antyde at der måske kommer en overraskelse her i Saxogade :muhaha:

[QUOTE=solveig;1232713]
Jeg tror så heller ikke, at det er knappernes skyld, at her ikke er helt så meget liv for tiden.Det skal nok komme igen, er jeg sikker på. Især efter sådan en diskussion som denne :)[/QUOTE]

Men knapperne fjerner meget af den samtale vi ellers før havde. F.eks. nu når jeg laver en billedetråd så er der en masse der trykket grin eller andet ved billedet. Før havde de fleste af disse skrevet en kort sætning i tråden, og den kunne jeg så have svaret på, og så havde vi snakket kort om et eller andet lille emne. Ikke så meget, men det var med til at gøre en glad :slight_smile:

[QUOTE=PivC;1232710]Igen meget enig :slight_smile:
Og jeg inviterer gerne til skovkat, burmeser, huskat, blandingskat, siataler -nus :smiley: Men har ingen killinger ;)[/QUOTE]

:smiley: Killinger er skønne, men voksne katte er endnu bedre! Så skal jeg bare lige finde mig en bilist der vil med til Fyn. :ok:

[QUOTE=Theomilou;1232715]Måske kommer der mere gang i den når killinge-sæsonen sætter ind?

Jeg kan fx. lige antyde at der måske kommer en overraskelse her i Saxogade :muhaha:[/QUOTE]

Det var da noget af en teaser, som der forhåbentlig følges op på, når der sker mere :wink:

[QUOTE=Theomilou;1232715]Måske kommer der mere gang i den når killinge-sæsonen sætter ind?

Jeg kan fx. lige antyde at der måske kommer en overraskelse her i Saxogade :muhaha:[/QUOTE]

Spændende :thumbup:

Du siger bare til :smiley: Misserne ligger altid gerne ryg til til klap og kæl. Og der er jo lidt forskellige racer at opleve her… hehe

Enig.

Jo flere, jo bedre :smiley:

Det kan du tro at der kommer meget mere om, Camilla :ok:

Før hvad? Knapperne kom til, da Kattegale startede. Godt nok kom “grin” til lidt senere, men den har stadig været her i flere år. Jeg tvivler på, at der kommer flere indlæg af at fjerne knapperne, for de brugere, som normalt ville bruge knapperne, vil (efter min opfattelse) så bare undlade at reagere, fordi de ikke kan se meningen i at skrive “hvor er han/hun fin” i samtlige billedtråde :slight_smile:

Jeg har nu af og til skrevet en lille bemærkning til et godt billede eller et fint indlæg - men uden at der er kommet noget svar på det.

Ikke engang et tak eller godt humør - så føler man sig altså en anelse “dum” over, at man overhovedet skrev noget.

Det er grunden til, at jeg ikke skriver så meget, men bare trykker på en knap:S

[QUOTE=Theomilou;1232715]Måske kommer der mere gang i den når killinge-sæsonen sætter ind?

Jeg kan fx. lige antyde at der måske kommer en overraskelse her i Saxogade :muhaha:[/QUOTE]

:tihi: :tihi: :tihi:

Ih altså Maja… nu begynder jeg allerede at gætte på, om det er en ny kat eller et krybdyr eller en kæreste til dig, eller en efternøler, eller …eller… eller… ?? :smiley: :rock:

Jeg er helt enig med Pernille og Camilla - Jeg er her især for alle de sjove historier om kattene og alle hverdagstingene, der ikke nødvendigvis er om kat :slight_smile:

Vil da gerne indrømme, at jeg tit bare for lavet et grin eller lignende, af den simple grund, at jeg tit er på fra min telefon og dens tastatur er totalt elendigt sammen med KG.

Mht katterelaterede tråde. Jeg tror tit (som andre også nævner), at den MEGET hårde tone, der nemt kommer, hvis folk spørger om noget, nemt skræmmer folk væk. Jeg har fx lært hvad jeg vil nævne herinde, så nogen ting, der måske kunne komme gode ideer til, fortæller jeg simpelthen ikke. Nogle brugere herinde snakker jeg så med om det privat i stedet. Og jeg ved desværre, at jeg ikke er den eneste bruger, der har det sådan.

[QUOTE=Lykke;1232731]Jeg er helt enig med Pernille og Camilla - Jeg er her især for alle de sjove historier om kattene og alle hverdagstingene, der ikke nødvendigvis er om kat :slight_smile:

Vil da gerne indrømme, at jeg tit bare for lavet et grin eller lignende, af den simple grund, at jeg tit er på fra min telefon og dens tastatur er totalt elendigt sammen med KG.

Mht katterelaterede tråde. Jeg tror tit (som andre også nævner), at den MEGET hårde tone, der nemt kommer, hvis folk spørger om noget, nemt skræmmer folk væk. Jeg har fx lært hvad jeg vil nævne herinde, så nogen ting, der måske kunne komme gode ideer til, fortæller jeg simpelthen ikke. Nogle brugere herinde snakker jeg så med om det privat i stedet. Og jeg ved desværre, at jeg ikke er den eneste bruger, der har det sådan.[/QUOTE]
Sådan har jeg det desværre også… :frowning: det er trist det er sådan…
Men jeg elsker stadigvæk KG :slight_smile:
Utroligt man kan være så afhængig af et forum… :stuck_out_tongue: